mblover |
2-6-2006 19:19 |
Posts: 5391 |
Lijkt me dat je beter een mtx-ot frame zoekt, of desnoods het blok onder een mtx-sh, tsx of dt frame hangt, afhankelijk van wat het makkelijkste aan te passen is op een veilige manier.
of kijken of je je mtframe kan verstevigen.
|
|
|
|
Erik 39 |
2-6-2006 19:20 |
Posts: 15088 |
als je tog ga crossen en er allemaal CR80 onderdelen op heb, kan je ook een CR80 kopen. voor 500,-- heb je ze op marktplaats.
Zou er trouwens 28mm keihin vlak opzetten, zit op de meine ook (is standaard..)
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Frysk |
2-6-2006 19:20 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Lijkt me dat je beter een mtx-ot frame zoekt, of desnoods het blok onder een mtx-sh, tsx of dt frame hangt, afhankelijk van wat het makkelijkste aan te passen is op een veilige manier.
of kijken of je je mtframe kan verstevigen.
maar hoe verstevigen en waar etc is best belangrijk want ik wil niet dat als ik spring (± 2m ) dat het frame knapt en ik daar lig..
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
als je tog ga crossen en er allemaal CR80 onderdelen op heb, kan je ook een CR80 kopen. voor 500,-- heb je ze op marktplaats.
Zou er trouwens 28mm keihin vlak opzetten, zit op de meine ook (is standaard..)
nee
ik doe mee aan BROMMERcross
met 50cc blok maar tot 80cc met cilinder
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-6-2006 om 19:21 uur.
|
|
giggitybyte |
|
honda_2takt_power |
2-6-2006 19:22 |
Posts: 6744 |
gewoon crosmotor zonder blok zoeken en daar cr80 blok in maken
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
MotoCrossIpkiss[stan] |
2-6-2006 19:23 |
Posts: 7744 |
lees dan
|
|
hoi |
|
Erik 39 |
2-6-2006 19:24 |
Posts: 15088 |
Quote: [...]
nee
ik doe mee aan BROMMERcross
met 50cc blok maar tot 80cc met cilinder
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-6-2006 om 19:21 uur.
Dan zou ik een frame kopen van bijv. cr80 en daar je blok onder doen. heb je gelijk goede vering enzo.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
MT70-nolimit |
2-6-2006 19:25 |
Posts: 4322 |
mag niet naab, anders kun je ook wel gaan sprinten met een rs125 met rs50 blok
@ ts: sla de rubberbussen even uit je achterbrug, en zet daar stalen bussen in, voor de rest kunnen die MT5jes veel lijden, in principe net zo stevig als MTX-ot al lijkt het niet zo
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 2-6-2006 om 19:26 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2006 19:25 |
Posts: 10560 |
pijpen onder het blok doormaken hier kun je ook je andere ophangpunt kwijt , ziet er leuk uit en leverd als je het goed doet wss een hele boel op kwa stevigheid
(het frame van een rs wat onder het blok doorloopt is aanpassingen goed te gebruiken als basis )
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mblover |
2-6-2006 19:26 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
maar hoe verstevigen en waar etc is best belangrijk want ik wil niet dat als ik spring (± 2m ) dat het frame knapt en ik daar lig..
je ophangpunten, dat is zo uit me hoofd een vrij dun plaatje. Misschien als je daar in de plaats een dikker plaatje kan lassen? En dan wel LASSEN en niet bakken en braden, zodat het ook echt goed vast zit. (not 100% sure though, maar t lijkt me dat het kapot trekken van die ophangpunten begint met speling op de ophangpunten)
verder is volgens mij je balhoofd een zwak punt bij een mt frame, maar of je dat zou kunnen verstevigen durf ik helemaal niet te zeggen.
en verder is het volgens mij het beste om een frame van een fatsoenlijke crossbrommer te halen. (mtx, tsx, dt)
|
|
|
|
Blukaap2 |
2-6-2006 19:26 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
mag niet naab, anders kun je ook wel gaan sprinten met een rs125 met rs50 blok
Zie niet in hoe je daar in jezusnaam voordeel van kan hebben, oetlul
|
|
Stoere brommers |
|
wildhaguh |
2-6-2006 19:29 |
Posts: 1650 |
schuurt vaak in ophang gaten las daar dikke revete op van 6 mm en scheelt al wat.
id blokbeugel eronder door make en verstevigen
gr rik
|
|
www.brommer-onderdelen.tk |
|
T_S_X_ |
2-6-2006 19:30 |
Posts: 1214 |
hahaha idd :P zie het voordeel niet van een frame.. (hooguit lichter of zo voor net dat beetje meer snelheid)
Dit bericht is gewijzigd door T_S_X_ op 2-6-2006 om 19:30 uur.
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
2-6-2006 19:35 |
Posts: 2814 |
gewoon extra buisen en plaatjes pakken en die erop lassen. houd wel hoor! vooral balhoofd verstevigen en miss ff 3e blokophanging erbij dan
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
John Huijben |
2-6-2006 19:37 |
Posts: 2433 |
MT's is opzich toch best geschikt voor brommercross?
heb weleens gezien dat puchjes meereden, volgens mij is de baan meestal zo heel slecht nog niet.
maar meeste mt blokken hebben voor aan de onderkant ook nog een ophangingspunt... mischien een idee om vanaf de onderkant van het frame 2 buizen te maken die onder het blok langs lopen, net als je op sommige mb's ziet. en zorgen dat ze onder bij t frame, bij t blok en boven bij t frame degelijk vast zit.
en verder valt er wel het een en ander te verstevigen aan een mt frame.
met monoshock rijden is trouwens niet aan te raden.
het veert meestal wel beter... alleen gaat je frame dan veel sneller krom. of je moet je veer echt recht omhoog zetten ipv schuin naar voren
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
MT70-nolimit |
2-6-2006 19:38 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
met monoshock rijden is trouwens niet aan te raden.
het veert meestal wel beter... alleen gaat je frame dan veel sneller krom. of je moet je veer echt recht omhoog zetten ipv schuin naar voren
Idd er zijn redelijk wat bijna dood ervaringen met mono shock op MT5, niet aan te raden.
|
|
gaat lang goed |
|