barry |
12-6-2006 15:05 |
Posts: 7387 |
tip he.
gebruik overal, altans zo veel mogelijk, nieuwe bouten en moeren.
en dan zoveel mogelijk van 1 soort. dus zoveel mogelijk 6 kant sleutel 10, of inbus. maar niet alles kris kras door elkaar.
vaak wordt een brommer/motor opgeknapt, maar worden de oude bouten en moeren weer terugedraait. erg zonde, want door overal nieuwe bouten en moeren te plaatsen heb je 2 voordelen:
-je brommer is echt helemaal af,netjes,fraai,mooi
-het werkt ook fijner met nieuwe bouten en moeren.
|
|
He? |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-6-2006 15:07 |
Posts: 13700 |
even na de doe het zelver.... 30 inbus boutjes halen het lieft rvs natuurlijk klaar
|
|
|
|
barry |
12-6-2006 16:35 |
Posts: 7387 |
rvs juist niet
|
|
He? |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
12-6-2006 16:36 |
Posts: 13700 |
waarom niet voor kappen enz ?
|
|
|
|
mb-gek |
12-6-2006 16:37 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
rvs juist niet
waarom niet
zoveel krachten komen er ook niet op een brommer
ik heb ook gewoon rvs op de meeste plaatsen gebruikt
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
renoeius |
12-6-2006 16:41 |
Posts: 6409 |
75% van al mijn bouten en moeren zijn rvs imbus. staat mooi en werkt makkelijk. ik vind het ideaal.
edit: ik zie net mijn oude achterwiel nu zwart is . ziet er netjes uit.
Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 12-6-2006 om 16:46 uur.
|
|
|
|
gtc-sander |
12-6-2006 16:51 |
Posts: 1384 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
rvs juist niet
niet iedereen doet aan brommercross he:P
|
|
I'm the man! |
|
Leen |
12-6-2006 17:47 |
Posts: 26877 |
brrrrt, RVS bouten in een alu carter draaie :/
|
|
|
|
mcdronkz |
12-6-2006 17:47 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
brrrrt, RVS bouten in een alu carter draaie :/
Exactly my thoughts...
Titanium for life
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 12-6-2006 om 17:48 uur.
|
|
|
|
barry |
12-6-2006 21:13 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
waarom niet
zoveel krachten komen er ook niet op een brommer
ik heb ook gewoon rvs op de meeste plaatsen gebruikt
1 - rvs en aluminium vind ik niet zo'n geweldige combinatie, zeker voor lange tijd niet
2 - rvs is duur
3 - gegalviniseerde/verzinkte bouten/moeren blinken harder, en vallen meer op, dus mooier
daarom zei ik dat
|
|
He? |
|
Frysk |
12-6-2006 22:23 |
|
Leen |
12-6-2006 22:31 |
Posts: 26877 |
ligt eraan welk rvs je hebt he, welke treksterkte enzo
rvs is wel taaier dan staal
|
|
|
|
Kampersjaak |
12-6-2006 22:31 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ik had eens iets gelezen over dat RVS boutjes gauw knappen ?
klopt wel
ze hebben niet echt een geweldige treksterkte
wa ik bedoel is dat ze snellen knappen omdat ze harder zijn
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 12-6-2006 om 22:32 uur.
|
|
oderint dum metuant |
|
Frysk |
12-6-2006 22:33 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
klopt wel
ze hebben niet echt een geweldige treksterkte
wa ik bedoel is dat ze snellen knappen omdat ze harder zijn
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 12-6-2006 om 22:32 uur.
net zoals giet alu ?
|
|
giggitybyte |
|
Leen |
12-6-2006 22:34 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
klopt wel
ze hebben niet echt een geweldige treksterkte
wa ik bedoel is dat ze snellen knappen omdat ze harder zijn
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 12-6-2006 om 22:32 uur.
"ze" is beetje loze kreet, want je kan rvs boutjes ook in allerhande treksterktes krijgen
|
|
|
|