koekie - Administrator |
5-6-2006 20:12 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tieske
[...]
kan het zijn dat doordat die eerst een betje verstopt zat en nu een nieuw filtertje in zit dat die meer lucht krijgt???
dat bedoelde ik ja..
|
|
Haaks de hoek om! |
|
tieske |
5-6-2006 20:12 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
of rotzooi in je carb, dat ie nu verstopt is...
net schoon gemaakt
|
|
|
|
tieske |
5-6-2006 20:14 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
dat bedoelde ik ja..
dan zal ik die es laten afstellen en dan kijk ik wel ff verder
|
|
|
|
Rugie |
5-6-2006 23:11 |
Posts: 511 |
je hebt hem toch laten maken breng hem gewoon weg als j gerantie heb dan
|
|
|
|
L2R-R2L |
5-6-2006 23:26 |
Posts: 1553 |
gewoon eerst maar eens schoonmaken.
als je echt problemen met je brom hebt kun je beter je vragen op www.4takt.net stellen daar weten ze een hoop meer als hier....
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
Henk-88 |
5-6-2006 23:49 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tieske
[...]
kan het zijn dat doordat die eerst een betje verstopt zat en nu een nieuw filtertje in zit dat die meer lucht krijgt???
Sjaa, je zei dat de sproeier origineel was dus dan zou 'ie met een nieuw luchtfilterelement juist weer goed moeten lopen dus. Ik neem maar aan dat ze die dingen -ondanks dat ze nix kosten- niet met modder in het luchtfilter in de showroom zetten.
Dat zou betekenen dat -er van uitgaande dat 'ie nu de juiste hoeveelheid lucht krijgt- 'ie te weinig benzine krijgt misschien.
En dat brengt mij op de volgende vraag: zat er vuil onderin de vlotterkamer toen je die schoonmaakte?
(En het klopt natuurlijk niet voor een crossgeval dat zand/modder voor grote problemen zorgt. Kijk eens goed hoe die shit 'binnenkomt' en pas dat aan.)
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mr200r |
5-6-2006 23:56 |
Posts: 5122 |
Een flesje forte in de tank.
|
|
mr200r |
|
dapptuninglimburg |
6-6-2006 20:56 |
Posts: 215 |
Had ik ook,bij mijn XT.
Bij mij trok hij valse lucht, dus ff alles nakijken
|
|
gezocht: sproeier 95 zeskant |
|
tieske |
7-6-2006 17:41 |
Posts: 312 |
ja ik heb het naagekeken en ik had er eerst het orgi filtermatje +nog een xtra filtermatje in
en nu 2 nieuwe filtermatjes in en toen begeon het stotteren en nu heb ik er een filtermatje uit gehaalt en toen was het ok
maar kan ik er ook een twin-air filter op zetten of gaat dat niet goed
|
|
|
|
Henk-88 |
7-6-2006 17:45 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tieske
ja ik heb het naagekeken en ik had er eerst het orgi filtermatje +nog een xtra filtermatje in
en nu 2 nieuwe filtermatjes in en toen begeon het stotteren en nu heb ik er een filtermatje uit gehaalt en toen was het ok
maar kan ik er ook een twin-air filter op zetten of gaat dat niet goed
Als carburateurs afstellen je hobby is, moet dat wel kunnen hoor.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Mopar |
7-6-2006 17:50 |
Posts: 4772 |
Grotere Sproeier nemen wss of je gasnaald iets hoger zetten ( clipje omlaag )
mits je ontsteking goed staat en de klep speling oke is.
Bougie electrode ook de juiste afstand ?
en belangrijker, de goede warmte graad ?
Zijn nog 100e dingen wat het kan zijn.. maar kijk eerst hier maar eens naar...
( kut lopen op hoger toeren is meestal door een slechte ontstekings afstelling of foute carb afstelling, een 4takt gaat ploppen door een te arme afstelling )
p.s.
heb je geen begrenzing in je vliegwiel zitten ?
|
|
|
|
BSTS |
7-6-2006 17:58 |
Posts: 4241 |
ik zou zeggen controleer de timing + kleppen stellen.
ik weet niet hoe je nokkenase word aangedreven?
waarschijnlijk tandwielen met as ( geen riem )
als dit allemaal op tijd staat., en de kleppen goed staan en hij doet nog raar kijk dan es naar je carburatie!
|
|
sprintjah |
|
Mopar |
7-6-2006 18:07 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik zou zeggen controleer de timing + kleppen stellen.
ik weet niet hoe je nokkenase word aangedreven?
waarschijnlijk tandwielen met as ( geen riem )
als dit allemaal op tijd staat., en de kleppen goed staan en hij doet nog raar kijk dan es naar je carburatie!
kleppen checken ook op timing - ontsteking checken - dan de carburatie.
En als je dan nog problemen hebt word het wss wat ingewikkelder.
|
|
|
|
BSTS |
7-6-2006 18:59 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
kleppen checken ook op timing - ontsteking checken - dan de carburatie.
En als je dan nog problemen hebt word het wss wat ingewikkelder.
idd, dat zeg ik.,
maar als de timingen goed staan, dan moet de ontsteking ook goed staan.
alleen nog ff op tijd zetten dus.
|
|
sprintjah |
|
Steve 4takt |
7-6-2006 19:12 |
Posts: 422 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
idd, dat zeg ik.,
maar als de timingen goed staan, dan moet de ontsteking ook goed staan.
alleen nog ff op tijd zetten dus.
tenzij je nokkenas een tandje verschoven is... maar die kans is zeer klein...
je carb kan wel... maar dat gaat niet zomaar plotseling en meestal houdt hij in of verzuipt hij als de carb fout is afgesteld... dus gewoon effe met voelemaatjes tussen de contactpuntjes..
maar kzie nu dat je blokje nogal nieuw is... rijdt ie op cdi? dan heb ik zo'n gevoel dat het niet aan je ontsteking ligt...
check de doorstroming van je carb
Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 7-6-2006 om 19:14 uur.
|
|
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen |
|