Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - geen compressie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37329 - geen compressie
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 5-6-2006 13:52 Print topicpost

Posts: 13701
Aangezien ik maar een antwoord kreeg in kleine vragen topic:
Ik had op mijn mt een andere malossi cilinder gezet, blok had ik er onder weg. Toen lhing ik die er weer onder. Kickte een keer had veel compressie startte meteen maar uitlaat zat niet goed vast. Dus herrie.
Ik zet uitlaat erop en nu heeft ie nauwelijks compressie meer.
Dus ik haal de kop en cilinder eraf, zuiger en veer is nog goed, wand ook. Ik doe nieuwe koppaking.
Weer nauwelijks
Nu andere 50 kop erop gezet en nog steeds geen compressie
Als ik me hand op de kickstart zet en maar een beetje kracht erop uitoefen dan gaat hij al naar beneden.
Lopen doet hij dus niet.
Waar kan dit nog meer aan liggen?
 

sander_DT 5-6-2006 14:10 Print reply
Posts: 378
is er niks verkeerd gegaan met je zuiger/veren??
 
ik heb 3 haren op men borst, ik ben een beer! ik ben een beer! (8)
mulder 5-6-2006 14:12 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander_DT
is er niks verkeerd gegaan met je zuiger/veren??


hoe bedoel je?
is nog allemaal heel en geen krassen..
ik ga nu ff weer uit elkaar schreoven kan dat die veer blijf hangen in de zuiger
 
YamahaDT80LC2 5-6-2006 14:14 Print reply

Posts: 1135
En als je gewoon aan het vliegwiel draait ?? misschien is het een lullig probleempje met de kickstart...
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Kampersjaak 5-6-2006 14:16 Print reply

Posts: 12285
meet je squish eens op als je wil
 
oderint dum metuant
Vinnie-89 5-6-2006 14:23 Print reply

Posts: 1870
Mischien moet je hem een keer proberen aan te lopen.
En miss heel dom maar zit je bougie goed vast?
 
sander_DT 5-6-2006 14:24 Print reply
Posts: 378
en de rest van de kopbouten? kan zo zijn hoor
 
ik heb 3 haren op men borst, ik ben een beer! ik ben een beer! (8)
mulder 5-6-2006 14:53 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
En als je gewoon aan het vliegwiel draait ?? misschien is het een lullig probleempje met de kickstart...


ook heel weinig
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Mischien moet je hem een keer proberen aan te lopen.
En miss heel dom maar zit je bougie goed vast?


nee dat is het ook niet :P
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander_DT
en de rest van de kopbouten? kan zo zijn hoor


ook goed aangedraaid
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
meet je squish eens op als je wil


Hoe :$
Maar er zijn veel mensen die gewoon met een originele cilinder kop op een 70cc rijden.

En hij had eerst wel compressie.

Net weer het zooitje uit elkaar geschroefd even die rand schoongemaakt waar de veer in zit, was niet smerig ofzo. Toen weer in elkaar gezet en nog steeds niks als je aan het vliegwiel draaid. Kan je heel gemakkelijk rond draaien.
Ook vond ik een halve liter benzine in me uitlaat maar dat komt omdat me carb te schuin stond, das nu verholpen door het vlotterclipje te buigen
:s
 
Saknet 5-6-2006 15:05 Print reply

Posts: 10355
als je je kickstart snel deed had hij dan wel wat compressie want dan bouwt hij het wel op maar dan ontsnapt het ook weer ergens..

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
YamahaDT80LC2 5-6-2006 15:20 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]




Hoe :$




stukje soldeertin met een hoekje erin in je bougiegat en dan pletten tussen je zuiger en kop..en dan het stukje tin wat geplet is opmeten met schuifmaat...

 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Kampersjaak 5-6-2006 15:25 Print reply

Posts: 12285
heb je eerder met deze cilkop gereden?
mischien is die iets krom oid
 
oderint dum metuant
mulder 5-6-2006 16:21 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
heb je eerder met deze cilkop gereden?
mischien is die iets krom oid

deze reed ik eerder altijd mee, en na het kop verwisselen met een andere gebeurt er ook niks.
Ook zit er nergens benzine of zwarte shit op de pakking ofzo, lijkt niet lek..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
als je je kickstart snel deed had hij dan wel wat compressie want dan bouwt hij het wel op maar dan ontsnapt het ook weer ergens..


ik snap het niet helemaal:p
maar zonder uitlaat als je langzaam aan het vliegwiel draaid hoor je wel allemaal pssssj fsssssj geluidjes, maar ik denk dat die uit de uitlaat komen.
Maar komt er tijdens het kciken ook druk in je carter?
 
dj_sbass 5-6-2006 16:42 Print reply
Posts: 263
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]

deze reed ik eerder altijd mee, en na het kop verwisselen met een andere gebeurt er ook niks.
Ook zit er nergens benzine of zwarte shit op de pakking ofzo, lijkt niet lek..
[...]

ik snap het niet helemaal:p
maar zonder uitlaat als je langzaam aan het vliegwiel draaid hoor je wel allemaal pssssj fsssssj geluidjes, maar ik denk dat die uit de uitlaat komen.
Maar komt er tijdens het kciken ook druk in je carter?


ja natuurlijk komt er met kicken ook druk in je carter anders werkt het hele 2 takt systeem toch niet meer? maar wat zou dat uitmaken?
 
Life is short, ride hard!
dapptuninglimburg 5-6-2006 16:44 Print reply

Posts: 215
misschien dat je pakking tussen de carterhelften kapot zijn,of je voetpakking
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
dj_sbass 5-6-2006 16:49 Print reply
Posts: 263
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossboss
misschien dat je pakking tussen de carterhelften kapot zijn,of je voetpakking


ja okee goed maar dan verwijnt de druk dus naar je blok dat moet je dan wel kunnen zien als je het oliedopje weg haalt toch?

en als je voetpakking lek zou zijn kan je de bubbeltjes tussen je blok en je cilinder zien verschijnen als je kickt! maar hij zegt ook dat ze pakkingen nog in orde zijn en dat er geen benzine op zit!
 
Life is short, ride hard!
mulder 5-6-2006 16:52 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dj_sbass
[...]


ja okee goed maar dan verwijnt de druk dus naar je blok dat moet je dan wel kunnen zien als je het oliedopje weg haalt toch?

en als je voetpakking lek zou zijn kan je de bubbeltjes tussen je blok en je cilinder zien verschijnen als je kickt! maar hij zegt ook dat ze pakkingen nog in orde zijn en dat er geen benzine op zit!


ja dat klopt, de pakkingen zijn ook allemaal nieuw en het blokje is net gereviceerd.
 

Dit topic is 3751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved