Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR schakelt slecht met koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37389 - NSR schakelt slecht met koppeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR2006 8-6-2006 20:46 Print topicpost
Posts: 23
Ik heb de laatste tijd een raar probleem met mijn nsr. Hij schakelt namelijk erg slecht als je de koppeling gebruikt. Vooral naar beneden schakelen is vaak lastig. Soms lukt het alleen nog maar door vol op het pookje te schoppen... Met warme motor lijkt het erger te worden. Zonder koppeling is er nog wel goed te schakelen en daarom doe ik dat tegenwoordig meestal maar...

Het probleem is waarschijnlijk onstaan doordat ik een tijd een olielek had en met te weinig olie rond reed. Dit is inmiddels verholpen en er zit weer genoeg goede olie in. Ook is mijn koppelingskabel goed afgesteld.

Maar weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen. Zijn mn koppelingsplaten gewoon versleten en heb ik nieuwe nodig of is het iets anders? Alvast bedankt...

Ik heb trouwes een 80cc 6bak...
 

Schrabbekerke 8-6-2006 20:48 Print reply

Posts: 1812
Ik zou idd je koppeling even nakijken, het zou kunnen dat je koppelingsplaten verbrand zijn.
 
-Bassie- 8-6-2006 20:48 Print reply

Posts: 6617
effe platen vervangen.

en wat voorn olie heb je er in zitten???


10w15??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Schrabbekerke 8-6-2006 20:49 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
effe platen vervangen.

en wat voorn olie heb je er in zitten???


10w15??


15?
 
hasj volle gasj 8-6-2006 20:50 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
Ik zou idd je koppeling even nakijken, het zou kunnen dat je koppelingsplaten verbrand zijn.


kijk ook of je koppeling wel goed is afgesteld want dan kan die ook wel eens lastig schakelen.
 
Lykantroop 8-6-2006 21:43 Print reply

Posts: 4754
moet er niet 10w40 in?
 
Rugie 8-6-2006 22:10 Print reply

Posts: 511
10w40 idd
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-6-2006 22:28 Print reply

Posts: 10835
komt je koppeling nog wel helemaal vrij?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
HersenSpinsel 8-6-2006 23:22 Print reply

Posts: 2984
ik denk je platen.. ik had dit laatst met me derbi.. had ook verbrande platen
 
HPT www.derbi-club.com!
NSR2006 9-6-2006 10:26 Print reply
Posts: 23
Er zit nu gewoon versnellingsbakolie in van de brommerzaak. Die kerel daar zei dat deze goed was dus dat geloof ik dan maar. Kabel had ik opnieuw afgesteld door hem helemaal los te draaien en dan weer langzaam vaster tot ie weer ontkoppelt. Maar hij ontkoppelt niet helemaal goed meer idd. Vooral in zn 1 voel je m erg trekken. Koppelingskabel vaster draaien heeft geen zin want dan gaat ie slippen. Word dus waarschijnlijk koppelingsplaten vervangen? Heb ik nog nooit gedaan, maar gaat me wel lukken denk ik... Anders ist jammer...
 
Travel Fast 12-6-2006 13:15 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2006
Er zit nu gewoon versnellingsbakolie in van de brommerzaak. Die kerel daar zei dat deze goed was dus dat geloof ik dan maar. Kabel had ik opnieuw afgesteld door hem helemaal los te draaien en dan weer langzaam vaster tot ie weer ontkoppelt. Maar hij ontkoppelt niet helemaal goed meer idd. Vooral in zn 1 voel je m erg trekken. Koppelingskabel vaster draaien heeft geen zin want dan gaat ie slippen. Word dus waarschijnlijk koppelingsplaten vervangen? Heb ik nog nooit gedaan, maar gaat me wel lukken denk ik... Anders ist jammer...


even googlen op koppelingsplaaten + NSR en je vind diverse uitgebreiden beschrijvingen (heeft mij vorig jaar enorm geholpen)

 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
geert-nsr 12-6-2006 13:44 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2006
Er zit nu gewoon versnellingsbakolie in van de brommerzaak. Die kerel daar zei dat deze goed was dus dat geloof ik dan maar. Kabel had ik opnieuw afgesteld door hem helemaal los te draaien en dan weer langzaam vaster tot ie weer ontkoppelt. Maar hij ontkoppelt niet helemaal goed meer idd. Vooral in zn 1 voel je m erg trekken. Koppelingskabel vaster draaien heeft geen zin want dan gaat ie slippen. Word dus waarschijnlijk koppelingsplaten vervangen? Heb ik nog nooit gedaan, maar gaat me wel lukken denk ik... Anders ist jammer...

Denk dat je die borging er niet afkrijgt. Igg mij lukte dat niet. heb je speciaal gereedschap voor nodig
 
khpoppema 12-6-2006 14:04 Print reply

Posts: 3199
jij hebt een 80 cc mbx blokje dat is nog makkelijker:

olie eruit.
koppelingsdeksel los.
de 4 boutjes van de koppeling los
alles eruit newe platen erin (die je de dag vantevoren al in de olie hebt gelegt te weken).
weer vast (4 boutjes helemaal vast)
dan deksle er weer op (denk aan drukstiftje)

alles weer vastzetten
olie erin en gaan met die banaan.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
NSR2006 17-6-2006 10:30 Print reply
Posts: 23
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
jij hebt een 80 cc mbx blokje dat is nog makkelijker:

olie eruit.
koppelingsdeksel los.
de 4 boutjes van de koppeling los
alles eruit newe platen erin (die je de dag vantevoren al in de olie hebt gelegt te weken).
weer vast (4 boutjes helemaal vast)
dan deksle er weer op (denk aan drukstiftje)

alles weer vastzetten
olie erin en gaan met die banaan.


klinkt niet al te moeilijk idd... De koelvloeistof moet je tog ook eerst ff aftappen? En moet ik ook de stalen platen vervangen?
 
Sypie_Honda 17-6-2006 10:52 Print reply

Posts: 13830
jah koelvloeistof eerst ff aftappen.

en die stalen platen slijten bijna niet, dus alleen die beklede platen vervangen moet genoeg zijn
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mulder 17-6-2006 11:44 Print reply

Posts: 13701

Dit topic is 2480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved