Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Frame kapot trekken ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37299 - Frame kapot trekken ?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlackIce4 2-6-2006 23:28 Print reply

Posts: 3654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

ori is JUIST heel erg sterk

lijkt me krom dat jij die krom kan rijden ...
maja echte ori assen kosten dan wel bijna 20 euro p st

ori is inderdaad sterk... die andere rotzooi trek ik altijd krom met mn kk zeta
 
mb-gek 2-6-2006 23:29 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
[...]

ori is inderdaad sterk... die andere rotzooi trek ik altijd krom met mn kk zeta

die imi is ook niks waard...

das gewoon slappe troep

ik trok de kop waar je je sleutel op zet gewoon gaar

Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 2-6-2006 om 23:30 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Frysk 2-6-2006 23:58 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmm t probleem lijkt me die dunnne plaatjes waar je je blok ophangt, gewoon een paar stripjes dertegenaan maken en die tegen die buis aan ofzo... Verder gewoon zorgen dat het vast zit, en die bovenste ophangput is niet eens nodig dacht ik, 125 blokken zit ie daar ook niet vast

[...]



nee maar die hebben onderaan wel een ophangpunt..
 
giggitybyte
mr200r 3-6-2006 0:40 Print reply
Posts: 5122
gewoon ori brugje met achter hercules xe-9 of ktm/sachs
gasveren
 
mr200r
Saknet 3-6-2006 2:44 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Lijkt me dat je beter een mtx-ot frame zoekt, of desnoods het blok onder een mtx-sh, tsx of dt frame hangt, afhankelijk van wat het makkelijkste aan te passen is op een veilige manier.

of kijken of je je mtframe kan verstevigen.


grappig
ik weet nog dat ik met een ori MT met 70cc en een maat met een mtx-ot met 70cc tegelijk en even hoog over een heuvel sprong.. en hij zakte door zn achtervering en ik niet
magoe, dat ding van hem was wel ietsi gaarder als mijn toenmalige

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-6-2006 om 2:45 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Frysk 3-6-2006 10:34 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]


grappig
ik weet nog dat ik met een ori MT met 70cc en een maat met een mtx-ot met 70cc tegelijk en even hoog over een heuvel sprong.. en hij zakte door zn achtervering en ik niet
magoe, dat ding van hem was wel ietsi gaarder als mijn toenmalige

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-6-2006 om 2:45 uur.




voor de 200ste keer

het gaat me niet om het springen
houd een MT wel vol


maar om het wegtrekken
ik weet niet of het frame het hebben kan ?
hij zei van niet en hij liet me een frame zien waar de linkerkant een ophangpunt van afgebroken was tijdens het optrekken met dat blok..
 
giggitybyte
-Wheelie-Johie- 3-6-2006 11:26 Print reply

Posts: 2814
zoals ik al eerder heb gezegd!!!! las dan gewoon een extra plaatje langs het blokophangpunt!!! dus ipv 4mm 7mm ofzo.. dan is het verder goed! en ff extra buisje voor het blokophangpunt voor.. of je last een ophangpunt aan die kop(laten doen) daarna weer vlakken waarschijnlijk.


 
trots BMW e30 325i eigenaar
Saknet 3-6-2006 11:35 Print reply

Posts: 10355
je ophangingen scheuren uit als je ze niet goed vastzet

je frame trekt normaal eerder krom..

met 2 vastzetten is twijfelgeval..
ivm dat de motor als geheel ook voor extra stevigheid zorgt voor je frame, mis je dat extra beetje stijfheid bij extreme setups ofzo

wat dat betreft is mtx-ot + blok veel betere optie idd

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-6-2006 om 11:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-6-2006 om 11:40 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Frysk 3-6-2006 12:00 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
zoals ik al eerder heb gezegd!!!! las dan gewoon een extra plaatje langs het blokophangpunt!!! dus ipv 4mm 7mm ofzo.. dan is het verder goed! en ff extra buisje voor het blokophangpunt voor.. of je last een ophangpunt aan die kop(laten doen) daarna weer vlakken waarschijnlijk.




goeie optie die zal ik onthouden


 
giggitybyte
Neluhz 3-6-2006 12:02 Print reply

Posts: 4032
brommercross moet alleen het blok van een brommer zijn toch?
rijden iig altijd een bult crossmotoren met am6 blok ofzo mee

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 3-6-2006 om 12:02 uur.
 
MX Racing 3-6-2006 13:44 Print reply

Posts: 812
Frame van de mt met MTX voorpoten, en een verstevigde achterbrug. Dan kan je er wel mee springen
 
bart de scootergek 3-6-2006 14:38 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
mag niet naab, anders kun je ook wel gaan sprinten met een rs125 met rs50 blok

@ ts: sla de rubberbussen even uit je achterbrug, en zet daar stalen bussen in, voor de rest kunnen die MT5jes veel lijden, in principe net zo stevig als MTX-ot al lijkt het niet zo

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 2-6-2006 om 19:26 uur.



mag wel noob, kijk naar barry, die rijd ook met een bsm 80cc frame met daaronder een nsr blok.

beter zorg je dat je weet waar je over praat voordat je iemand anders uitmaakt voor naab.
 
Honda RC-33
Sr eunt Wo0t 3-6-2006 14:41 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Ik heb v/d week een MT blok gekocht met deze setup :

CR80 cilinder
CR80 ontsteking (1988)
CR80 kop (afgedraait)
CR80 uitlaat
CR80 koppeling
32mm keihin vlak (moet nog kleiner op denk ik )

dit wil ik gebruiken voor de brommercross
nu is mij verteld dat hier 22pk uit te halen viel

maar het probleem is dat diegene die hier eerst mee gereden had met ori CR ontsteking (dus zonder binnenrotor) zijn MT frame al gescheurd heeft bij het linker ophangpunt door de kracht..

en hij zit bij MT maar op 2 punten vast
en niet bij de kop omdat het CR80 kop is

nu is mijn vraag wat moet ik verstevigen of kan ik beter MTX-OT pakken ?

probleem hiervan is dat een OT nergens te vinden is in echt ragstaat..

MT's zijn in overvloed alleen daar weet ik niet van wat steviger/veiliger is..


en nog een groot probleem : IK MOET ER MEE SCHANSSPRINGEN (crossmotorbaan

Edit : het staat er wat vreemd dus goed lezen :P ik ben niet zo'n koning in alles goed neerzetten

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-6-2006 om 19:17 uur.


uhh k heb wel een ideetje dat zeker en vast werkt maar dan wordt je brom wel flink wat zwaarder, namelijk al de buizen van je frame voor 100% vol gieten met olie. klinkt dom maar als je logisch nadenkt dan weet je zelf ook dat als er iets hols van metaal buigt dat het volume altijd kleiner wordt dan het was. als je t vol gooit met olie kan het dus niet meer buigen. scheuren is een ander verhaal denk ik maar misschien werkt dit dr ook wel op. k weet dat ze t doen bij karten ed. om te zorgen dat t spul heel blijft
 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!

Dit topic is 2845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved