Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #37423 - brommertje kopen!
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 2318 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
elb |
10-6-2006 22:52 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Is een brommer honda crm (ofja is net als mtx-r2 een duitse brommer)
die vorkjes pasen zo in je frame, alleen velg is alumilimum dus kan je beter een r2 voorwiel paken, omdat die gewoon chroom is
is de crm voorvork veel anders dan de r2 dan? kwaliteit? andere diameter ofzo?, en in die crm voorvork kun je gewoon je r2 voorwiel indoen ? Chroom is wel wat mooier Oja, nog een vraagje, als je zo'n andere voorvork erop bouwt/zet, kun je hem dan nog laten schouwen/verzekeren? ik dacht van wel, want je ziet ook genoeg mt5jes rijden met een mb5 voorvork omdat daar schijfrem opzit
ik weet niet of dat hetzelfde is? misschien ligt het net weer iets anders
|
|
|
|
mb-gek |
10-6-2006 23:49 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: elb
[...]
is de crm voorvork veel anders dan de r2 dan? kwaliteit? andere diameter ofzo?, en in die crm voorvork kun je gewoon je r2 voorwiel indoen ? Chroom is wel wat mooier Oja, nog een vraagje, als je zo'n andere voorvork erop bouwt/zet, kun je hem dan nog laten schouwen/verzekeren? ik dacht van wel, want je ziet ook genoeg mt5jes rijden met een mb5 voorvork omdat daar schijfrem opzit
ik weet niet of dat hetzelfde is? misschien ligt het net weer iets anders
je kan natuurlijk ook een crm achterwiel erin zetten
heb je teminste weinig onderhoud aan je velgen
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
De Schout |
11-6-2006 0:02 |
Posts: 5327 |
schouwen is echt geen probleem hoor. doen ze niet moeilijk over.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: elb
[...]
is de crm voorvork veel anders dan de r2 dan? kwaliteit? andere diameter ofzo?, en in die crm voorvork kun je gewoon je r2 voorwiel indoen ? Chroom is wel wat mooier Oja, nog een vraagje, als je zo'n andere voorvork erop bouwt/zet, kun je hem dan nog laten schouwen/verzekeren? ik dacht van wel, want je ziet ook genoeg mt5jes rijden met een mb5 voorvork omdat daar schijfrem opzit
ik weet niet of dat hetzelfde is? misschien ligt het net weer iets anders
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Marry |
11-6-2006 0:38 |
Posts: 940 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bruuns
zou je er wel aan beginnen,, als je nie zo'n tecnicus ben?
niet naar deze knuppel luisteren, gewoon aan beginnen, en zoveel mogelijk dingen vragen daar leer je het meeste van
|
|
ook als je niets te vieren hebt |
|
Advis |
11-6-2006 0:40 |
Posts: 73 |
ik heb zelf ook een mtx gehad en ik heb nooit last van die trommelrem gehad. schijfrem is niet ALTIJD beter.
maar als je het echt wil zou ik een MB voorvork nemen. die past er naar mijn weten precies in, hoeft niks aan gelast te worden o.i.d.. het eenige nadeel is dat hij iets voorover komt te staan omdat mb vorken meestal korter zijn
|
|
Verstand op nul en denken!!! |
|
mblover |
11-6-2006 0:47 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Advis
ik heb zelf ook een mtx gehad en ik heb nooit last van die trommelrem gehad. schijfrem is niet ALTIJD beter.
maar als je het echt wil zou ik een MB voorvork nemen. die past er naar mijn weten precies in, hoeft niks aan gelast te worden o.i.d.. het eenige nadeel is dat hij iets voorover komt te staan omdat mb vorken meestal korter zijn
ram je er mt binnenpoten in??
en volgens mij is mt binnenpoot dunner als die van sh en je hebt dus ook een mb/mt kroonstuk nodig met mt bovenste kroonplaat. (mb is tegelijk stuur en ziet er nie uit op een crosser)
verder, als je een trommel vergelijkt met mb remmen... dan is het geen wonder dat de trommel wint. Een mb remt echt HEEL erg BEROERD. kwam van tzr af, ging met de mb in de remmen met 60 of 65 teller, en stond later stil als met tzr met 90 a 100 kmh...
verder hangt t ook nog van de grote van je trommels/naven af...
edit:
over dat mb/mt gemopper,
wel kan je volgens mij mt voorvork pakken, maar dan met nsr buitenpoten (is anders dan mb) en een nsr klauw en velg. nsr rem is al een stuk beter als die van mb...
of die huppelepup schijf van een 600cc'er pakken die er zo op past (op mb, mbx, nsr velgen) en dan een klauw adapter maken. dan maakt het niet uit of je een mb of nsr buitenpoot hebt.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-6-2006 om 0:50 uur.
edit2:
nog iets waar ik toestraks aan dacht maar wat ik vergeten ben erbij te zetten:
je kan er wel mega remmen op zetten, MAAR die remkracht moet de weg ook op de banden uit kunnen oefenen/de banden op de weg uit kunnen oefenen. Als je banden (...) zijn dan hoef je ook geen goeie remmen te nemen want dan heb je er niks aan.
verder moet je met goede remmen ook wel kunnen remmen wil je het optimale eruit halen en echt tegen de blokkeer grens aan remmen.. mja dat is wel te leren.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-6-2006 om 1:12 uur.
|
|
|
|
Frysk |
11-6-2006 9:53 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
ram je er mt binnenpoten in??
en volgens mij is mt binnenpoot dunner als die van sh en je hebt dus ook een mb/mt kroonstuk nodig met mt bovenste kroonplaat. (mb is tegelijk stuur en ziet er nie uit op een crosser)
verder, als je een trommel vergelijkt met mb remmen... dan is het geen wonder dat de trommel wint. Een mb remt echt HEEL erg BEROERD. kwam van tzr af, ging met de mb in de remmen met 60 of 65 teller, en stond later stil als met tzr met 90 a 100 kmh...
verder hangt t ook nog van de grote van je trommels/naven af...
edit:
over dat mb/mt gemopper,
wel kan je volgens mij mt voorvork pakken, maar dan met nsr buitenpoten (is anders dan mb) en een nsr klauw en velg. nsr rem is al een stuk beter als die van mb...
of die huppelepup schijf van een 600cc'er pakken die er zo op past (op mb, mbx, nsr velgen) en dan een klauw adapter maken. dan maakt het niet uit of je een mb of nsr buitenpoot hebt.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-6-2006 om 0:50 uur.
edit2:
nog iets waar ik toestraks aan dacht maar wat ik vergeten ben erbij te zetten:
je kan er wel mega remmen op zetten, MAAR die remkracht moet de weg ook op de banden uit kunnen oefenen/de banden op de weg uit kunnen oefenen. Als je banden (...) zijn dan hoef je ook geen goeie remmen te nemen want dan heb je er niks aan.
verder moet je met goede remmen ook wel kunnen remmen wil je het optimale eruit halen en echt tegen de blokkeer grens aan remmen.. mja dat is wel te leren.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-6-2006 om 1:12 uur.
maarja me NSR die remde weer beter dan een derbi.. (stoppie power)
|
|
giggitybyte |
|
elb |
11-6-2006 10:05 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Advis
ik heb zelf ook een mtx gehad en ik heb nooit last van die trommelrem gehad. schijfrem is niet ALTIJD beter.
maar als je het echt wil zou ik een MB voorvork nemen. die past er naar mijn weten precies in, hoeft niks aan gelast te worden o.i.d.. het eenige nadeel is dat hij iets voorover komt te staan omdat mb vorken meestal korter zijn
maar mb velgen op een mtx... weet je hoe lelijk dat vind ik er echt goor uitzien:P
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 11-6-2006 om 0:50 uur.
ram je er mt binnenpoten in??
en volgens mij is mt binnenpoot dunner als die van sh en je hebt dus ook een mb/mt kroonstuk nodig met mt bovenste kroonplaat. (mb is tegelijk stuur en ziet er nie uit op een crosser)
verder, als je een trommel vergelijkt met mb remmen... dan is het geen wonder dat de trommel wint. Een mb remt echt HEEL erg BEROERD. kwam van tzr af, ging met de mb in de remmen met 60 of 65 teller, en stond later stil als met tzr met 90 a 100 kmh...
verder hangt t ook nog van de grote van je trommels/naven af...
edit:
over dat mb/mt gemopper,
wel kan je volgens mij mt voorvork pakken, maar dan met nsr buitenpoten (is anders dan mb) en een nsr klauw en velg. nsr rem is al een stuk beter als die van mb...
of die huppelepup schijf van een 600cc'er pakken die er zo op past (op mb, mbx, nsr velgen) en dan een klauw adapter maken. dan maakt het niet uit of je een mb of nsr buitenpoot hebt.
Dit bericht is gewijzigd door elb op 11-6-2006 om 10:14 uur./
de sh voorvork is toch een stuk dikker dan de mb5 voorvork? dus dat past nooit, en zou je me kunnen uitleggen wat binnen en buitenpoten zijn
Dit bericht is gewijzigd door elb op 11-6-2006 om 10:18 uur.
Dit bericht is gewijzigd door elb op 11-6-2006 om 10:19 uur.
Dit bericht is gewijzigd door elb op 11-6-2006 om 10:19 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 2318 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|