Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS50 / RS125 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37354 - RS50 / RS125 blok
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mike de klerk 6-6-2006 21:07 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
Waarom zoveel omhaal? Beter koop je gewoon een motor. Dat keuren kost een berg geld en ik denk niet eens dat het gaat lukken. Waarom zouden ze een brommer, die gebouwd is voor lagere snelheden opeens als motor willen keuren?


Een crosbrommer gebouwd op 45 km/h oorspronkelijk uit spanje? lijkt me sterk, net of ze daar gelimiteerd zijn tot 50cc.
De brommer moet voldoen aan de eisen van een motor:
- Niet meer dan 90 db bij de helft van het max touren wat de motor aan kan.
- Het vermogen wordt getest.
- licht moet in orde zijn.
- klakson luid genoeg.
- deugdelijke remmen.
- ketting en tandwielen.
- knipperlichten
- etc.

En bedankt voor de info dat het rs125 blok niet hetzelfde is als die van een rs50. Dat was wat ik wilde weten.

En een motor kopen ipv van sleutelen aan mijn brommer vind ik nou niet echt geweldig plan. Ik vind het namelijk leuk om aan mijn brommer te sleutelen en te onderhouden en op te fokken. Wat voor lol extra heb ik er dan aan om gewoon een motor te kopen?

Grtz en bedankt



Dit bericht is gewijzigd door Mike de klerk op 6-6-2006 om 21:07 uur.
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
cerberus10 6-6-2006 21:08 Print reply

Posts: 2338
Gewoon een motor kopen en daar aan sleutelen?
 
zeno 6-6-2006 21:12 Print reply

Posts: 1595
juist, kun je een beetje ghost rider gaan spelen enzo
 
bier drinken en kut roepen
Johnny_D 6-6-2006 21:48 Print reply

Posts: 2578
ouwe apie rs50 kan je wel verbouwe naar 125 je moed dan het sub frame, blok, kabelboom en elektra shit, uitlaat,remmen en nog wat zooi van een 125 hebbe en als je dat er op hebt zitte kan je hem zo ter keuring brenge

edit: er waren vroega zelf kits voor te koop.(hebben wel eens op marktplaats gestaan)

Dit bericht is gewijzigd door Johnny_D op 6-6-2006 om 21:53 uur.
 
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal
Royal Club 6-6-2006 21:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny_D
ouwe apie rs50 kan je wel verbouwe naar 125 je moed dan het sub frame, blok, kabelboom en elektra shit, uitlaat,remmen en nog wat zooi van een 125 hebbe en als je dat er op hebt zitte kan je hem zo ter keuring brenge


beter haal je dus een rs125 scheelt onnodig werk en is meteen al gekeurd als een motor
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jd boer 6-6-2006 21:51 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny_D
ouwe apie rs50 kan je wel verbouwe naar 125 je moed dan het sub frame, blok, kabelboom en elektra shit, uitlaat,remmen en nog wat zooi van een 125 hebbe en als je dat er op hebt zitte kan je hem zo ter keuring brenge


hoe wil je dat laten passen ? als jij da blok onder je rsje gooit , heb je je tandwiel aan de verkeerde kant
 
rs1sprintuhr
Royal Club 6-6-2006 21:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
[...]


hoe wil je dat laten passen ? als jij da blok onder je rsje gooit , heb je je tandwiel aan de verkeerde kant


achterwiel van rs125 pakken dus
mja dan ga je alles van ene rs125 op een rs50 frame zetten, hoe nutteloos kan het worden?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Johnny_D 6-6-2006 21:56 Print reply

Posts: 2578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


achterwiel van rs125 pakken dus
mja dan ga je alles van ene rs125 op een rs50 frame zetten, hoe nutteloos kan het worden?



ne hor niet alles dinge als voorwiel enzo niet.
je kan ook gewoon een sloop rs125 kope en daarvan de zooi overzette
 
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-6-2006 21:57 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
[...]


Een crosbrommer gebouwd op 45 km/h oorspronkelijk uit spanje? lijkt me sterk, net of ze daar gelimiteerd zijn tot 50cc.
De brommer moet voldoen aan de eisen van een motor:
- Niet meer dan 90 db bij de helft van het max touren wat de motor aan kan.
- Het vermogen wordt getest.
- licht moet in orde zijn.
- klakson luid genoeg.
- deugdelijke remmen.
- ketting en tandwielen.
- knipperlichten
- etc.

En bedankt voor de info dat het rs125 blok niet hetzelfde is als die van een rs50. Dat was wat ik wilde weten.

En een motor kopen ipv van sleutelen aan mijn brommer vind ik nou niet echt geweldig plan. Ik vind het namelijk leuk om aan mijn brommer te sleutelen en te onderhouden en op te fokken. Wat voor lol extra heb ik er dan aan om gewoon een motor te kopen?

Grtz en bedankt



Dit bericht is gewijzigd door Mike de klerk op 6-6-2006 om 21:07 uur.



koop een gecrashte gsx een bouw een fighter


op een rs125 WIL je niet rijden geloof me

rijd de eerste de beste 600 racer en je wil nooit geen rs125 meer

 
Royal Club 6-6-2006 21:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny_D
[...]



ne hor niet alles dinge als voorwiel enzo niet.
je kan ook gewoon een sloop rs125 kope en daarvan de zooi overzette


jah maar dan ben je niet echt handig bezig naar mijn idee, je hebt een rs50 frame, dat niet gekeurd is als motorframe, dan heb je een rs125, met alles dr op hatseflats, ga je die meuk dat op die 125 zit op dat 50 frame zetten en dan proberen om em gekeurd te krijgen.. terwijl je beter je geld kan gebruiken om die rs125 op te knappen en dan alleen maar te verzekeren als motor
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
YamahaDT80LC2 6-6-2006 22:27 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
1 je krijgt hem niet als motor gekeurd
2 als je dat krijgt wil je dat niet als motor berijden
3 blokken zijn totaal anders rs 125 heeft zelfs de ketting aan de andere kant zitten


Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 6-6-2006 om 19:59 uur.



Als motor gekeurd krijgen lukt wel... Een vriend van mij heeft zijn Malagutie Phantom ook op motor kenteken, en rijd nu vrolijk rond met evo 70...
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Royal Club 6-6-2006 22:31 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



Als motor gekeurd krijgen lukt wel... Een vriend van mij heeft zijn Malagutie Phantom ook op motor kenteken, en rijd nu vrolijk rond met evo 70...


vraag em eens hoe ie dat gedaan heeft
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-6-2006 22:36 Print reply

Posts: 17929
kappe met bitche enzo

ik wil van de ts nu ff een duidelijke reden waarom hij een 125 blok in zn 50 frame wil, ipv het kopen van een hele rs 125, en die opvoeren met polini cil dikke carb en uitlaat
 
Mike de klerk 6-6-2006 22:37 Print reply
Posts: 211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


vraag em eens hoe ie dat gedaan heeft


Zo moeilijk is dat naar mijn weten niet, ik heb navraag gedaan bij het RDW. Het moet aan motoreisen voldoen. Lees mijn eerdere posts (niet dat dat alle eisen zijn natuurlijk).

En anders krijg je een lijst mee met wat er niet klopt.
Heb je dit verbetert, bv je knipperlichten/remlicht etc. werkte niet of niet naar behoren. Dan betaal je 25 euro voor een herkeuring.

Een gewone keuring kost 87 euro. Daarnaast moet je nog BPM betalen over je voertuig omdat je dat oorspronkelijk niet hebt hoeven doen voor een bromfiets. Voor mijn Furia uit 2003 met een nieuwwaarde van toen 2300 euro kost dit 105 euro.

 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat

Dit topic is 4519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved