tsxj oran |
3-6-2006 20:42 |
Posts: 6498 |
zijn allebei begrenzers, allebei eruit halen
|
|
oud |
|
-Wheelie-Johie- |
3-6-2006 20:43 |
Posts: 2814 |
klopt
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
mblover |
3-6-2006 20:48 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
zijn allebei begrenzers, allebei eruit halen
in eerste instantie zei je in mijn topic dat de eerste voor het geluid was, maar goed.
allebei eruit slopen idd, eerste eruit dan trek je met veel pijn en moeite 80.
verder zit er nog een catalysator in, maar dat scheelt niet zo heel erg veel afaik.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/37284
edit: die eerste, dat lompe ding, zit met een lasnaad vast IN je bocht, kan je niet bij zo.
je zaagt hem tegen de bocht aan af, waar hij zeg maar uit de bocht komt, en dan heb je 2 mogenlijkheden.
of je sloopt met een hele hoop gelul de dunne ring die overblijft er ook uit, of je laat dat lekker allemaal zitten.
blaas na het verwijderen van die begrensers even flink met een compressor door je bocht heen zodat het ijzervijlsel er weer uit is.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-6-2006 om 20:52 uur.
|
|
|
|
Tharealdj |
3-6-2006 20:49 |
Posts: 199 |
ME VADER WIL DE PIJP ERAF SLIJPEN
IK MAG 1 BEGRENZER ERUIT HALEN
WELKE MOET IK ERUITHALEN (DE WITTIE IN DAT LANGE GEDEELTE) OF DIE PIJP ERAF SLIJPEN DE 1STE PAAR FOTO'S
DOOR WELKE HANDELING GAAT HIJ HET SNELSTE LOPEN GRAAG REPLIES
|
|
*YAMAHA, IT'S A BETTER MACHINE* |
|
mblover |
3-6-2006 20:54 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tharealdj
ME VADER WIL DE PIJP ERAF SLIJPEN
IK MAG 1 BEGRENZER ERUIT HALEN
WELKE MOET IK ERUITHALEN (DE WITTIE IN DAT LANGE GEDEELTE) OF DIE PIJP ERAF SLIJPEN DE 1STE PAAR FOTO'S
DOOR WELKE HANDELING GAAT HIJ HET SNELSTE LOPEN GRAAG REPLIES
beter zagen.
met alleen eerste eruit kan je net 80 teller halen. MAAR hij trekt ontiegelijk traag op dan, en van 65 tot 80 kan je geen optrekken meer noemen. en voor de 65 is ook al bagger.
alleen 2e eruit heb ik geen ervaring mee.
de eerste eruit halen dan moet je echt je begrenzer eruit slopen en niet je uitlaat gaan inkorten.
|
|
|
|
Tharealdj |
3-6-2006 20:57 |
Posts: 199 |
ik moet die trechter er zover mogelijk afhalen dus
|
|
*YAMAHA, IT'S A BETTER MACHINE* |
|
StefanB |
3-6-2006 20:58 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tharealdj
ME VADER WIL DE PIJP ERAF SLIJPEN
IK MAG 1 BEGRENZER ERUIT HALEN
WELKE MOET IK ERUITHALEN (DE WITTIE IN DAT LANGE GEDEELTE) OF DIE PIJP ERAF SLIJPEN DE 1STE PAAR FOTO'S
DOOR WELKE HANDELING GAAT HIJ HET SNELSTE LOPEN GRAAG REPLIES
ja je moet em der vooral afslijpe joh, zal je uitlaat lekker passen..
pak een vingertol hengst er een freesje in en gaan? (iig boren gaat niet lekker..)
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
StefanB |
3-6-2006 20:59 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tharealdj
ik moet die trechter er zover mogelijk afhalen dus
hele trechter deruit
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
mblover |
3-6-2006 21:00 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tharealdj
ik moet die trechter er zover mogelijk afhalen dus
ja, maar als je alleen die grote trechterding eraf sloopt weet ik niet hoeveel het scheelt.
haal je alleen dat ding voor in je bocht eruit dan lees je in de vorige post van mij wat er gebeurt.
verder zie je de bocht nog een stukje door dat flensachtige ding uitsteken, ff moeilijk te leggen, en daar zit dan die trechter een soort van ingeschoven. tegen de bocht aan afzagen die trechter, maar niet dat stukje bocht wat doorloopt afzagen.
|
|
|
|
Tharealdj |
3-6-2006 21:01 |
Posts: 199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
ja je moet em der vooral afslijpe joh, zal je uitlaat lekker passen..
pak een vingertol hengst er een freesje in en gaan? (iig boren gaat niet lekker..)
dat past zoiezo wel de 2de deel valt erover heen
|
|
*YAMAHA, IT'S A BETTER MACHINE* |
|
mblover |
3-6-2006 21:03 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tharealdj
[...]
dat past zoiezo wel de 2de deel valt erover heen
Stefan heeft het over de andere trechter, of iig die prop/trechter/ring/whatever die voor in de pijp zit bij de aansluiting waarmee hij op je cilinder komt.
|
|
|
|
colin tzr |
3-6-2006 21:03 |
Posts: 183 |
hey je moet ze er alle twee uit halen want ik had eerst ook alleen de eerste er uit gehaalt maar als je dan heel veel rijdt smelt die andere dicht doordat de eesrte prop eruit is wordt ie warmer. en gaat ie steeds langzamer rijden had ik zlef ook en toen heb ik die andere er ook uit gehaalt en dan heb je dat niet meer wordt hij gelijk ook niet meer zo warm.maar het beste kan je een andere uitlaat nemen want je kan hem nie zo makkelijk orgineel maken meer
|
|
|
|
mblover |
3-6-2006 21:06 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: colin tzr
hey je moet ze er alle twee uit halen want ik had eerst ook alleen de eerste er uit gehaalt maar als je dan heel veel rijdt smelt die andere dicht doordat de eesrte prop eruit is wordt ie warmer. en gaat ie steeds langzamer rijden had ik zlef ook en toen heb ik die andere er ook uit gehaalt en dan heb je dat niet meer wordt hij gelijk ook niet meer zo warm.maar het beste kan je een andere uitlaat nemen want je kan hem nie zo makkelijk orgineel maken meer
{offtopic:} en ik ben te lui om punten te zetten want ik ben een lui varken en ik weet niet hoe ik moet typen dus moet ik terug naar de basisschool voor taal en ik moet bij de bieb het boek interpunctie voor beginners halen
{ontopic: )verder, warmer wordt ie ook met 2 begrenzers erin afaik, geef je ook meer verkoling en is slechter voor het milieu vanwege slechte verbranding. alleen eerste eruit rijd klote omdat het gewoon traag is.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 3-6-2006 om 21:06 uur.
|
|
|
|
StefanB |
3-6-2006 21:18 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: colin tzr
hey je moet ze er alle twee uit halen want ik had eerst ook alleen de eerste er uit gehaalt maar als je dan heel veel rijdt smelt die andere dicht doordat de eesrte prop eruit is wordt ie warmer. en gaat ie steeds langzamer rijden had ik zlef ook en toen heb ik die andere er ook uit gehaalt en dan heb je dat niet meer wordt hij gelijk ook niet meer zo warm.maar het beste kan je een andere uitlaat nemen want je kan hem nie zo makkelijk orgineel maken meer
eh sjaak, in spanje enzo rijden ze zonder die kk prop derin hoor...
dat 2e ding is de katalysator.. die kan alleen werken als ie flink heet is.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
tsxj oran |
3-6-2006 21:20 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]
eh sjaak, in spanje enzo rijden ze zonder die kk prop derin hoor...
dat 2e ding is de katalysator.. die kan alleen werken als ie flink heet is.
ja idd, die prop scheelt het meest
|
|
oud |
|