Lord_Vader |
10-6-2006 18:25 |
Posts: 1244 |
Ja, stroom kiest de weg met de minste weerstand, hij zal dus gewoon via de signaaldraad gaan
|
|
|
|
Djeep |
10-6-2006 18:26 |
Posts: 8621 |
Een weerstand is wat anders dan een condensator.. dus je krijgt een ander effect.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
mishi |
10-6-2006 18:26 |
Posts: 264 |
dat kan toch niet als ik de schakelaar omzet
|
|
|
|
mishi |
10-6-2006 18:27 |
Posts: 264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Een weerstand is wat anders dan een condensator.. dus je krijgt een ander effect.
Ja dat weet ik, maar ik wil proberen het stotteren uit de weg te gaan, en een weerstand neemt geen vonkjes weg, dus lijkt mij dat hij niet kan stotteren
|
|
|
|
Djeep |
10-6-2006 18:27 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mishi
[...]
Ja dat weet ik, maar ik wil proberen het stotteren uit de weg te gaan, en een weerstand neemt geen vonkjes weg, dus lijkt mij dat hij niet kan stotteren
Naja ik weet niet of je dan nog genoeg watt/volt overhoud om je brommer te laten lopen..
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Shifty |
10-6-2006 18:27 |
Posts: 1113 |
Weerstand dempt het signaal. Correct me if I'm wrong, maar de CDI geeft een impuls aan de Bobine, die puls hangt af van 2 dingen:
- Eerst moet de CDI een puls van je ontsteekspoeltje krijgen
- Dan past hij het tijdstip van de puls naar je bobine aan afhankelijk van het aantal toeren.
Als je dus een weerstand tussen je Signaalspoetje en je CDI zet, zal die het wel of niet doen, en met precies een goeie weerstand zal die het soms wel doen en soms niet. Dan loopt hij dus errrrrug bagger.
Note: Alst niet klopt, niet gaan vloeken oid. Dit is hoe ik DENK dat het gaat werken.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
mishi |
10-6-2006 18:29 |
Posts: 264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Weerstand dempt het signaal. Correct me if I'm wrong, maar de CDI geeft een impuls aan de Bobine, die puls hangt af van 2 dingen:
- Eerst moet de CDI een puls van je ontsteekspoeltje krijgen
- Dan past hij het tijdstip van de puls naar je bobine aan afhankelijk van het aantal toeren.
Als je dus een weerstand tussen je Signaalspoetje en je CDI zet, zal die het wel of niet doen, en met precies een goeie weerstand zal die het soms wel doen en soms niet. Dan loopt hij dus errrrrug bagger.
Note: Alst niet klopt, niet gaan vloeken oid. Dit is hoe ik DENK dat het gaat werken.
ja het lijkt wel logisch. Dan zou je eigenlijk iets van een weerstand tussen je bougiekabel kunne flanzen..mar dan krijg je ammel geprul
|
|
|
|
Joostvdw |
10-6-2006 18:58 |
Posts: 4789 |
een weerstand tussen je signaal spoel en je cdi doet niks tot weinig
je cdi gebruikt je signaalspoel alleen als (de naam zegt het al) signalering, voor wanneer het vliegwiel in de goeie positie zit om te vonken
dus als je er een weerstand tussen stopt, word het signaal wel zwakker, maar de vonk niet, ook het tijdstip waarop die vonk komt word niet anders, het enige wat je ermee kan bereiken is dattie gewoonweg ruk gaat lopen (dan heb je zo'n grote weerstand dat het lijkt alsof je spoel kapot is)
een condensator verlaat het signaal naar de cdi enigzins en daardoor komt de vonk op een ander tijdstip en zal je dus minder vermogen opwekken.
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Frutje |
10-6-2006 23:17 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
een weerstand tussen je signaal spoel en je cdi doet niks tot weinig
je cdi gebruikt je signaalspoel alleen als (de naam zegt het al) signalering, voor wanneer het vliegwiel in de goeie positie zit om te vonken
dus als je er een weerstand tussen stopt, word het signaal wel zwakker, maar de vonk niet, ook het tijdstip waarop die vonk komt word niet anders, het enige wat je ermee kan bereiken is dattie gewoonweg ruk gaat lopen (dan heb je zo'n grote weerstand dat het lijkt alsof je spoel kapot is)
een condensator verlaat het signaal naar de cdi enigzins en daardoor komt de vonk op een ander tijdstip en zal je dus minder vermogen opwekken.
misschien kun je dan een extra condensatorte er tussen doen ofzo ?
|
|
|
|
mb-gek |
10-6-2006 23:31 |
Posts: 10385 |
wat ios je hele doel eigenlijk??
ff een ding ertussen proppen en hopen dat ie zachter rijdt?
ik begrijp niet waarom je niet gewoon de huidige manier toepast met de componenten die elke begrenzer gebruikt
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
jeroen_50cc |
11-6-2006 19:17 |
Posts: 37 |
Volgens mij kun je die normale begrenzers met condensator ook wel afstellen zodat je hem niet hoort stotteren dat is gewoon proberen...
|
|
|
|
S1lv3r |
11-6-2006 19:38 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroen_50cc
Volgens mij kun je die normale begrenzers met condensator ook wel afstellen zodat je hem niet hoort stotteren dat is gewoon proberen...
denk het niet, want het stotteren komt door een teveel aan mengel in de cilinder.
|
|
|
|
Harm |
11-6-2006 20:20 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]
denk het niet, want het stotteren komt door een teveel aan mengel in de cilinder.
Dat stotteren van mijn begrenzer op mijn Tsx kwam toch echt doordat de ontsteking onderbroken werd. Op mn Speedfight stottert hij raar genoeg niet.
Maar weerstand gaat niet werken dus.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
mishi |
13-6-2006 18:32 |
Posts: 264 |
ik probeer nog wel een begrenzer af te stellen, zo dat hij niet stottert. Bedankt allemaal als je reactie hebt gegeven
|
|
|
|
wjmeerens |
14-6-2006 11:44 |
Posts: 12 |
Als dit zou werken zijn de mensen met contactpunten ook blij want die hebben geen cdi en moet dus op een andere manier er voor zorgen dat de motor geknepen word.
|
|
|
|