Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki TS80X

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 722 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37404 - Suzuki TS80X
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JoepTSX 9-6-2006 18:01 Print topicpost
Posts: 36
Hallo

Ik heb net een 80cc motorblokje gekocht voor suzuki tsx en die heb ik er net opgezet.
Nu wilde ik net de uitlaat vastzetten dus ik draaide de moer op de bevestigingsbout van de uitlaat en toen brak er een stuk uit mijn cilinder met bout en al.
Hoe kan ik dit maken?
 

Maxx 9-6-2006 18:03 Print reply

Posts: 1367
ik denk niet dat het te maken is..
misschien als je heel goed kan lassen?
succes ermee
 
Suzuki TS80X for live
koekie - Administrator 9-6-2006 18:05 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JoepTSX
Hallo

Ik heb net een 80cc motorblokje gekocht voor suzuki tsx en die heb ik er net opgezet.
Nu wilde ik net de uitlaat vastzetten dus ik draaide de moer op de bevestigingsbout van de uitlaat en toen brak er een stuk uit mijn cilinder met bout en al.
Hoe kan ik dit maken?



euhh.. dat word nieuwe draad tappen ( als dit mogelijk is )
of lijmen met Lock tite.. maar dan krijg je het nooit zo stevig als in het echt.. maargoed.. je kan hem ook aan 1 boutje vast zetten.. of heeeeeeel mischien dat brokkie erop laten lassen maar t kan krom trekken dus is niet zo handig..

enne.. je hebt ook speciale 2 componentenlijm ( pasta ) dat moet je kneden en dan kan je je afgebroken stuk er weer opzetten.. dat is gewoon een soort Klei.. en kan je er zo op smeren..
 
Haaks de hoek om!
hasj volle gasj 9-6-2006 18:06 Print reply

Posts: 735
aluminium lassen, maar dat gaat niet met een standaard lasaparaat, moet je dus laten doen.. of je moet zelf een tig-lasaparaat hebben

of is het een gietijzere cil??.. dat is heeel moeilijk tot niet te lassen.. omdat het heel hard/broos is dat breekt na verloop van tijd langs de las weer af


Dit bericht is gewijzigd door hasj volle gasj op 9-6-2006 om 18:07 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 9-6-2006 18:06 Print reply

Posts: 13700
groter opboren en tap erdoor als dat mogelijk is







denk dat lassen moeilijk wordt ivm krom trekken
 
mcdronkz 9-6-2006 18:26 Print reply

Posts: 32777
Gebeurt vaker bij TS80X je moet dat stuk waar het tapeind zat helemaal dichtlassen, en opnieuw boren en tappen
 
spoorlijncrosser 9-6-2006 18:28 Print reply

Posts: 2687
uitboren en nieuwe draad tappen
heb ik ook gedaan met mn tsx en moet het nu alweer bij andere cilinder doen...
dat met lassen werkt misschien ook wel ja

 
JoepTSX 9-6-2006 18:32 Print reply
Posts: 36
uitboren en nieuwe draad tappen
heb ik ook gedaan met mn tsx en moet het nu alweer bij andere cilinder doen...
dat met lassen werkt misschien ook wel ja




Daar is geen ruimte meer voor want dan kom je te diep in de cilinder.

 
spoorlijncrosser 9-6-2006 18:35 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JoepTSX
uitboren en nieuwe draad tappen
heb ik ook gedaan met mn tsx en moet het nu alweer bij andere cilinder doen...
dat met lassen werkt misschien ook wel ja




Daar is geen ruimte meer voor want dan kom je te diep in de cilinder.



? kan wel hoor maar nu is ie bij andere cilinder afgebroken
ik ken iemand die m8 dr in had getapt en zag je gewoon een gaatje tussen zn koelribben bedoel je dat misschien?
 
JoepTSX 9-6-2006 18:39 Print reply
Posts: 36
Het is een alluminium cilinder en er zat al m8 in maar het boutje in zijn geheel is er uit omdat dat stukje alluminium waar hij in zat afgebroken is zwaar klote dus maarja misschien heeft iemand een goede oplossing?
 
spoorlijncrosser 9-6-2006 18:40 Print reply

Posts: 2687
maak eens foto ik snap neit precies wat je bedoelt nou...
 
Jekko 9-6-2006 19:01 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JoepTSX
Het is een alluminium cilinder en er zat al m8 in maar het boutje in zijn geheel is er uit omdat dat stukje alluminium waar hij in zat afgebroken is zwaar klote dus maarja misschien heeft iemand een goede oplossing?



Fuckudup dus want je hebt amper tot geen ruimte op M10 erin te tappen, heb hetzelfde gehad.
Wat ik heb gedaan is gewoon M8 tapeindje erin gezet en gewoon rondom dicht gelast.

Maja gereedschap/apparatuur om het mee te doen vind je niet zomaar even.
Je kan even bij een ALU lasbedrijf gaan vragen en een m8 tapeindje opmaat meenemen en vragen of ze het willen lassen en een taartje voor in de pauze meenemen ofzo

Edit: dan stukje dat eruit gekomen is boeit ook niets meer want das las je zo dicht

Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 9-6-2006 om 19:04 uur.
 
Waiting for the wor`s to come
sproeiertje 9-6-2006 19:22 Print reply

Posts: 643
ik heb het ook eens gehad, ik heb overwogen om het te laten lassen. Maar door de extreme hitte die vrij komt heb je kans dat je cilinderbus vervormt dus dat tie ovaal enz enz wordt. Ik kon de cilinder nog diep genoeg boren om op nieuw te tappen
 
Jekko 9-6-2006 19:26 Print reply

Posts: 827
Euhm dan las/pik je hem toch verdeeld over 4 punten even vast.Stevig zat krijg jij niet weer los.



 
Waiting for the wor`s to come
HersenSpinsel 9-6-2006 20:20 Print reply

Posts: 2984
ik zou een boutje in dat gat zetten en lassen met paar puntjes idd en dan moertje erop .. als dat mogelijk is tenminste
 
HPT www.derbi-club.com!
Frutje 10-6-2006 14:24 Print reply

Posts: 812
volgens mij is niet alleen zijn bout afgebroken, maar ook een stuk cilinder

als ik het goed begrijp ?
 

Dit topic is 1273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved