Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS50 moterblok probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37440 - RS50 moterblok probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snaaps 11-6-2006 20:17 Print topicpost
Posts: 272
Vandaag heb ik me nieuwe metrakit pro race 70cc onder me RS50 gezet.
Dit omdat me vorige cilider vast is gelopen. (athans zuiger kaduk)

als ik de brommer probeerde aan te douwen dan was is er even sprake van een ontsteking. waneer ik me koppeling weer in knijp loopt het moterblok vast.
als je deze opnieuw probeert aan te douwen dan gaat de zuiger niet heen en weer en loopt het moterblok heel zwaar.
Als ik vervolgens de brommer in zijn versneling achteroud douwd dan hoor en merk je iets van een tik. hierna kan je de brommer weer aandouwen. en begint alles weer opnieuw.

Ook heb ik geprobeert de moter te starten met de startmoter. dit werkte niet (lag wellicht omdat de brom verzopen was) na een aantal keer starten loopt het moterblok weer vast en wil deze ook niet meer draaien met de startmoter. wanneer je de brommer in versnelling zet en een douwtje geeft dan hoor je de start moter mee draaien. hierna is de moterblok weer los.

Mijn Vraag:
Wat kan dit zijn? ik wil de moterblok er onder vandaan halen en weg brengen voor reparatie. nieuwe lagers en dat soort dingen.
echter wil ik niet voor grote kosten komen te staan.
wat kost dat eigelijk een een am6 blok reparenen en nieuwe lagers en dergelijke?

Ik zit te twijfelen om de RS50 weg te doen.
maar wat krijg ik ervoor?
RS50 BJ2000
kapot blok
nieuwe 70cc metrakit pro race (0km mee gereden)
std uitlaat (flens op gelast voor deze cilinder)
19mm carb
val schade aan de rechterkant (krassen, groeven)
achterrem niet gemonteerd tapdraad ophanging dol.
voetrem pedaal staat krom
Alarm en startonderbreker.
nieuwe achterband, goede voorband
zie foto's in profiel van de RS50

Ik ben van mening als ik deze brommer weer opknap dat ik deze weer kan verkopen voor minimaal 1300 euro.

Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 11-6-2006 om 20:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 11-6-2006 om 20:31 uur.
 
burp!

-Tom- 11-6-2006 20:39 Print reply

Posts: 4151
je zegt dat je zuiger kapot is gegaan, wat is er precies kapot gegaan? Zuigerveren? Pistonpenclipje(s)? Grote kans dat er nog wat rommel in je krukasholte ligt, en dat daardoor de boel blokkeert..
 
FTS Member
Gilera Gsm 11-6-2006 20:45 Print reply

Posts: 2376
Kijken of er nog overige zooi in je krukasholte ligt, en wat hij waard is? In deze staat moet je al blij zijn als je er 500 voor krijgt. 1300 is belachelijk veel geld. In redelijke staat 1000.

Dit bericht is gewijzigd door Gilera Gsm op 11-6-2006 om 20:45 uur.
 
Tharealdj 11-6-2006 20:46 Print reply

Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snaaps

Ik ben van mening als ik deze brommer weer opknap dat ik deze weer kan verkopen voor minimaal 1300 euro.

Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 11-6-2006 om 20:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 11-6-2006 om 20:31 uur.


als hij weer werkt moet dat wel lukken ja
 
*YAMAHA, IT'S A BETTER MACHINE*
snaaps 11-6-2006 20:48 Print reply
Posts: 272
zuiger zaten groeven in, cilderwand is nog 100 procent.
boven op de zuiger lag wat zeer fijn rommel, heel weinig.

Zelf denk ik aan de koppeling, deze heb ik enigetijd vernieuwd met nieuwe platen. nu las ik in de howto dat je de stalenplaten elke keer anders erin moet zetten. (half 12, 6 uur bla bla bla) dit heb ik niet gedaan, vraag me niet hoe ik die platen erin geramd heb gewoon o dit past.

Nadat het blok vast staat kan je hem nog wel in de verneling douwen, echter de cilinder beweegt niet en het douwen gaat dan ook heeel zwaar.
als je dan ff naar achter douwd en dan weer naar voren dan draaid de cil ineens weer wel.
 
burp!
tsxj oran 11-6-2006 20:50 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snaaps
zuiger zaten groeven in, cilderwand is nog 100 procent.
boven op de zuiger lag wat zeer fijn rommel, heel weinig.

Zelf denk ik aan de koppeling, deze heb ik enigetijd vernieuwd met nieuwe platen. nu las ik in de howto dat je de stalenplaten elke keer anders erin moet zetten. (half 12, 6 uur bla bla bla) dit heb ik niet gedaan, vraag me niet hoe ik die platen erin geramd heb gewoon o dit past.

Nadat het blok vast staat kan je hem nog wel in de verneling douwen, echter de cilinder beweegt niet en het douwen gaat dan ook heeel zwaar.
als je dan ff naar achter douwd en dan weer naar voren dan draaid de cil ineens weer wel.




vraag me niet hoe ik die platen erin geramd heb gewoon o dit past.

platen moeten ergewoon in glijden, bij rammen is de kans groot dat het dus daar aan ligt

 
oud
snaaps 11-6-2006 20:51 Print reply
Posts: 272
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Kijken of er nog overige zooi in je krukasholte ligt, en wat hij waard is? In deze staat moet je al blij zijn als je er 500 voor krijgt. 1300 is belachelijk veel geld. In redelijke staat 1000.

Dit bericht is gewijzigd door Gilera Gsm op 11-6-2006 om 20:45 uur.


Ik zie biedingen op marktplaats voor rs50 die oplopen tot 1400 euro.
deze rsén zijn soms nog ouder dan die van mij. en er staat niet bijvermeld hoelang de onderdelen al gebruikt zijn.
mijn brommer heeft dan nieuwe cil, nieuw inhoud moterblok, nieuwe remmen, nieuwe banden, ect etc

en ik heb de koppelingsplaten er niet in geramd maar gewoon netjes erin gezet. echter niet zoals in de howto op deze site.


Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 11-6-2006 om 20:53 uur.
 
burp!
Gilera Gsm 11-6-2006 20:56 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snaaps
[...]


Ik zie biedingen op marktplaats voor rs50 die oplopen tot 1400 euro.
deze rsén zijn soms nog ouder dan die van mij. en er staat niet bijvermeld hoelang de onderdelen al gebruikt zijn.
mijn brommer heeft dan nieuwe cil, nieuw inhoud moterblok, nieuwe remmen, nieuwe banden, ect etc

en ik heb de koppelingsplaten er niet in geramd maar gewoon netjes erin gezet. echter niet zoals in de howto op deze site.


Dit bericht is gewijzigd door snaaps op 11-6-2006 om 20:53 uur.


ehhmm mensen bieden zoveel, maar komen ze ook daadwerkelijk langs en geven ze het er ook voor, meestal niet
 
Gilera Gsm 11-6-2006 20:57 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
[...]


ehhmm mensen bieden zoveel, maar komen ze ook daadwerkelijk langs en geven ze het er ook voor, meestal niet


Nieuw type rs in ori staat koop je al voor 1000 dus...

 
Kampersjaak 11-6-2006 20:57 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snaaps
zuiger zaten groeven in, cilderwand is nog 100 procent.
boven op de zuiger lag wat zeer fijn rommel, heel weinig.

Zelf denk ik aan de koppeling, deze heb ik enigetijd vernieuwd met nieuwe platen. nu las ik in de howto dat je de stalenplaten elke keer anders erin moet zetten. (half 12, 6 uur bla bla bla) dit heb ik niet gedaan, vraag me niet hoe ik die platen erin geramd heb gewoon o dit past.

Nadat het blok vast staat kan je hem nog wel in de verneling douwen, echter de cilinder beweegt niet en het douwen gaat dan ook heeel zwaar.
als je dan ff naar achter douwd en dan weer naar voren dan draaid de cil ineens weer wel.


maakt niks uit hoe die platen erin gaan
 
oderint dum metuant
Jorn 11-6-2006 21:03 Print reply

Posts: 2780
Veel meer dan 1000 zal die in deze staat niet opleveren
 
snaaps 11-6-2006 21:07 Print reply
Posts: 272
wat kost een revisatie van het moterblok?
 
burp!
Saknet 11-6-2006 21:12 Print reply

Posts: 10355
blok laten "repareren" kost je iig genoeg
zeker als je de complete motorinhoud wil laten vervangen -u

winst ga je dan zeer wsslijk niet maken
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Jarco 11-6-2006 21:34 Print reply

Posts: 4520
een pro race cilinder en een std uitlaat?
wat voor krukas heb je nu?
en die platen heb je er in geramd?
 
Henk-88 11-6-2006 21:42 Print reply

Posts: 26703
Het zou kunnen dat je zuiger na wat bewegingen gelijk klem loopt. Is het wel de goede maat?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Royal Club 11-6-2006 21:42 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Het zou kunnen dat je zuiger na wat bewegingen gelijk klem loopt. Is het wel de goede maat?


te klein denk je?

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 1451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved