Scarface |
5-6-2006 14:47 |
Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maxx
hallo,
ik (als noob) wil mijn tsx blok gaan reviceren.
is dat goed te doen?
watvoor lagers en keerringen moet ik allemaal vervangen en welke moet ik gebruiken?
iemand nog tips?
alvast bedankt!
staat er niks in de knowledge base?
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
Maxx |
5-6-2006 14:49 |
Posts: 1367 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]
staat er niks in de knowledge base?
niet dat ik zie..
|
|
Suzuki TS80X for live |
|
denniskuiken |
5-6-2006 14:52 |
Posts: 91 |
ik sou gewoon je krukas laagers en alle keeringen vervangen kun je bij brom boer meestal wel compleete setjes voor krijgen
|
|
|
|
denniskuiken |
5-6-2006 14:53 |
Posts: 91 |
en het is goed te doen gewoon goed onhoude hoe je het uit elkaar hebt gehaald
|
|
|
|
Chappy |
5-6-2006 14:55 |
Posts: 1053 |
lagers en keeringen vervangen en, natuurlijk ook de pakkingen. de keeringen en lagers en pakkingen die je moet vervangen kun je gewoon bij de bromboer halen, vraag naar tsx dingen
kan mss ook wel gelijk je tandwielen en ketting vervangen, als je toch bezig bent.
het is idd goed te doen, als je een slecht geheugen hebt kun je ook foto's maken als je het uitelkaar haalt:p
Dit bericht is gewijzigd door Chappy op 5-6-2006 om 14:55 uur.
|
|
Work in progress |
|
jeffreyyy |
5-6-2006 14:57 |
Posts: 1634 |
is goed te doen hoor ,,, ga alleen niks forceren , krijg je kapotte onderdelen van ,
goed alles wegleggen zoals je het eruit hebt gehaald en vooral niks vergeten ,
de FAQ lezen zal ook heel erg schelen.
en van de KB eff wat tekeningen uitprinten zal ook helpen..
|
|
|
|
Maxx |
5-6-2006 15:00 |
|
Kampersjaak |
5-6-2006 15:03 |
Posts: 12285 |
ga alsjeblieft je blok reviceren met een persoon die er ervaring mee heeft.
leer het van hem wat je moet doen en welke manier je je blok uitelkaar moet halen.
anders komt het niet goed
|
|
oderint dum metuant |
|
buldogo2 |
5-6-2006 15:05 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
ga alsjeblieft je blok reviceren met een persoon die er ervaring mee heeft.
leer het van hem wat je moet doen en welke manier je je blok uitelkaar moet halen.
anders komt het niet goed
Hier ben ik het eigelijk ook wel mee eens, aangezien een tsx blok nou niet bepaalt het simpelste brommer blok is om weer in elkaar te draaien, ziten alemaal kleine veertjes en pinetjes in enzo, word je echt gek van als je da nog nooit gedaan hebt
|
|
Born to ride |
|
Dude..Dennis |
5-6-2006 15:05 |
Posts: 324 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Hier ben ik het eigelijk ook wel mee eens, aangezien een tsx blok nou niet bepaalt het simpelste brommer blok is om weer in elkaar te draaien, ziten alemaal kleine veertjes en pinetjes in enzo, word je echt gek van als je da nog nooit gedaan hebt
en honda dan? is dat moeilijk?
|
|
Kheb de dikke schijt aan scooters |
|
buldogo2 |
5-6-2006 15:07 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dude..Dennis
[...]
en honda dan? is dat moeilijk?
Is een heel stuk makelijker, mara dan nog moet je wel goede tekeningen heben, en je moet wel met gereedschap enz over weg kunnen
|
|
Born to ride |
|
Dude..Dennis |
5-6-2006 15:10 |
Posts: 324 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]
Is een heel stuk makelijker, mara dan nog moet je wel goede tekeningen heben, en je moet wel met gereedschap enz over weg kunnen
mt5.nl, de beste exploded views
|
|
Kheb de dikke schijt aan scooters |
|
Maxx |
5-6-2006 15:11 |
Posts: 1367 |
hmm..
ik ken helaas niemand met tsx ervaring hier in de buurt.
verneuk je je blok erg snel dan?
wat betaal je ongeveer voor om je blok te laten reviceren?
|
|
Suzuki TS80X for live |
|
Dude..Dennis |
5-6-2006 15:12 |
Posts: 324 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maxx
hmm..
ik ken helaas niemand met tsx ervaring hier in de buurt.
verneuk je je blok erg snel dan?
wat betaal je ongeveer voor om je blok te laten reviceren?
dat is dus:
De onderdelen, en de werktijd die hun eraan besteden.
Dat kan nog welis volop duur worden
|
|
Kheb de dikke schijt aan scooters |
|
Uncle BLAM |
5-6-2006 15:19 |
Posts: 1025 |
voor als het mis gaat ...
wat je ziet is de schakelwals ( ding met gleuven erin ) en de schakelvorken ( stalen boogjes ) die tussen de tandwielen vallen
de wals, schakelvorken en ( twee )assen met tandwielen kun je het beste ff bij elkaar houden met een ptt elastiek of tai rip, dit kun je gemakkelijk doen als één carterhelf eraf is ( blok op de zijkant leggen )
verder zijn er nog een paar ringetjes e.d. en geschroefde plaatjes die de lagers op hun plek houden valt allemaal reuze mee
|
|
een BF teller is sneller |
|