Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vespa bravo ietske sneller laten rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 560 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37316 - vespa bravo ietske sneller laten ri...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TerroRLaG 4-6-2006 13:02 Print topicpost
Posts: 226
Ik heb een vespa piaggio bravo en nu wil ik die max 45 laten rijden. mijn vriend heeft onlangs zijn vespa piaggio ciao binnen gedaan om zijn staander te laten vervangen. Die man heeft hem toen ook wat sneller laten rijden. De uitlaat is niet veranderd geweest. Hoe zou hij dan die brommer wat opgefokt hebben? zou namelijk graag met mij piaggio bravo (zelfde blok) ook die snelheid halen
 

erwin fs1 4-6-2006 13:15 Print reply

Posts: 897
cilinder tunen?? tandwiel verhouding veranderen??

Dit bericht is gewijzigd door erwin fs1 op 4-6-2006 om 13:16 uur.
 
vake bej te bange....
zundapp_rs 4-6-2006 13:17 Print reply

Posts: 682
Ik weet niet of die dingen ergens begrenzers hebben in bijvoorbeeld uitlaat of spruitstuk. Dan zou het kunnen dat die er uit zijn gehaald.
Moet je even kijken hoe groot je carburateur is en hoe groot je spruitstuk, misschien dat je daar dan iets aan kunt veranderen.
 
mulder 4-6-2006 13:19 Print reply

Posts: 13701
als het een snor gaat ie 45 met city power of andere pijp
en carters uitgevijld naar 13mm en 13mm carbje
 
Uncle BLAM 4-6-2006 14:51 Print reply

Posts: 1025
een BF teller is sneller
NX 125 4-6-2006 18:13 Print reply

Posts: 987
die dingen zijn moeilijk op te drijven
kheb er zo zelf vroeger ook 2 ghad
maar normaalgezien is je luchtfilter aardig begrensd
die zuigt al zijn lucht door 4 buisjes van 5mm
als je dat wat aanpast en dan fantsoenlijk afsteld ben je mss al bijna aan je 45 km/u
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
dirk_neijwiert 4-6-2006 18:33 Print reply
Posts: 693
een vespa haal je neit veel vermogen uit moet je al direct andere onderdelen op leggen gewoon een leovinci uitlaat en een malossi filter met een 13/13 ervoor dan loopt zow ding al 60/70
 
MX Racing 4-6-2006 19:28 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
een vespa haal je neit veel vermogen uit moet je al direct andere onderdelen op leggen gewoon een leovinci uitlaat en een malossi filter met een 13/13 ervoor dan loopt zow ding al 60/70


70 haal je niet
 
TerroRLaG 5-6-2006 16:22 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
die dingen zijn moeilijk op te drijven
kheb er zo zelf vroeger ook 2 ghad
maar normaalgezien is je luchtfilter aardig begrensd
die zuigt al zijn lucht door 4 buisjes van 5mm
als je dat wat aanpast en dan fantsoenlijk afsteld ben je mss al bijna aan je 45 km/u


nogtans op een ander forum verklaren je ze zot als je dat blokje niet boven de 55 krijgt maar dan hebben ze het al over andere onderdelen, dit wil ik dus vermijden luchtfilter is idd een optie, die zuigt lucht door 3 buisjes. der is maar 1 probleem en dat is dat als ik die luchtfilter er wil vanhalen dat ik de verigen moet lossen en nog 2 bouten onderaan om het eenvoudig te houden : mag ik gwn die 3 buisjes wat breeder vijlen ?
 
mulder 5-6-2006 16:23 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
die dingen zijn moeilijk op te drijven
kheb er zo zelf vroeger ook 2 ghad
maar normaalgezien is je luchtfilter aardig begrensd
die zuigt al zijn lucht door 4 buisjes van 5mm
als je dat wat aanpast en dan fantsoenlijk afsteld ben je mss al bijna aan je 45 km/u


totale crap dit
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TerroRLaG
[...]


nogtans op een ander forum verklaren je ze zot als je dat blokje niet boven de 55 krijgt maar dan hebben ze het al over andere onderdelen, dit wil ik dus vermijden luchtfilter is idd een optie, die zuigt lucht door 3 buisjes. der is maar 1 probleem en dat is dat als ik die luchtfilter er wil vanhalen dat ik de verigen moet lossen en nog 2 bouten onderaan om het eenvoudig te houden : mag ik gwn die 3 buisjes wat breeder vijlen ?


heeft geen enkele zin, ding is niet vooruit te branden met ori uitlaat en carb je zult echt andere moeten kopen als je harder wilt..
 
TerroRLaG 5-6-2006 16:31 Print reply
Posts: 226
dude ! mijn maat heeft em binnengedaan en der zit geen andere uitlaat op, carb prolly ook niet want hij heeft geen euro meer moeten betalen dan de kostprijs van zijne pekkel. En een CIAO HEEFT NET HETZELFDE BLOK ALS EEN BRAVO, SI, SUPER BRAVO, ... dus wat kom jij hier zeveren over een andere uitlaat ...

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 5-6-2006 om 16:31 uur.
 
mulder 5-6-2006 16:34 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TerroRLaG
dude ! mijn maat heeft em binnengedaan en der zit geen andere uitlaat op, carb prolly ook niet want hij heeft geen euro meer moeten betalen dan de kostprijs van zijne pekkel. En een CIAO HEEFT NET HETZELFDE BLOK ALS EEN BRAVO, SI, SUPER BRAVO, ... dus wat kom jij hier zeveren over een andere uitlaat ...

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 5-6-2006 om 16:31 uur.


ik snap niet veel van je verhaal hoor, superbravo en heeft een kickstart is verder hetzlefde blok dat weet ik ook wel
en daar zit misschien al een city power op, dat is een ONTGRENSDE uitlaat. Of hij heeft miscshien een brom ciao?
think think
 
mtx freak 5-6-2006 16:37 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
een vespa haal je neit veel vermogen uit moet je al direct andere onderdelen op leggen gewoon een leovinci uitlaat en een malossi filter met een 13/13 ervoor dan loopt zow ding al 60/70



god, donder nou eens op, met een ori cilinder haal je echt geen 60/70



 
TerroRLaG 5-6-2006 16:43 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


ik snap niet veel van je verhaal hoor, superbravo en heeft een kickstart is verder hetzlefde blok dat weet ik ook wel
en daar zit misschien al een city power op, dat is een ONTGRENSDE uitlaat. Of hij heeft miscshien een brom ciao?
think think


die van mijn maat zijn ciao is de uitlaat nie ontgrensd ...
 
mulder 5-6-2006 16:44 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TerroRLaG
[...]


die van mijn maat zijn ciao is de uitlaat nie ontgrensd ...


is het geen brommerblok toevallig, die standaard al 45 loopt?
en standaard ciao wil echt maar 25 met ander uitlaat 35 en 13/13 met uitgevijlde inlaat ongeveer 45.
Het nieuwe model is ook sneller btw
 
TerroRLaG 5-6-2006 16:49 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


is het geen brommerblok toevallig, die standaard al 45 loopt?
en standaard ciao wil echt maar 25 met ander uitlaat 35 en 13/13 met uitgevijlde inlaat ongeveer 45.
Het nieuwe model is ook sneller btw



het is een klasse A, dus een snor normaal + die van mij rijdt standaard 30 (niets veranderd) iets sneller zelfs. 35 met een andere uitlaat zou mss al te gare 3km/h schelen van de snelheid dat ik nu doe

Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 5-6-2006 om 16:50 uur.
 

Dit topic is 2563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved