Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 6bak honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 830 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37313 - 6bak honda
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 3740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-6-2006 19:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]

er zat vloeibaare tussen


mooi, probleem gevonde

 
hasj volle gasj 4-6-2006 19:00 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]

er zat vloeibaare tussen


ja er ZAT pakking tussen en toen deed je hem inelkaar, toen was er iets fout, haal je hem uitmekaar en dan doe je er niet opnieuw pakking tussen want alles was er weer af hak gezien mr je luisterde weer niet
 
dirk_neijwiert 4-6-2006 19:02 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


mooi, probleem gevonde


dus jij zegt dat het daar aan kon liggen bak draaiden eerst heel soepel en alles
 
MX Racing 4-6-2006 19:52 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hasj volle gasj
[...]


ja er ZAT pakking tussen en toen deed je hem inelkaar, toen was er iets fout, haal je hem uitmekaar en dan doe je er niet opnieuw pakking tussen want alles was er weer af hak gezien mr je luisterde weer niet


ja dat is zowie zo al stom om hem dan weer in elkaar te zetten zonder vloeibare pakking

 
Jarco 4-6-2006 20:03 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


ja dat is zowie zo al stom om hem dan weer in elkaar te zetten zonder vloeibare pakking




wtf het inmekaar zetten zonder pakking?:S
 
cmtheman 4-6-2006 20:40 Print reply

Posts: 2710
vloeibare pakking kan gewoon hoor, heb ik ook altijd gedaan, en mijn bak deed het altijd goed, maar je moet het gewoon uit elkaar trekken, kijken en dan goed pakking ertussen doen en goed in elkaar zetten (en 2-takt heeft carterdruk, ik heb hier een boek over verbrandingsmotoren liggen, dus ..)
 
ZAC #802, KNMV #82
Joostvdw 4-6-2006 20:51 Print reply

Posts: 4789
als je brommer origineel een papierenpakking tussen je carterhelften heeft, moet je er ook weer een papierenpakking (evt icm vloeibare) tussen doen, anders is de ruimte tussen je carter helften te klein en kan je bak (of andere delen van je blok) zwaar lopen

@ cmtheman: suzuki's hebben altijd vloeibare pakking tussen de carters, dus daarom volstaat dat en gaat het goed, honda's moeten ene papierenpakking ertussen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Blukaap2 4-6-2006 21:00 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]

dus jij zegt dat het daar aan kon liggen bak draaiden eerst heel soepel en alles


Even in wat duidelijkere taal:
DAAR LIGT HET GODVERDOMME WEL AAN, PUNT

En een 2-takt bouwt geen carterdruk op in het bak/koppelingsgedeelte (en als ie dat wel doet is ie al kapot), als er teveel in zit kotst ie het er vanzelf wel uit door de overloop, that's it

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 4-6-2006 om 21:02 uur.
 
Stoere brommers
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-6-2006 21:00 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
vloeibare pakking kan gewoon hoor, heb ik ook altijd gedaan, en mijn bak deed het altijd goed, maar je moet het gewoon uit elkaar trekken, kijken en dan goed pakking ertussen doen en goed in elkaar zetten (en 2-takt heeft carterdruk, ik heb hier een boek over verbrandingsmotoren liggen, dus ..)


carterdruk wel ja, (dus druk in de ruimte waar je krukas zit) maar er is geen (niet veel) druk in het onderblok waar je versnellingsbak zit
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
cmtheman 4-6-2006 22:04 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


carterdruk wel ja, (dus druk in de ruimte waar je krukas zit) maar er is geen (niet veel) druk in het onderblok waar je versnellingsbak zit


ja idd , ik heb hier een dik boek over verbrandingsmotoren liggen en daar staat:
'voor 2-takt motoren is steeds een spoelpomp nodig om de nieuwe lading onder een kleine overdruk toe te voeren. bij kleine benzinemotoren (zoals een brommer) gebruikt men hiervoor het krukascarter'

dus is idd niet in versnellingsbak, maar wel carterdruk dus
 
ZAC #802, KNMV #82
Blukaap2 4-6-2006 22:14 Print reply

Posts: 9953
Maar staat niet in verbinding met je versnellingsbak (beter gezegd, dat hoort het niet te staan), dus dat heeft geen enkele invloed op de hoeveelheid olie die je dr in (in de bak dus) flikkert......

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 4-6-2006 om 22:14 uur.
 
Stoere brommers
cmtheman 4-6-2006 22:15 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Maar staat niet in verbinding met je versnellingsbak (beter gezegd, dat hoort het niet te staan), dus dat heeft geen enkele invloed op de hoeveelheid olie die je dr in (in de bak dus) flikkert......

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 4-6-2006 om 22:14 uur.


nee idd, dat zeg ik, dus gewoon de bak opengooien, alles nakijken (en ringen e.d. checken) en dan goede pakking ertussen, en gassen
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 3740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved