Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gerammel motorblok nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 601 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37302 - gerammel motorblok nsr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jef_nsr 2-6-2006 21:34 Print topicpost

Posts: 129
ik heb sinds vorige week een volledig originele belgische nsr gekocht die nog begrensd was ( rondel in uitlaat )
ik heb die er uitgehaald en rijd nu een goede 100.
het motorblok is volledig gereviseerd en er zit geen speling op de krukas rollementen
maar toch rammelt het blok
(komt uit de boite )
het rammelt echt hard in hoge toeren
wat zou dit kunnen zijn?
 

tsxj oran 2-6-2006 21:37 Print reply

Posts: 6498
wat is de boite van het motorblok??
 
oud
jef_nsr 2-6-2006 21:39 Print reply

Posts: 129
de boite is waar de koppeling enzo in zitten
de rechterkant van het motorblok
(in belgie noemen wij dit de boite )
 
tsxj oran 2-6-2006 21:40 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jef_nsr
de boite is waar de koppeling enzo in zitten
de rechterkant van het motorblok
(in belgie noemen wij dit de boite )

okee, nou als je je rechtercarter deksel eerst even los haalt, mischien word je er al heel veel wijzer van
 
oud
jef_nsr 2-6-2006 21:41 Print reply

Posts: 129
ja weet ik
maar moet eerst nog nieuwe dichting gaan halen
maar vroeg me alleen af wat dit kan zijn omdat het motorblok gereviseerd is
 
mb-gek 2-6-2006 21:41 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jef_nsr
ik heb sinds vorige week een volledig originele belgische nsr gekocht die nog begrensd was ( rondel in uitlaat )
ik heb die er uitgehaald en rijd nu een goede 100.
het motorblok is volledig gereviseerd en er zit geen speling op de krukas rollementen
maar toch rammelt het blok
(komt uit de boite )
het rammelt echt hard in hoge toeren
wat zou dit kunnen zijn?

miss een idee om nederlandse termen ter gebruiken

en welke 'rolementen' heb je allemaal gecontroleerd?

en hoe 'gereviseerd' is dat blok

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
tsxj oran 2-6-2006 21:42 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jef_nsr
ja weet ik
maar moet eerst nog nieuwe dichting gaan halen
maar vroeg me alleen af wat dit kan zijn omdat het motorblok gereviseerd is

mischien heeft degene die hem gereviceerd heeft iets niet goed vast gedraaid? maar als hij net gereviceerd is zal je die pakking wel kunnen hergebruiken
 
oud
jef_nsr 2-6-2006 21:45 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

miss een idee om nederlandse termen ter gebruiken

en welke 'rolementen' heb je allemaal gecontroleerd?

en hoe 'gereviseerd' is dat blok


krukasrollementen koppeling dichtingen van carter keeringen klok waar de koppeling in zit + het tand wiel dat er achter zit
heb nu alleen nog maar de krukasrollement aan de vliegwielkant getest en daar voelde ik geen speling
 
jef_nsr 2-6-2006 21:58 Print reply

Posts: 129
heeft nog iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Fabio 2-6-2006 22:32 Print reply

Posts: 1737
kan het niet zijn dat de kickstart verkeerd gemonteerd is, ik had hetzelfde probleem
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-6-2006 22:45 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

miss een idee om nederlandse termen ter gebruiken

en welke 'rolementen' heb je allemaal gecontroleerd?

en hoe 'gereviseerd' is dat blok




daar was vroeger een lijst van, kan hem alleen niet meer vinden.

en ik gok erop dat je bigend versleten is, maar dat kan ik zo niet zeker zeggen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ollie 2-6-2006 23:15 Print reply

Posts: 2468
Een big-end zou idd kunnen tikken, maar dit hoor je echter niet in hoge toeren. Een big-end tik juist bij stationairtoerental, daarboven valt het weg.
 
mb-gek 2-6-2006 23:19 Print reply

Posts: 10385
blok bouten allemaal goed aangedraaid?

oja en die tekst in dat belgen taaltje is gewoon vermoeiend om te lezen :S

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Dries-xpower 2-6-2006 23:20 Print reply
Posts: 293
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
blok bouten allemaal goed aangedraaid?

oja en die tekst in dat belgen taaltje is gewoon vermoeiend om te lezen :S




boite=versnellingsbak bij ons toch hier in vlaanderen
 
Chappy 3-6-2006 8:26 Print reply
Posts: 1053
zoals mb-gek al zei, kijk even naar je blok bouten, vorige week maakte mijn brommer ook een tering herrie in hoge toeren, toen op zoek gegaan naar het probleem, bleek mijn blok bout helemaal rot te zijn, ding vervangen en voila de herrie is weg en mn brom rijdt weer als een zonnetje
 
Work in progress
MT70-nolimit 3-6-2006 10:15 Print reply

Posts: 4322
Gokje, je lagerpassing van de krukaslagers was niet goed meer. Die gene die em gereviseerd heeft, deed aan loctite tuning en nu is de lijm los.
 
gaat lang goed

Dit topic is 1186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved