Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #37407 - MT5 of TSX?
|
Pagina 8 van 10
|
Dit topic is 5489 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mcdronkz |
10-6-2006 1:38 |
Posts: 32777 |
Dat je een 2cv in je avatar hebt staan maakt je verhaal er niet geloofwaardiger op .
|
|
|
|
geert-nsr |
10-6-2006 1:40 |
Posts: 6438 |
mmmmmmmmmmmmmmt5. ownee tochtsx. ne toch mt5 nee tsx . wathever ben jhomo kiesg mt5 bn je slet kis tsx. i zou zeeggen TTTTTTTTTSSSSXXXXXX
|
|
|
|
koekie - Administrator |
10-6-2006 3:00 |
Posts: 12588 |
ik zou tsx nemen, heb met bijde ervaring, en net wat al eerder gezegd is, is mt wat ielig vergleken bij TSX..
tsx is gewoon dergelijk stevig, goeie look en rijd heerlijk!
natuurlijk heeft tsx ook minpunten, evenals MT uiteraard !
maar naar mijn ervaring vind ik tsx tog zeker lekkerder rijden als MT
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Henk-88 |
10-6-2006 4:04 |
Posts: 26703 |
Je moet natuurlijk de brommer kopen die je zelf 't leukst vindt en dat ga je ook doen
Ik heb na lange tijd van geen brommers nu net twee jaar rijden met een TSX achter de rug. Aan het begin van die twee jaar heb ik keerringen en lagers van het blok vervangen, nieuwe ProX-zuiger, een nieuwe ketting gemonteerd en alle kabels nieuw, en de carburateur afgesteld. Elke keer dat ik er op reed (5000 km) startte die gelijk en hij heeft me nooit laten staan. Ik had één keer een breukje in de gaskabel maar dat was onderweg te verhelpen. Doe mij maar een TSX dus.
Zulke verhalen zijn er vast ook met MT's.
Toch rijdt een TSX degelijker door het zwaardere frame (naar verluidt een 125cc-frame) en is het een goede lange afstandsbrom.
Want je vroeg het aan mij.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
tsxj oran |
10-6-2006 7:31 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
dacht dat je ook altijd een voorloper hebt gehad van een tsx zelfde bij mtx verhaal
[...]
hoi
ik spreek uit ervaring dat je beter een mtx-sh kunt kopen.
kom eens met vergelijkingen, voordelen en nadelen tegenover de tsx
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 9-6-2006 om 20:15 uur.
ts is wel een hele oude brommer, tis eigenlijk een ts50er
btw de beste kruising tussen een mt5 en een tsx lijkt mij toch wel een mtx-sh lijkt op tsx, de degelijkheid van honda
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 10-6-2006 om 7:32 uur.
|
|
oud |
|
nickse tsx rider |
10-6-2006 8:28 |
Posts: 23 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
[...]
ja maar zeg dan niet dat tsx snel is.. want dat ie hij MEESTAL niet
hersenspinsel kijk masar eens naar de mijne dan
http://video.google....3320344240&q=tsx
|
|
|
|
Frysk |
10-6-2006 8:34 |
Posts: 34928 |
kijk je hebt voordelen en nadelen
Honda MT/X voordelen kwa blok : koppeling is direkt op platen, kickstarters hebben vaak geen problemen, lekt amper
Honda MT nadelen kwa frame : ze zijn redelijk klein en twinshock
Suzuki voordelen kwa blok : kan ik eigenlijk niet bedenken (nu niet zeggen dat dit niet zo is)kijk maar op marktplaats en kijk de problemen.... maar je moet eigenlijk een blok 100% reviseren en goed opknappen voordat je geen problemen krijgt (ze lopen opzich wel altijd)
Suzuki TSX voordelen kwa frame : ze zijn zeer stevig alleen voor lange mensen : je zit erg met je voeten tegen de tank aan en dan trilt het redelijk erg aan je benen.. (weet niet of dit aan mijn tsx lag of iets anders)
MAAR
MTX = TSX
dus stevigheid van TSX
met blok van MTX
zou dus mijn keuze worden
|
|
giggitybyte |
|
2takt Gangster |
10-6-2006 10:07 |
Posts: 1147 |
dat suzuki vaker kapot gaan is dikke onzin ik heb nog nooit problemen gehad met me tsx en ik heb zat vrienden die honda rijden zei hebben vaker problemen dan ik
en dat vn kijk maar op marktplaats klopt ook niks van er staan meer afgeraagde vernaaide honda's op dan suzuki's en dat ze lekken slaat ook nergens op dat ligt gewoon aan de eigenaar bijvoorbeeld door de carters met schroefendraaier uit elkaar te drukken dit gebeurd bij honda's net zo
ik ben geen honda hater ofzo heb zelf ook een mt en beschrijf alleen mij bevindingen
|
|
|
|
Marc_SuperSprint |
10-6-2006 10:39 |
Posts: 132 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timac
Hallo,
Ik wil een schakel kopen alla mt5/tsx maar nu ben ik aan het twijfelen welke ik moet gaan kopen omdat ik er niet zo veel verstand van heb. ( wel van puchjes)
Welke vind jij beter en waarom?
BVD
Timac
ga voor de honda, erg degelijk spul veel onderdelen voor verkrijgbaar. Heb zelf ook erg veel ervaring met honda nou echt super
|
|
honda power of dreams! |
|
Red-dragon |
10-6-2006 10:44 |
Posts: 1486 |
Dat is denk ik ook een punt waar je op moet letten, voor Honda zijn er meer spullen (en wat goedkoper) te krijgen dan voor een Suzuki/TSX, en als je een beetje de dezelde bouw wilt hebben als een TSX, dus met monoshock en een stuk steviger dan een MT. Ik vind persoonlijk de twinshock van een MT niet mooi. Een MTX is een stuk steviger en forser. Dus ik zou een MTX nemen.. (Goedkopere onderdelen en steviger..)
|
|
Fly like an Eagle... |
|
mulder |
10-6-2006 11:48 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
kijk je hebt voordelen en nadelen
Honda MT/X voordelen kwa blok : koppeling is direkt op platen, kickstarters hebben vaak geen problemen, lekt amper
Honda MT nadelen kwa frame : ze zijn redelijk klein en twinshock
Suzuki voordelen kwa blok : kan ik eigenlijk niet bedenken (nu niet zeggen dat dit niet zo is)kijk maar op marktplaats en kijk de problemen.... maar je moet eigenlijk een blok 100% reviseren en goed opknappen voordat je geen problemen krijgt (ze lopen opzich wel altijd)
Suzuki TSX voordelen kwa frame : ze zijn zeer stevig alleen voor lange mensen : je zit erg met je voeten tegen de tank aan en dan trilt het redelijk erg aan je benen.. (weet niet of dit aan mijn tsx lag of iets anders)
MAAR
MTX = TSX
dus stevigheid van TSX
met blok van MTX
zou dus mijn keuze worden
je vergeet dat tsx ook die blokbout door het carter en de achterbrug heeft wat voor veel stevigheid zorgt.
|
|
|
|
Dikke Dennes |
10-6-2006 11:59 |
Posts: 4337 |
Heb je te weinig zuurstof gehad bij je geboorte?
Nee?
Koop dan maar een TSX
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Saknet |
10-6-2006 12:51 |
Posts: 10355 |
mt frame is zwaar zat... of weet je soms niet wat een MT8 is
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Heb je te weinig zuurstof gehad bij je geboorte?
Nee?
Koop dan maar een TSX
heb je ontzettende last van jaloersheid, en zou je wensen dat iedereen op zon kameel als jij rondrijd? bedenk dit soort bovenstaande leuzen.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-6-2006 om 12:52 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
sproeiertje |
10-6-2006 12:54 |
Posts: 643 |
tsx rijdt veel beter in bochten door dat de tsx een langere wielbasis heeft.En je zit niet zo voor op. Voor de rest zijn honda blokken over het algemeen beter, bij suzuki moesten ze weer eigenwijs zijn door dat rare koppelings systeem. Voordeel van bijde brommers is dat ze een goede bak hebben alleen jammer van mt dat tie een 4 bak heeft en tsx 5
|
|
|
|
Saknet |
10-6-2006 12:55 |
Posts: 10355 |
sorry hoor maar dat verschil is te verwaarlozen
Als dit topic over bvb vespas vs puch ging, dan ging iedereen ook zeggen dat zijn brommer beter door de bocht rijd.
Maar mischien reden jullie wel toevallig op een gammele tsx en op een goeie mt, of andersom? Dat schopt het verhaal al weer behoorlijk in de war he
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-6-2006 om 12:58 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dit topic is 5489 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 10
|
|