Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - RS50 / RS125 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37354 - RS50 / RS125 blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mike de klerk 6-6-2006 19:55 Print topicpost
Posts: 211
Hoi allemaal,

Intro:
Ik ben bezig met het keuren van mijn brommer naar een motor. Wanneer dit eenmaal rond is kan ik (na het behalen van mijn motorrijbewijs) legaal rondblazen op mijn "brommer".

Vraag:
Ik weet van het bestaan van de Aprilia RS50 en RS125. Naar mijn weten is het frame identiek. Wat ik graag wil weten is of dat het blok van een RS125 ook onder een RS50 past. Ik zelf heb een Motorhispania Furia, hier ligt het zelfde blok onder als onder een RS50: het AM6 blok. Dus als de afmeting van een RS125 blok hetzelfde zijn als die van het AM6 blok dan zou ik een RS125 blok kunnen kopen om na de keuring onder mijn Furia te leggen. Dat is denk ik gemakkelijker vermogen verkrijgen dan het tunen van mijn Gilardoni 74 CC.

Outro:
Bedankt voor het lezen/beantwoorden van dit topic!

M.v.g.
Mike
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat

mb-gek 6-6-2006 19:57 Print reply

Posts: 10385
1 je krijgt hem niet als motor gekeurd
2 als je dat krijgt wil je dat niet als motor berijden
3 blokken zijn totaal anders rs 125 heeft zelfs de ketting aan de andere kant zitten


Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 6-6-2006 om 19:59 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
HayeSM 6-6-2006 19:57 Print reply

Posts: 3052
volgensmij werkt dit niet.. de zwaardere rsjes hebben volgensmij een suzuki blok.. inbox kampersjaak ff
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
maartenb 6-6-2006 19:58 Print reply

Posts: 914
als je over nieuwe types rs en hebt betreft het frame:

is NIET hetzelfde!

blok is ook veel breder en zit ketting aan verkeerde kant.



Dus stop maar met denken.

doei

Dit bericht is gewijzigd door maartenb op 6-6-2006 om 19:58 uur.
 
hallo
bart de scootergek 6-6-2006 19:58 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
volgensmij werkt dit niet.. de zwaardere rsjes hebben volgensmij een suzuki blok.. inbox kampersjaak ff



de rs250 heeft een suzuki rgv250 blok, de rs125 heeft een rotax blok.
 
Honda RC-33
Kampersjaak 6-6-2006 19:58 Print reply

Posts: 12285
er is niks identiek aan frame en blok tussen een 50/125
 
oderint dum metuant
maartenb 6-6-2006 19:58 Print reply

Posts: 914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak
volgensmij werkt dit niet.. de zwaardere rsjes hebben volgensmij een suzuki blok.. inbox kampersjaak ff



gewoon aprilia blok hoor...dacht ik

Dit bericht is gewijzigd door maartenb op 6-6-2006 om 19:59 uur.
 
hallo
Ollie 6-6-2006 19:59 Print reply

Posts: 2468
Er staat 'appie' op ja
 
Kampersjaak 6-6-2006 20:00 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maartenb
[...]



gewoon aprilia blok hoor...dacht ik

Dit bericht is gewijzigd door maartenb op 6-6-2006 om 19:59 uur.


125 heeft rotax

er verschilt tussen oud en nieuw model ook nog een paar dingetjes in het blok
 
oderint dum metuant
Remco RS 6-6-2006 20:01 Print reply

Posts: 11463
ik heb wel meerdere keren gehoord, dat er een soort 'ombouwsets'
zijn.

een ander subframe, blok en uitlaat natuurlijk, waarmee je van je 50 een 125 kan maken. je moet hem dan natuurlijk wel opnieuw laten keuren

of het nu zo'n goed idee is weet ik niet, maar het kan wel
 
maartenb 6-6-2006 20:01 Print reply

Posts: 914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


125 heeft rotax

er verschilt tussen oud en nieuw model ook nog een paar dingetjes in het blok



oke ja ik dacht het zomaar.. kheb zelf het 125 blok nog niet open gehad dusja.
 
hallo
mblover 6-6-2006 20:03 Print reply

Posts: 5391
beter verkoop je die brommer en haal je gewoon een leuke 125cc, scheelt je een hoop gedonder.
 
cerberus10 6-6-2006 20:05 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
ik heb wel meerdere keren gehoord, dat er een soort 'ombouwsets'
zijn.

een ander subframe, blok en uitlaat natuurlijk, waarmee je van je 50 een 125 kan maken. je moet hem dan natuurlijk wel opnieuw laten keuren

of het nu zo'n goed idee is weet ik niet, maar het kan wel

Niet met rs125 blok maar dat was met een cagiva mito blok. Gastje hier had zelfs een sales aangemaakt.
 
Remco RS 6-6-2006 20:06 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]

Niet met rs125 blok maar dat was met een cagiva mito blok. Gastje hier had zelfs een sales aangemaakt.

idd, apriliarsracing

maar dat heb ik wel eens meer gehoord

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 6-6-2006 om 20:08 uur.
 
zundapp_rs 6-6-2006 20:32 Print reply

Posts: 682
Waarom zoveel omhaal? Beter koop je gewoon een motor. Dat keuren kost een berg geld en ik denk niet eens dat het gaat lukken. Waarom zouden ze een brommer, die gebouwd is voor lagere snelheden opeens als motor willen keuren?
 
cerberus10 6-6-2006 20:42 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
Waarom zoveel omhaal? Beter koop je gewoon een motor. Dat keuren kost een berg geld en ik denk niet eens dat het gaat lukken. Waarom zouden ze een brommer, die gebouwd is voor lagere snelheden opeens als motor willen keuren?

Tja waarom voer je een brommer op? Maar zulke plannetjes heeft iedereen wel eens alleen zouw hij mischien eerst wat meer informatie moeten opzoeken.
 

Dit topic is 4518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved