Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat is het probleem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37298 - Wat is het probleem?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

matthijs.nl 2-6-2006 18:52 Print topicpost

Posts: 41
Aangezien het "Vraag de sproeier" topic gesloten is post ik mijn vraag hier maar. Ik heb een Motorhispania RYZ Urban uit 2005. Afgezien van de verwijderde prop is de brommer geheel standaard. Er zit een 12mm Carb. op en voordat de prop eruit was zat er sproeier 86 in. Toen ikd e prop eruit had gehaald heb ik sproeier 96 gekozen maar in z'n 4 en 5 vol gas hield hij toch nog in. Ik ging het ff vergelijken met de brommer van een vriend van mij die ook een 12mm carb. heeft maar sproeier 70. Dus ik dacht dat ik veel te groot zat. Toen heb ik sproeier 90 erin gedaan maar kon iok de brommer moeilijk starten. Ook wanneer ik val gas reed in z'n 6 en dan eens voor de gein de shoke open deed, schoot de brommer werkelijk vooruit. Hogere snelheid dus. Daarom maar sproeier 100 erin gezet met het volgende resultaat:

Link openen en dan bestand downloaden (opslaan) en dan afspelen met Quicktime. Bij mij speelt hij hem automatisch af met Real Player maar die kan het bestand niet lezen ofzo. Is met telefoon opgenomen en kan helaas geen converter vinden die .amr bestanden convert.

Memo 1

Memo 2

Niet echt het resultaat dat ik verwacht had. Sproeier 106 geporbeerd en de brommer deed het zelfs beter. Alleen haperde hij erg. Zoals je hoort in Memo 1 is het geluid vrij redelijk. Maar met sproeier 106 lijkt het alsof hij alsmaar koud blijft. Dus ik kan hem niet goed doortrekken naar 10 duizend toeren, wat ik normaal wel altijd deed.

Moet ik nu juist groter of juist kleiner zitten. Groter lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij op 96 redelijk liep. Startte goed maar hield in in de 4e en 5e versnelling wanneer ik het gas open trok. Het gekke is dat met sproeier 100 de brommer niet of nauwelijks vooruit kwam. Deed ik shoke open dan ging het al beter maar nog steeds @#$^#
Sproeier 106 doet het beter maar stottert erg veel en dus niet fijn om mee te rijden

 
hoer

Frutje 2-6-2006 20:32 Print reply

Posts: 812
kleuren van bougies ?
ideale kleur is: koffiebruin, met een beetje melk erin.

heb je gecontroleerd op valse lucht ?

nog iets, je kunt precies dezelfde brommer hebben, precies alles hetzelfde, maar dan nog andere sproeier maten, dus de sproeiermaat van je vriend, is onbelangrijk.

als je de kleuren van de bougies weet vermeld die dan hier even.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48

daar kun je kijken hoe je sproeier zou moeten zijn.
 
mblover 2-6-2006 20:36 Print reply

Posts: 5391
Het moet groter als 100, maar 106 stottert.

103 ofzo?

en heb je ook al wat met je gasnaald en luchtschroef gekloot?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 2-6-2006 om 20:37 uur.
 
denzel 2-6-2006 20:42 Print reply
Posts: 372
Mischien groterre carburateur proberen, geen valse lucht? goed afgesteld?
 
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan
matthijs.nl 2-6-2006 20:42 Print reply

Posts: 41
Oke sproeier 100 loopt nu wel goed. Heb het probleem gevonden. Het slangetje dat onder het vlotterbakje (iig dat bakje onder de carb. waar de sproeiers in zitten) had ik bevestigd aan de carb. zelf. Ik had namelijk 2 slangetjes los hangen en d8 dat die ene wel op de opening bij de carb paste. Maar toen verzoop hij dus ontiegelijk. Nu ik die eraf heb loopt hij echt goed. Maar wat moet ik met die 2 slangetjes. De 1 komt onderuit de carb zoals ik net al zei, en de ander komt uit het blok.

Bij mijn standaard uitlaat (en net als bij vele standaard uitlaten neem ik aan) zat een paar centimeter na de uitlaatpoort bij de cilinder, een ander klein buisje. Die zat weer aan iets vast en dat ging weer naar de luchtfilter ofzo.

Volgens mij behoort dat slangetje uit het blok daar toe. Maar dat heb ik er dus afgehaald en blijkbaar niet meer nodig. Of toch wel....
 
hoer
denzel 2-6-2006 20:45 Print reply
Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matthijs.nl
Oke sproeier 100 loopt nu wel goed. Heb het probleem gevonden. Het slangetje dat onder het vlotterbakje (iig dat bakje onder de carb. waar de sproeiers in zitten) had ik bevestigd aan de carb. zelf. Ik had namelijk 2 slangetjes los hangen en d8 dat die ene wel op de opening bij de carb paste. Maar toen verzoop hij dus ontiegelijk. Nu ik die eraf heb loopt hij echt goed. Maar wat moet ik met die 2 slangetjes. De 1 komt onderuit de carb zoals ik net al zei, en de ander komt uit het blok.

Bij mijn standaard uitlaat (en net als bij vele standaard uitlaten neem ik aan) zat een paar centimeter na de uitlaatpoort bij de cilinder, een ander klein buisje. Die zat weer aan iets vast en dat ging weer naar de luchtfilter ofzo.

Volgens mij behoort dat slangetje uit het blok daar toe. Maar dat heb ik er dus afgehaald en blijkbaar niet meer nodig. Of toch wel....


Heb ik ook op me Gpr-50 R, daar hangen ook 2 slangetjes onder er uit, dat is standaard.
 
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan
Naatman 2-6-2006 21:43 Print reply
Posts: 11
Mensen... even een snel vraagje met hopelijk een snel antwoord..
Ik heb neon op mn Motorhispania RX gezet, maar door foutje bij het aansluiten brandde de vervormer door. Is het mogelijk om de neon (die uit een computer komt) zonder vervormer aan te sluiten zonder dat de boel weer affikt?
 
MX Racing 3-6-2006 13:49 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Naatman
Mensen... even een snel vraagje met hopelijk een snel antwoord..
Ik heb neon op mn Motorhispania RX gezet, maar door foutje bij het aansluiten brandde de vervormer door. Is het mogelijk om de neon (die uit een computer komt) zonder vervormer aan te sluiten zonder dat de boel weer affikt?


je bent nieuw dus je weet het nog niet allemaal maar zo'n vraag moet je even in het klein vragen topic vragen, dat kun je vinden bij het 'beginners forum', maar niet in iemand anders zn topic


Dit bericht is gewijzigd door MX Racing op 3-6-2006 om 13:49 uur.
 

Dit topic is 638 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved