Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vespa loopt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37322 - vespa loopt niet
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vespa_hein 11-6-2006 17:32 Print reply

Posts: 466
ok hoe duur zou ongeveer een nieuwe bobine zijn?

 
mulder 11-6-2006 17:32 Print reply

Posts: 13701
gewoon tweedehands halen voor 5 euro
nieuw zijn ze 20 dachtik
 
Piaggigolo 11-6-2006 17:34 Print reply

Posts: 300
12,50 op JMPB.nl:

[url]http://www.jmpb.nl/shop/index.php?cat_id=67&catname='Electronisch'[/url]



edit: boutlink werkt niet

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 11-6-2006 om 17:34 uur.
 
The Prophecy 11-6-2006 19:02 Print reply
Posts: 334
ipv meteen nieuwe bobine kope, misschien is eerst handig om te kijken of hij vonkt? jeweet wel, bougie eruit hale, in bougiedop zetten en dan op kaalmetaal zette en paar keer kicke oid..

of je steekt je vinger tot op het metaal in de bougiedop, weest niet bang voro de schok, stelt niks voor.
 
Can you imagine..
-Wheelie-Johie- 11-6-2006 19:40 Print reply

Posts: 2814
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Beun Die Puch
ipv meteen nieuwe bobine kope, misschien is eerst handig om te kijken of hij vonkt? jeweet wel, bougie eruit hale, in bougiedop zetten en dan op kaalmetaal zette en paar keer kicke oid..

of je steekt je vinger tot op het metaal in de bougiedop, weest niet bang voro de schok, stelt niks voor.


mafkees! zoon schok kan wel heel gevaarlijk zijn hoor! zoon stroomstoot kan varieren van 1000-30.000 V en soms zit er ook genoeg Ampere achter. nou dan ben je niet blij en kan bv brandwonden opleveren.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
mb-gek 11-6-2006 19:56 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]


mafkees! zoon schok kan wel heel gevaarlijk zijn hoor! zoon stroomstoot kan varieren van 1000-30.000 V en soms zit er ook genoeg Ampere achter. nou dan ben je niet blij en kan bv brandwonden opleveren.

brandwonden
het geeft ff een lekker schok maar meer ook niet.....

als je een pacemaken heb ist denk niet aan te raden maar de doelgroep van dit forum heeft een andere leeftijd

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
vespa_hein 12-6-2006 20:25 Print reply

Posts: 466
nou ik heb al zo'n schok gehad en dat voelde ik wel :P
haha, maar hij vonkt wel maar ik zie niet goed wat voor kleur hij vonkt, kzal nog wel ff kijken
 
Hans B 12-6-2006 20:27 Print reply

Posts: 920
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
nou ik heb al zo'n schok gehad en dat voelde ik wel :P
haha, maar hij vonkt wel maar ik zie niet goed wat voor kleur hij vonkt, kzal nog wel ff kijken

tip: nu zonder je vinger erop
 
christianos 12-6-2006 20:28 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
[...]


mafkees! zoon schok kan wel heel gevaarlijk zijn hoor! zoon stroomstoot kan varieren van 1000-30.000 V en soms zit er ook genoeg Ampere achter. nou dan ben je niet blij en kan bv brandwonden opleveren.

ik weet niet met wat voor nucleare onstekingen jij werkt..

maar er kwam nooit een paddestoelwolkje uit me dop, en heb al heel vaak me vinger erin gehouden
gewoon lekker voor de kick
 
vespa_hein 12-6-2006 20:47 Print reply

Posts: 466
haha stelletje gekken:P
 
Uncle BLAM 12-6-2006 20:51 Print reply

Posts: 1025
Probeer eerst eens de onsteking op het juiste tijdstip te zetten, ipv de afstand tussen de punten in te stellen ...

dus het juiste punt waarop de contactpunten van elkaar gaan, meten met een lampje en een batterij tussen de onstekingsdraad (draad naar bobine) en de massa (het blok)
als het lampje zwak brandt (of uit) dan staan de punten op elkaar en als het lampje fel brandt staan ze van elkaar

het juiste moment is als je de krukas zo draait dat de zuiger op het hoogste punt staat, en dan terug draaien tot de zuiger 2mm is gezakt, de krukas wél achteruit draaien !!

bij vespa draait de motor als het ware achteruit, dan moet je de krukas dus vooruit draaien tot de zuiger 2mm is gezakt vanuit het hoogste punt

dit geld voor alle brommers met contactpunten

meten van de hoogte van de zuiger kan door in het bougie gat een schroevendraaier te steken of iets anders een pen ofzo


 
een BF teller is sneller
vespa_hein 12-6-2006 21:02 Print reply

Posts: 466
de contactpuntjes heb ik al afgesteld op 0.40mm
 
Uncle BLAM 13-6-2006 3:54 Print reply

Posts: 1025
Ik heb 't ff nagemeten bij een vespa blok die ik heb liggen, en de maat is daarbij 0,45 ...

de timing van de vonk is van dat blokje cker goed, ik heb 't een paar dagen geleden gesteld en nog drie keer nagekeken of het wel klopte met een lampje e.d.


 
een BF teller is sneller
vespa_hein 13-6-2006 22:08 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik heb 't ff nagemeten bij een vespa blok die ik heb liggen, en de maat is daarbij 0,45 ...

de timing van de vonk is van dat blokje cker goed, ik heb 't een paar dagen geleden gesteld en nog drie keer nagekeken of het wel klopte met een lampje e.d.



mooi maar o.o5 mm zal niet zo veel uitmaken tog?
 
asbsolute16 13-6-2006 23:02 Print reply

Posts: 2485
ook altijd wel handig om het metaal waar de bobine opgaat eerst helemaal even kaal te schuren zodat hij optimaal contact maakt
 

Dit topic is 3386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved