Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - powerfilter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37460 - powerfilter
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 13-6-2006 13:15 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThaYankee
verbruik gaat ook nog eens ervan omhoog toch?


neje
 
oenoehoofd 13-6-2006 13:15 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThaYankee
verbruik gaat ook nog eens ervan omhoog toch?


nee
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
John Huijben 13-6-2006 13:16 Print reply

Posts: 2433
als je eerst met een fokking begrensde luchtfilterbox rijd en daarna met zon filtertje kan t n bietje schele, maar doorgaans niet nee
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Henk-88 13-6-2006 13:17 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
zal nie veel schele.
een goede luchtfilterbox is beter dan een powerfilter, en dat scheelt wel vermogen. (heeft met resoneren te maken)
maar vaak zijn brommers met een powerfilter wat brakker afgesteld dan met n luchtfilterbox, dusjah als da t geval is heb je zowiezo geen vermogenswinst


Helemaal mee eens.

En een luchtfilter heeft een 'buffer' nodig naar mijn bescheiden mening. Bij powerfilter treed ongewenste turbulentie op. En powerfilter is maar slecht/moeilijk af te stellen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ThaYankee 13-6-2006 13:20 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
als je eerst met een fokking begrensde luchtfilterbox rijd en daarna met zon filtertje kan t n bietje schele, maar doorgaans niet nee


hm ok dan ligt het dus aan mijn asociaal begrensde ori filter,
heb namelijk sinds een weekje een powerfilter en ben van maat 72 naar maat 105 gegaan vanaf daar begon hij pas btje fatsoenlijk te lopen
gister dus maar weer mijn ori filter erop gedaan en constateerde dus ook dat de enige luchtinvoer van me filter een gat is van 10 mm:S
en heb een carb van 19mm erop zitten.. die komt dus niet echt tot zijn recht zo
 
malaguti rst ! ! !
Schrabbekerke 13-6-2006 13:23 Print reply

Posts: 1812
Tuurlijk gaat je brommer meer benzine verbruiken:

Powerfilter-->meer luchtaanvoer-->mengselverhouding veranderd-->grotere sproeier-->verbruik stijgt.
 
ThaYankee 13-6-2006 13:25 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
Tuurlijk gaat je brommer meer benzine verbruiken:

Powerfilter-->meer luchtaanvoer-->mengselverhouding veranderd-->grotere sproeier-->verbruik stijgt.



mja dat lijkt mij ook,
maar wss geldt dit alleen voor een begrenst ori filter, want alst goed is geeft een onbegrenst filter genoeg lucht en heeft een powerfilter dan dus weinig verschil kwa gebruik.
 
malaguti rst ! ! !
RS_Patrick 13-6-2006 13:33 Print reply

Posts: 117
Powerfilter kan meer vermogen scheelen als je een hele snelle setup hebt, maar op een goedkoop cilindertje met een 21mm carbje merk je er niks van, alleen maar meer herie en een iets hoger benzine verbruik.
Ik zou trouwens nooit een powerfilter gebruiken maar een kartfiltertje wat veel better werkt helemaal met regen en zo.
Voor op de straat zou ik gewoon gewoon lekker het orginele luchtfilter houden (niet in boren!)
 
ThaYankee 13-6-2006 13:37 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Powerfilter kan meer vermogen scheelen als je een hele snelle setup hebt, maar op een goedkoop cilindertje met een 21mm carbje merk je er niks van, alleen maar meer herie en een iets hoger benzine verbruik.
Ik zou trouwens nooit een powerfilter gebruiken maar een kartfiltertje wat veel better werkt helemaal met regen en zo.
Voor op de straat zou ik gewoon gewoon lekker het orginele luchtfilter houden (niet in boren!)



maar als je een carb hebt van 19 mm en de enige luchtingang van je orifilter is 10 mm.. dan komt die 19mm carb toch helemaal niet tot zijn recht?
 
malaguti rst ! ! !
Henk-88 13-6-2006 13:43 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick

Voor op de straat zou ik gewoon gewoon lekker het orginele luchtfilter houden (niet in boren!)


Mee eens, behalve dat bij snellere set-ups bij bijvoorbeeld TSX het wel degelijk beter is om gaten te boren. Maar dan alleen op de goede plek (ivm ongewenste turbulentie) en niet groter dan een bepaalde maat.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThaYankee
[...]



maar als je een carb hebt van 19 mm en de enige luchtingang van je orifilter is 10 mm.. dan komt die 19mm carb toch helemaal niet tot zijn recht?


Dat lijkt mij ook. Bij snelle set-ups is twee keer de doorlaat van de carb wel een goede richtlijn voor de grootte van de luchtinlaat lijkt mij.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Moped Macho 13-6-2006 13:47 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Mee eens, behalve dat bij snellere set-ups bij bijvoorbeeld TSX het wel degelijk beter is om gaten te boren. Maar dan alleen op de goede plek (ivm ongewenste turbulentie) en niet groter dan een bepaalde maat.

[...]


Dat lijkt mij ook. Bij snelle set-ups is twee keer de doorlaat van de carb wel een goede richtlijn voor de grootte van de luchtinlaat lijkt mij.

offtopic: waar moet je die gaten dan boren bij een tsx?
 
Boerenkool om half 10.
Flybike 13-6-2006 13:50 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

offtopic: waar moet je die gaten dan boren bij een tsx?




In het luchtfilter deksel


WEL DEKSEL AFHALEN EN NIET BOREN ALS HET EROP ZIT, grote kans enkele gaten in je schuim

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 13-6-2006 om 13:51 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Henk-88 13-6-2006 13:54 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

offtopic: waar moet je die gaten dan boren bij een tsx?


één of twee gaten van 12mm max. (ik d8 eentje van max. twaalf mm, beter inbox je Uncle BLAM ff voor het juiste aantal) in het dekseltje. Heb je een door een beunhaas gefixed xtra gat achterin (bij de echte inlaat) dan die dichtmaken want die veroorzaakt teveel turbulentie (kost vermogen dus). Dat buisje van de ori-inlaat aan de binnenkant van je luchtfilterhuis wegsnijden helpt er ook weer wat bij. Stukje buis aan de buitenkant van je luchtfilterhuis mag er ook af maar dat scheelt niet ueberveel.

edit: ook de plek in het deksel maakt uit.. inbox maar

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 13-6-2006 om 14:07 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
stevenM 13-6-2006 14:04 Print reply

Posts: 654
Hoger benzine verbruik zal toch wel meevallen
 
http://1001schakelbrommers.multiply.com
Schrabbekerke 13-6-2006 14:05 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevenM
Hoger benzine verbruik zal toch wel meevallen


Ligt eraan wat jij onder "meevallen" vestaat he
 

Dit topic is 3511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved