Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #37356 - 80cc MHR + 16mm, gaat hij veel miss...
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 4856 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
teknik |
7-6-2006 12:20 |
Posts: 1007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: denzel
[...]
Dat weet ik ook wel, maar als je dat toch politie tegen komt, met zon cilinder dan maakt het ook niet echt meer uit of je en 21 of 24 er onder hebt hangen, kan je beter 24 nemen, kan je er nog beter vandoor gaan^^
verschil tussen 21 en 24 is heel klein.. iets meer koppel en miss iets hogere toerentallen... daarintegen is 24 kut af te stellen
|
|
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!! |
|
Jarco |
7-6-2006 12:21 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kenablo
de carb grootte maakt opzich niet uit, een vriend van me is ooit eens aangehouden met een 28mm. Ze vroegen waarom die hem erop had, hij domweg gezegd, omdat ik er vaak mee cross.
Was geen probleem, want ze zeiden ook, aan een carb kunnen we niet zien of iets hard loopt of niet, want het zegt alleen wat over de hoeveelheid benzine en lucht...
jaja, dus jij denkt dat iemand die een brommer opvoert een 12 mm erachter laat zitten? of een 28 mm achter een std 50 cc" ja sorry meneer de agent ik heb eem 28 mm carb maar ik ga niet harder dan 45 "
ALs je een beetje agent hebt, die ziet dat zo als er een grotere carb achter zit.
|
|
|
|
BIET |
7-6-2006 12:21 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kenablo
de carb grootte maakt opzich niet uit, een vriend van me is ooit eens aangehouden met een 28mm. Ze vroegen waarom die hem erop had, hij domweg gezegd, omdat ik er vaak mee cross.
Was geen probleem, want ze zeiden ook, aan een carb kunnen we niet zien of iets hard loopt of niet, want het zegt alleen wat over de hoeveelheid benzine en lucht...
dan heeftie massel gehad , als zown motoragent er is na kijkt ofzow en beetje verstand heeft heb je wel probleem, een 28 carb op een 50cc gaat namelijk niet werken, dat kunne ze nog wel concluderen.. iig een 21 valt minder op dan een 24, zie maar wat je er meej doet
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Kenablo |
7-6-2006 12:21 |
Posts: 16 |
dat hoor ik heel vaak dat een 24mm kut afte stellen is?
Waardoor komt dit?
|
|
|
|
Jarco |
7-6-2006 12:21 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teknik
[...]
verschil tussen 21 en 24 is heel klein.. iets meer koppel en miss iets hogere toerentallen... daarintegen is 24 kut af te stellen
dan kan je gewoon niet afstellen, een 24 mm is prima af te stellen op een 70 cc.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kenablo
dat hoor ik heel vaak dat een 24mm kut afte stellen is?
Waardoor komt dit?
ligt gewoon aan je afstelkunsten en hoeveel tijd je er in wilt gaan steken.
Mijn 24 loopt ook goed op de 70 airsal.
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 7-6-2006 om 12:22 uur.
|
|
|
|
BIET |
7-6-2006 12:22 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kenablo
dat hoor ik heel vaak dat een 24mm kut afte stellen is?
Waardoor komt dit?
is gelul, hangt verder ook af van welk type 24mm, als je 1 of andere gare imitatie hebt kan ik het voorstellen, koop gewoon een 24mm dellorto, dan zit je wel goed
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Jarco |
7-6-2006 12:24 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
is gelul, hangt verder ook af van welk type 24mm, als je 1 of andere gare imitatie hebt kan ik het voorstellen, koop gewoon een 24mm dellorto, dan zit je wel goed
idd keihin/mikuni/dellorto.
Geen gare immi die bv aan elke kant valse lucht trekt.
|
|
|
|
J-master |
7-6-2006 12:32 |
Posts: 1158 |
ik denk dat je door die uitlaat ook aardig wat vermogen verliest, als je geld hebt zou ik als ik jouw was de mhr uitlaat kopen, die presteert er het beste op, op opmaat na
|
|
als je brommer niet rolt moet je geld rollen |
|
BIET |
7-6-2006 12:34 |
Posts: 22355 |
iig een niet al te hoogtoerig pijpje...
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Vinnie-89 |
7-6-2006 12:35 |
Posts: 1870 |
Ik heb 20mm mikuni op mijn 50cc zitten, dus jij kan makkelijk een 24mm hebben.
|
|
|
|
BIET |
7-6-2006 12:39 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Ik heb 20mm mikuni op mijn 50cc zitten, dus jij kan makkelijk een 24mm hebben.
Dat een 24mm geen overkill is was allang duidelijk hor . Reed er zelf namelijk meej . maja OMDAT jij met je 50 20mm kan zegt niet veel, want zet die 20 maar is op een puch, wordt helemaal nikz.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
jeroen_50cc |
7-6-2006 13:35 |
Posts: 37 |
Tsjah maar een puchje zet je met een 70cc ook nog geen 28 op... Puch is gewoon een heel ander blok en een hele andere cilinder... Geen membraam. Een puch loopt met getunede cilinder en snelle uitlaat en grotere carberateur net aan 70(moet je wel heel goed je best doen)... Een am6 loopt zonder begrenzertjes al 105 met wat kleine aanpassingen...
|
|
|
|
Hondalover19 |
7-6-2006 20:11 |
Posts: 1255 |
reken het gewoon uit :
A = L * sqr(h*n)
waarin
A = ideale carburateur grootte in mm
h = cilinder grootte in l (bv 50cc = 0.05L)
n = hoeveel toeren je brommer maximaal draait
L = type cilinder (is een waarde tussen 0.8 en 0.9)0.8=standaard cilinder ,0.85=opvoercilinder, 0.9=getunede cilinder
dus bv A = 0.85 * SQR (0.08*12000 ) = 26.33 dus ideale carburateur groote is 26 mm .Ik persoonlijk zou voor een 80 mhr een 24mm mikuni vlakschuif nemen.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
mcdronkz |
7-6-2006 20:12 |
Posts: 32777 |
|
|
|
|
derbi-sprinter |
7-6-2006 20:26 |
Posts: 375 |
neem een 24mm vlakschuif, loopt een stuk beter als een 21mm dat heb ik zelf getest dus
|
|
Mooi dat zo kan!! |
|
Dit topic is 4856 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|