Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - aprilia RS , versnellings/aanslaan probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37308 - aprilia RS , versnellings/aanslaan ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7513 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XtreemTerror 3-6-2006 23:02 Print reply

Posts: 1629
mhhh, dat bedoel ik dan

(is am5 zelfde als am6? op versnellings bak assen na??)
Dan zit meschien je schakelwals verkeert,
Wel dat balletje onder je schakelwals gedaan?

schakelvork er goed op,

TJa denk toch dat het ff alles word nachecken,......

Maaer begin eerst ff met je koppelings kant los te halen..
Is wel zo slim
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
GatyGun 3-6-2006 23:48 Print reply

Posts: 53
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
mhhh, dat bedoel ik dan

(is am5 zelfde als am6? op versnellings bak assen na??)
Dan zit meschien je schakelwals verkeert,
Wel dat balletje onder je schakelwals gedaan?

schakelvork er goed op,

TJa denk toch dat het ff alles word nachecken,......

Maaer begin eerst ff met je koppelings kant los te halen..
Is wel zo slim


Ik ben samen met jeffreyyy bezig met de brommer, zodat dit even duidelijk is.

Dat balletje onder de schakelwals ( met dat veertje ) zit erin. Alles bij die tandwieljes ( schakelvorken etc ) zitten er goed op. We hebben dit meerdere male gecheckt. Er is gewoon geen andere manier om het in elkaar te zetten.

De krukas zit wel goed, deze doet gewoon zijn job ( kun je aan het vliegwiel voelen. )

Die koppelings platen kunnen best wel is een probleem zijn ( ze zijn 1x verplaatst van bakken waar de bovenste plaat verschoof ( deze wel weer gewoon terug gelegt zoals hij zat ) misschien een soort finetuning of zo :S

hoe zit het dan met de ontsteking? Moet deze niet perfect afgesteld staan om electrische te kunnen starten? als het fonkje eerder komt dan dat de zuiger in de cilinder op zijn goede positie staat?

Zou op het moment echt niet weten wat te doen :S

Had toch stiekem gehoopt dat het motortje vandaag zou draaien ( zeker als je kijkt na de financieele uitgaven eraan )



Dit bericht is gewijzigd door GatyGun op 3-6-2006 om 23:49 uur.
 
wietplant 4-6-2006 0:09 Print reply

Posts: 2092
nouja ik heb eigk nog nooit gehad dat ik een nieuwe/andere cilinder op me blok gestart kreeg met electriese start. moet hem meestal 1x aanlopen tot hij het doet en dan kan je hem meestal met electries starte. maar ik zou eerst maar is dat me je bak/koppeling oplossen haal je carterkap er gewoon ff af en kijk naar je koppeling. zit de koppelingsdeksel wel goed tegen je platen geen spanning op kabel. dat soort dingen suc6 der mee
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
jeffreyyy 4-6-2006 10:38 Print reply

Posts: 1634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
stifje + platen enz wel goed op koppeling,
balans as goed vastgezet samen met tandwiel@ krukkas??

Ut licht zoizo aan koppelings kant , want hij ontkoppelt niet,




hoogst waarschijnlijk zijn de koppelings platen het probleem.
maar toen ik ze erin had zitten toen konden ze bewegen hoort dat zo ?..
leek net of er een plaat mist maar das onmogelijk want ze lagen in 1 bak, en op de tekening van koppeling hier in de KB staat ook niks bijzonders ... hoe moet je dit afstellen als ik vragen mag .. koppeling ..
 
XtreemTerror 4-6-2006 11:21 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
[...]



hoogst waarschijnlijk zijn de koppelings platen het probleem.
maar toen ik ze erin had zitten toen konden ze bewegen hoort dat zo ?..
leek net of er een plaat mist maar das onmogelijk want ze lagen in 1 bak, en op de tekening van koppeling hier in de KB staat ook niks bijzonders ... hoe moet je dit afstellen als ik vragen mag .. koppeling ..


Als je je koppelings huis goed vast zet,
Dan platen en dan de kop er op(met het pijltje naar het balletje van je koppelings huis)
EN dan mogen je koppelingsplaten NIET bewegen zonder je koppeling in te drukken Dus denk dat daar de fout zit,

Je kop er verkeerd op of platen kaduk...
btw heb je wel 4 koppelings platen en 3 ijzeren??
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Moped Macho 4-6-2006 11:53 Print reply

Posts: 2037
heb je je schakeltangen (die dingen die in de wals grijpen en om de tandwielen heen vallen) er weer goed in gedaan?
 
Boerenkool om half 10.
jeffreyyy 4-6-2006 16:42 Print reply

Posts: 1634
@ macho ..ja dat weet ik zeker

@extreem ... dat zal dan wel het probleem zijn want die platen konden gewoon bewegen
dus er zal wel iets niet goed zitte en waar hoort er een ringentje tussen weet je dat ? want wist echt niet waar die tussenhoort... en dat stifje ( met "kop" waar je op duwt zeg maar ) waar hoort die PRECIES .. ?

bij voorbaat dank ..
 
Dries-xpower 4-6-2006 17:27 Print reply
Posts: 293
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyyy
@ macho ..ja dat weet ik zeker

@extreem ... dat zal dan wel het probleem zijn want die platen konden gewoon bewegen
dus er zal wel iets niet goed zitte en waar hoort er een ringentje tussen weet je dat ? want wist echt niet waar die tussenhoort... en dat stifje ( met "kop" waar je op duwt zeg maar ) waar hoort die PRECIES .. ?

bij voorbaat dank ..


je hebt voor je de koppelingsplate erin legt zegmaar een gaatje in het midden en daarin steek je eerst zo'n lang stiftje dan het kogeltje en dan het drukstiftje
Daarna lig je da platen in de goede volgorde van het uur erop , en dan de kop en dan veertjes enzo..
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-6-2006 18:10 Print reply

Posts: 10835
misschien eens een auto accu er langs zetten, dan gaat je startmotor tenminste hard genoeg rond.

maar goed, dat lost je koppelingsprobleem natuurlijk niet op
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
RS_Patrick 5-6-2006 2:37 Print reply

Posts: 117
Als hij in zijn 2 of 3 staat en je duwt hem draait het vliegwiel dan wel?

Als hij niet draait zit gewoon waarschijnlijk de stelschroef die in het midden van de koppeling zit te ver naar binnen gedraait.

Draait het vliegwiel wel in zijn 2 of 3 moet je de bak weer uit elkaar halen want dan zit er waarschijnlijk iets verkeert om gemonteerd.


p.s. als het goed is heb je 4 frixtie platen en 3 slip platen.
Volgorde van de plaaten is F > S > F > S > F > S > F.
De "nokjes" aan de buitenkant van de stalen slip platen moeten uitworden gelegt in de vorm van een mercedes ster zeg maar.
 

Dit topic is 7513 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved