Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt stottert

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37337 - 4takt stottert
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koekie - Administrator 5-6-2006 20:12 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tieske
[...]


kan het zijn dat doordat die eerst een betje verstopt zat en nu een nieuw filtertje in zit dat die meer lucht krijgt???




dat bedoelde ik ja..
 
Haaks de hoek om!
tieske 5-6-2006 20:12 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
of rotzooi in je carb, dat ie nu verstopt is...


net schoon gemaakt

 
tieske 5-6-2006 20:14 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



dat bedoelde ik ja..


dan zal ik die es laten afstellen en dan kijk ik wel ff verder

 
Rugie 5-6-2006 23:11 Print reply

Posts: 511
je hebt hem toch laten maken breng hem gewoon weg als j gerantie heb dan
 
L2R-R2L 5-6-2006 23:26 Print reply

Posts: 1553
gewoon eerst maar eens schoonmaken.
als je echt problemen met je brom hebt kun je beter je vragen op www.4takt.net stellen daar weten ze een hoop meer als hier....
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Henk-88 5-6-2006 23:49 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tieske
[...]


kan het zijn dat doordat die eerst een betje verstopt zat en nu een nieuw filtertje in zit dat die meer lucht krijgt???



Sjaa, je zei dat de sproeier origineel was dus dan zou 'ie met een nieuw luchtfilterelement juist weer goed moeten lopen dus. Ik neem maar aan dat ze die dingen -ondanks dat ze nix kosten- niet met modder in het luchtfilter in de showroom zetten.

Dat zou betekenen dat -er van uitgaande dat 'ie nu de juiste hoeveelheid lucht krijgt- 'ie te weinig benzine krijgt misschien.
En dat brengt mij op de volgende vraag: zat er vuil onderin de vlotterkamer toen je die schoonmaakte?


(En het klopt natuurlijk niet voor een crossgeval dat zand/modder voor grote problemen zorgt. Kijk eens goed hoe die shit 'binnenkomt' en pas dat aan.)


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mr200r 5-6-2006 23:56 Print reply
Posts: 5122
Een flesje forte in de tank.
 
mr200r
dapptuninglimburg 6-6-2006 20:56 Print reply

Posts: 215
Had ik ook,bij mijn XT.
Bij mij trok hij valse lucht, dus ff alles nakijken
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
tieske 7-6-2006 17:41 Print reply

Posts: 312
ja ik heb het naagekeken en ik had er eerst het orgi filtermatje +nog een xtra filtermatje in

en nu 2 nieuwe filtermatjes in en toen begeon het stotteren en nu heb ik er een filtermatje uit gehaalt en toen was het ok

maar kan ik er ook een twin-air filter op zetten of gaat dat niet goed

 
Henk-88 7-6-2006 17:45 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tieske
ja ik heb het naagekeken en ik had er eerst het orgi filtermatje +nog een xtra filtermatje in

en nu 2 nieuwe filtermatjes in en toen begeon het stotteren en nu heb ik er een filtermatje uit gehaalt en toen was het ok

maar kan ik er ook een twin-air filter op zetten of gaat dat niet goed




Als carburateurs afstellen je hobby is, moet dat wel kunnen hoor.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mopar 7-6-2006 17:50 Print reply

Posts: 4772
Grotere Sproeier nemen wss of je gasnaald iets hoger zetten ( clipje omlaag )

mits je ontsteking goed staat en de klep speling oke is.
Bougie electrode ook de juiste afstand ?
en belangrijker, de goede warmte graad ?

Zijn nog 100e dingen wat het kan zijn.. maar kijk eerst hier maar eens naar...

( kut lopen op hoger toeren is meestal door een slechte ontstekings afstelling of foute carb afstelling, een 4takt gaat ploppen door een te arme afstelling )

p.s.

heb je geen begrenzing in je vliegwiel zitten ?
 
BSTS 7-6-2006 17:58 Print reply

Posts: 4241
ik zou zeggen controleer de timing + kleppen stellen.

ik weet niet hoe je nokkenase word aangedreven?

waarschijnlijk tandwielen met as ( geen riem )

als dit allemaal op tijd staat., en de kleppen goed staan en hij doet nog raar kijk dan es naar je carburatie!
 
sprintjah
Mopar 7-6-2006 18:07 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik zou zeggen controleer de timing + kleppen stellen.

ik weet niet hoe je nokkenase word aangedreven?

waarschijnlijk tandwielen met as ( geen riem )

als dit allemaal op tijd staat., en de kleppen goed staan en hij doet nog raar kijk dan es naar je carburatie!


kleppen checken ook op timing - ontsteking checken - dan de carburatie.

En als je dan nog problemen hebt word het wss wat ingewikkelder.
 
BSTS 7-6-2006 18:59 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


kleppen checken ook op timing - ontsteking checken - dan de carburatie.

En als je dan nog problemen hebt word het wss wat ingewikkelder.


idd, dat zeg ik.,
maar als de timingen goed staan, dan moet de ontsteking ook goed staan.

alleen nog ff op tijd zetten dus.
 
sprintjah
Steve 4takt 7-6-2006 19:12 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


idd, dat zeg ik.,
maar als de timingen goed staan, dan moet de ontsteking ook goed staan.

alleen nog ff op tijd zetten dus.



tenzij je nokkenas een tandje verschoven is... maar die kans is zeer klein...

je carb kan wel... maar dat gaat niet zomaar plotseling en meestal houdt hij in of verzuipt hij als de carb fout is afgesteld... dus gewoon effe met voelemaatjes tussen de contactpuntjes..
maar kzie nu dat je blokje nogal nieuw is... rijdt ie op cdi? dan heb ik zo'n gevoel dat het niet aan je ontsteking ligt...

check de doorstroming van je carb

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 7-6-2006 om 19:14 uur.
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen

Dit topic is 3337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved