Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - MT5 of TSX?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37407 - MT5 of TSX?
Pagina 8 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 10-6-2006 1:38 Print reply

Posts: 32777
Dat je een 2cv in je avatar hebt staan maakt je verhaal er niet geloofwaardiger op .
 
geert-nsr 10-6-2006 1:40 Print reply

Posts: 6438
mmmmmmmmmmmmmmt5. ownee tochtsx. ne toch mt5 nee tsx . wathever ben jhomo kiesg mt5 bn je slet kis tsx. i zou zeeggen TTTTTTTTTSSSSXXXXXX
 
koekie - Administrator 10-6-2006 3:00 Print reply

Posts: 12588
ik zou tsx nemen, heb met bijde ervaring, en net wat al eerder gezegd is, is mt wat ielig vergleken bij TSX..
tsx is gewoon dergelijk stevig, goeie look en rijd heerlijk!

natuurlijk heeft tsx ook minpunten, evenals MT uiteraard !
maar naar mijn ervaring vind ik tsx tog zeker lekkerder rijden als MT
 
Haaks de hoek om!
Henk-88 10-6-2006 4:04 Print reply

Posts: 26703
Je moet natuurlijk de brommer kopen die je zelf 't leukst vindt en dat ga je ook doen

Ik heb na lange tijd van geen brommers nu net twee jaar rijden met een TSX achter de rug. Aan het begin van die twee jaar heb ik keerringen en lagers van het blok vervangen, nieuwe ProX-zuiger, een nieuwe ketting gemonteerd en alle kabels nieuw, en de carburateur afgesteld. Elke keer dat ik er op reed (5000 km) startte die gelijk en hij heeft me nooit laten staan. Ik had één keer een breukje in de gaskabel maar dat was onderweg te verhelpen. Doe mij maar een TSX dus.

Zulke verhalen zijn er vast ook met MT's.

Toch rijdt een TSX degelijker door het zwaardere frame (naar verluidt een 125cc-frame) en is het een goede lange afstandsbrom.

Want je vroeg het aan mij.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tsxj oran 10-6-2006 7:31 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


dacht dat je ook altijd een voorloper hebt gehad van een tsx zelfde bij mtx verhaal

[...]


hoi
ik spreek uit ervaring dat je beter een mtx-sh kunt kopen.

kom eens met vergelijkingen, voordelen en nadelen tegenover de tsx

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 9-6-2006 om 20:15 uur.

ts is wel een hele oude brommer, tis eigenlijk een ts50er
btw de beste kruising tussen een mt5 en een tsx lijkt mij toch wel een mtx-sh lijkt op tsx, de degelijkheid van honda

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 10-6-2006 om 7:32 uur.
 
oud
nickse tsx rider 10-6-2006 8:28 Print reply

Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
[...]



ja maar zeg dan niet dat tsx snel is.. want dat ie hij MEESTAL niet




hersenspinsel kijk masar eens naar de mijne dan

http://video.google....3320344240&q=tsx
 
Frysk 10-6-2006 8:34 Print reply

Posts: 34928
kijk je hebt voordelen en nadelen


Honda MT/X voordelen kwa blok : koppeling is direkt op platen, kickstarters hebben vaak geen problemen, lekt amper

Honda MT nadelen kwa frame : ze zijn redelijk klein en twinshock


Suzuki voordelen kwa blok : kan ik eigenlijk niet bedenken (nu niet zeggen dat dit niet zo is)kijk maar op marktplaats en kijk de problemen.... maar je moet eigenlijk een blok 100% reviseren en goed opknappen voordat je geen problemen krijgt (ze lopen opzich wel altijd)


Suzuki TSX voordelen kwa frame : ze zijn zeer stevig alleen voor lange mensen : je zit erg met je voeten tegen de tank aan en dan trilt het redelijk erg aan je benen.. (weet niet of dit aan mijn tsx lag of iets anders)



MAAR

MTX = TSX
dus stevigheid van TSX
met blok van MTX

zou dus mijn keuze worden
 
giggitybyte
2takt Gangster 10-6-2006 10:07 Print reply

Posts: 1147
dat suzuki vaker kapot gaan is dikke onzin ik heb nog nooit problemen gehad met me tsx en ik heb zat vrienden die honda rijden zei hebben vaker problemen dan ik

en dat vn kijk maar op marktplaats klopt ook niks van er staan meer afgeraagde vernaaide honda's op dan suzuki's en dat ze lekken slaat ook nergens op dat ligt gewoon aan de eigenaar bijvoorbeeld door de carters met schroefendraaier uit elkaar te drukken dit gebeurd bij honda's net zo

ik ben geen honda hater ofzo heb zelf ook een mt en beschrijf alleen mij bevindingen
 
Marc_SuperSprint 10-6-2006 10:39 Print reply

Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timac
Hallo,

Ik wil een schakel kopen alla mt5/tsx maar nu ben ik aan het twijfelen welke ik moet gaan kopen omdat ik er niet zo veel verstand van heb. ( wel van puchjes)

Welke vind jij beter en waarom?

BVD

Timac


ga voor de honda, erg degelijk spul veel onderdelen voor verkrijgbaar. Heb zelf ook erg veel ervaring met honda nou echt super
 
honda power of dreams!
Red-dragon 10-6-2006 10:44 Print reply

Posts: 1486
Dat is denk ik ook een punt waar je op moet letten, voor Honda zijn er meer spullen (en wat goedkoper) te krijgen dan voor een Suzuki/TSX, en als je een beetje de dezelde bouw wilt hebben als een TSX, dus met monoshock en een stuk steviger dan een MT. Ik vind persoonlijk de twinshock van een MT niet mooi. Een MTX is een stuk steviger en forser. Dus ik zou een MTX nemen.. (Goedkopere onderdelen en steviger..)
 
Fly like an Eagle...
mulder 10-6-2006 11:48 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
kijk je hebt voordelen en nadelen


Honda MT/X voordelen kwa blok : koppeling is direkt op platen, kickstarters hebben vaak geen problemen, lekt amper

Honda MT nadelen kwa frame : ze zijn redelijk klein en twinshock


Suzuki voordelen kwa blok : kan ik eigenlijk niet bedenken (nu niet zeggen dat dit niet zo is)kijk maar op marktplaats en kijk de problemen.... maar je moet eigenlijk een blok 100% reviseren en goed opknappen voordat je geen problemen krijgt (ze lopen opzich wel altijd)


Suzuki TSX voordelen kwa frame : ze zijn zeer stevig alleen voor lange mensen : je zit erg met je voeten tegen de tank aan en dan trilt het redelijk erg aan je benen.. (weet niet of dit aan mijn tsx lag of iets anders)



MAAR

MTX = TSX
dus stevigheid van TSX
met blok van MTX

zou dus mijn keuze worden


je vergeet dat tsx ook die blokbout door het carter en de achterbrug heeft wat voor veel stevigheid zorgt.
 
Dikke Dennes 10-6-2006 11:59 Print reply

Posts: 4337
Heb je te weinig zuurstof gehad bij je geboorte?
Nee?

Koop dan maar een TSX
 
Drive it like you stole it.
Saknet 10-6-2006 12:51 Print reply

Posts: 10355

mt frame is zwaar zat... of weet je soms niet wat een MT8 is

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Heb je te weinig zuurstof gehad bij je geboorte?
Nee?

Koop dan maar een TSX


heb je ontzettende last van jaloersheid, en zou je wensen dat iedereen op zon kameel als jij rondrijd? bedenk dit soort bovenstaande leuzen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-6-2006 om 12:52 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
sproeiertje 10-6-2006 12:54 Print reply

Posts: 643
tsx rijdt veel beter in bochten door dat de tsx een langere wielbasis heeft.En je zit niet zo voor op. Voor de rest zijn honda blokken over het algemeen beter, bij suzuki moesten ze weer eigenwijs zijn door dat rare koppelings systeem. Voordeel van bijde brommers is dat ze een goede bak hebben alleen jammer van mt dat tie een 4 bak heeft en tsx 5
 
Saknet 10-6-2006 12:55 Print reply

Posts: 10355
sorry hoor maar dat verschil is te verwaarlozen

Als dit topic over bvb vespas vs puch ging, dan ging iedereen ook zeggen dat zijn brommer beter door de bocht rijd.

Maar mischien reden jullie wel toevallig op een gammele tsx en op een goeie mt, of andersom? Dat schopt het verhaal al weer behoorlijk in de war he

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-6-2006 om 12:58 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 5489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved