Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Frame kapot trekken ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37299 - Frame kapot trekken ?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jekko 2-6-2006 19:42 Print reply

Posts: 827
Ik zou me eerder zorgen maken over mijn lieve bigend lagertjes, en helemaaal als je ermee gaat crossen!!
Complete cr80 setup op een mt50 blok, klinkt niet helemaal reeel.

en die mt klap je in 1 keer doodmidden
 
Waiting for the wor`s to come
MT70-nolimit 2-6-2006 19:44 Print reply

Posts: 4322
Hij maakt ook gebruik van de cr80 krukas dacht ik, en btw een honda big end jankt niet zo maar. Eerder de kruklagerhuizen die kapot jankt.
 
gaat lang goed
mb-gek 2-6-2006 19:44 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
Ik zou me eerder zorgen maken over mijn lieve bigend lagertjes, en helemaaal als je ermee gaat crossen!!
Complete cr80 setup op een mt50 blok, klinkt niet helemaal reeel.

en die mt klap je in 1 keer doodmidden

zal toch wel een cr krukas in zijn gegaan hoop ik ?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
mcdronkz 2-6-2006 20:08 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Hij maakt ook gebruik van de cr80 krukas dacht ik, en btw een honda big end jankt niet zo maar. Eerder de kruklagerhuizen die kapot jankt.


Boeiend, het is toch maar voor de cross.
 
Frutje 2-6-2006 20:25 Print reply

Posts: 812
ja en dat vraagt ts niet

je zou misschien je vering kunnen aanpassen, door bijv. langere achterveren, of mtx voorpoten (weet ik zo niet of dat past, maar je kunt misschien de hele voorvork overzetten)

maar ik zou niks gaan verlassen aan vering, wordt het bijna altijd onsteviger van..
aan de blokophangpunten wel, zoals al is gezegd onder vooraan.

Dit bericht is gewijzigd door Frutje op 2-6-2006 om 20:26 uur.
 
mb-gek 2-6-2006 20:26 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
ja en dat vraagt ts niet

je zou misschien je vering kunnen aanpassen, door bijv. langere achterveren, of mtx voorpoten (weet ik zo niet of dat past, maar je kunt misschien de hele voorvork overzetten)

maar ik zou niks gaan verlassen aan vering,
aan de blokophangpunten wel, zoals al is gezegd

zou hem niet heel erg hoog gaan maken

is alleen maar slapper
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Frysk 2-6-2006 20:31 Print reply

Posts: 34930
gaat me erom om het kromtrekken
dus eigenlijk de kracht van het blok
bij de vorige eigenaar was een blokophangpunt geknapt..
 
giggitybyte
mulder 2-6-2006 20:55 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
gaat me erom om het kromtrekken
dus eigenlijk de kracht van het blok
bij de vorige eigenaar was een blokophangpunt geknapt..

er zijn heel wat mannetjes met 110 cc malossi e.d houd het prima zolang je maar goede bussen er tussen zet en goed vast draaid.
Dit is wel wat meer pk ik weet het maar 22 is wel overdreven;]
 
Henk-88 2-6-2006 21:22 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


en verder is het volgens mij het beste om een frame van een fatsoenlijke crossbrommer te halen. (mtx, tsx, dt)



Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat een DT-frame niet zo stevig is als MTX of TSX
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Almer 2-6-2006 21:23 Print reply

Posts: 3325
hmm t probleem lijkt me die dunnne plaatjes waar je je blok ophangt, gewoon een paar stripjes dertegenaan maken en die tegen die buis aan ofzo... Verder gewoon zorgen dat het vast zit, en die bovenste ophangput is niet eens nodig dacht ik, 125 blokken zit ie daar ook niet vast

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]

er zijn heel wat mannetjes met 110 cc malossi e.d houd het prima zolang je maar goede bussen er tussen zet en goed vast draaid.
Dit is wel wat meer pk ik weet het maar 22 is wel overdreven;]


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Tombrom 2-6-2006 21:49 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat een DT-frame niet zo stevig is als MTX of TSX


dt frame is dun:s en gaat kapot met springen idd


miss domme vraag maar met welke brommercross de je mee?
want brommer cross betekend dus bromfiets en nu jij met 80cc rijd ben je motorfiets en mogen ze je dus disqalifiseren(pf he je ut ook schrijft)

Dit bericht is gewijzigd door tombrom op 2-6-2006 om 21:53 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-6-2006 22:34 Print reply

Posts: 10835
je kan beter een andere achterbrug pakken (mtx ofzo, en daar dan 2 veerpunten oplassen) want de ori kon je wel eens krom trekken en die vierkante imi al evengoed.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Sypie_Honda 2-6-2006 22:36 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
je kan beter een andere achterbrug pakken (mtx ofzo, en daar dan 2 veerpunten oplassen) want de ori kon je wel eens krom trekken en die vierkante imi al evengoed.


idd, die immi chrome 4kante dingen zijn 3x niks kan je beter je ori brug houden. die is steviger.

ik zou ook even sterkere wielassen laten maken, die zijn ori ook niet supper sterk.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
BlackIce4 2-6-2006 23:22 Print reply

Posts: 3654
doe er een mt kop op... kdacht zelfs dat een cr kop nieteens pas te maken was
 
mb-gek 2-6-2006 23:27 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


idd, die immi chrome 4kante dingen zijn 3x niks kan je beter je ori brug houden. die is steviger.

ik zou ook even sterkere wielassen laten maken, die zijn ori ook niet supper sterk.

ori is JUIST heel erg sterk

lijkt me krom dat jij die krom kan rijden ...
maja echte ori assen kosten dan wel bijna 20 euro p st
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved