Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dit ding uit de uitlaat rammen of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37284 - dit ding uit de uitlaat rammen of n...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxj oran 2-6-2006 12:39 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Zoals Roald al meldde zitten die er niet in.

ga eerst maar het hele gebeuren doorlezen, ik had het ook niet meer over die tzr uitlaat, maar om het idee van dempermatten
 
oud
Jekko 2-6-2006 12:39 Print reply

Posts: 827
bij nieuwe brommers eruit slopen, dan lopen ze harder...
Bij ouwe honda`s en suzuki`s willen ze met een orginele setup( dus met begrenzingen) vaak het beste lopen

Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 2-6-2006 om 12:40 uur.
 
Waiting for the wor`s to come
Gary - Forum en Gallery Moderator 2-6-2006 12:41 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ga eerst maar het hele gebeuren doorlezen, ik had het ook niet meer over die tzr uitlaat, maar om het idee van dempermatten


Dan blijkt het dus dat jij offtopic zat te blaten.
Dus TS gewoon het eruit halen en brommertje opnieuw afstellen.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
tsxj oran 2-6-2006 12:42 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Dan blijkt het dus dat jij offtopic zat te blaten.
Dus TS gewoon het eruit halen en brommertje opnieuw afstellen.

niet offtopic blaaten info delen
dat is volgens mij het nu van een brommerforum ongeveer
 
oud
Jekko 2-6-2006 13:19 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


het staat er letterlijk: 'die zitten niet in uitlaten...'

en dan gaat 'ie nog dissen ook


ey Gary.. zal ik deze ook maar verwijderen dan?

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 2-6-2006 om 12:55 uur.



jij niet, dan klopt je schotjes principe toch niet meer
 
Waiting for the wor`s to come
mblover 2-6-2006 13:26 Print reply

Posts: 5391
mensen tis eruit,
ga over uitlaten maar ergens anders vechten :P
tis maar dat het redelijk lekker loopt voor een 50cc. verder hoef ik jubbega er niet mee te winnen...

nog een laatste vraag. In het membraam zit een blokje, tenminste dat las ik een tijdje terug.

heeft het zin om het blokje eruit te halen?
en op me spruitstuk zitten 2 vage inbus dingen, maar dan met een soort van puntje in het midden. dus een inbussleutel kan je er niet in zetten. Hoe krijg je die los?
 
Tzr Madness 2-6-2006 13:37 Print reply

Posts: 4656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Ben weer met tzr 50 ori setup aan het vechten.

ik heb de bocht van de uitlaat afgeschroeft, en er zit nog een soort van trechtervorm (loopt niet al te snel toe) met een buis erin met gaatjes (lijkt op een buis die in dempers zit) aan die in de uitlaat steekt. De dealer beweert daaraantegen dat de uitlaat WEL volledig ontgrenst is.

is het nou de bedoeling dat die vorm eruit gaat? (lijkt me haast wel)
of hoort dat er zo in te zitten?

en hoe kan ik dat het beste doen, gewoon rammen/trekken/slopen?

en er zat ergens een cat, waar zat die ook alweer? scheelt ook veel als ik die eruit ram toch?

edit:
ik kan vanavond een foto posten, me zusje heeft de camera meegestolen en me telefoon is kapot.

en we krijgen vast weer gezeur over het kvt, maar daar doe ik niet aan. laat dat gezeur ajb achterwege, je helpt me er toch niet tegen. En in het kvt wordt je ook nooit fatsoenlijk geholpen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 2-6-2006 om 11:10 uur.


die vernauwing in je uitlaatbocht moet je er inderdaad uitrammen.....verder die katalysator is er zeer moeilijk uit te krijgen.je moet de uitlaat dan in 3 stukken doorslijpen(want hij zit op 3 stukken vastgelast) verder moet je het laatste stukje vlakbij de demper eruit vrezen.... het scheelt wel qua trekvermogen en je hebt een groter toerenbereik, maar je topsnelheid wordt er wel minder van

edit: met het trechtertje bedoel je toch niet het buisje wat van je uitlaat naar je luchtfilter gaat? want die kan je er ook gewoon afslopen en weer dichtlassen...

Dit bericht is gewijzigd door Tzr Madness op 2-6-2006 om 13:42 uur.
 
Tzr Madness 2-6-2006 13:37 Print reply

Posts: 4656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
mensen tis eruit,
ga over uitlaten maar ergens anders vechten :P
tis maar dat het redelijk lekker loopt voor een 50cc. verder hoef ik jubbega er niet mee te winnen...

nog een laatste vraag. In het membraam zit een blokje, tenminste dat las ik een tijdje terug.

heeft het zin om het blokje eruit te halen?
en op me spruitstuk zitten 2 vage inbus dingen, maar dan met een soort van puntje in het midden. dus een inbussleutel kan je er niet in zetten. Hoe krijg je die los?


de pinnetjes eraf rammen met een schroevensdraaien en hamer, en dat blokje ken je houwe zitten, dat scheelt niets
 
mblover 2-6-2006 13:58 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tzr Madness
[...]


die vernauwing in je uitlaatbocht moet je er inderdaad uitrammen.....verder die katalysator is er zeer moeilijk uit te krijgen.je moet de uitlaat dan in 3 stukken doorslijpen(want hij zit op 3 stukken vastgelast) verder moet je het laatste stukje vlakbij de demper eruit vrezen.... het scheelt wel qua trekvermogen en je hebt een groter toerenbereik, maar je topsnelheid wordt er wel minder van

edit: met het trechtertje bedoel je toch niet het buisje wat van je uitlaat naar je luchtfilter gaat? want die kan je er ook gewoon afslopen en weer dichtlassen...

Dit bericht is gewijzigd door Tzr Madness op 2-6-2006 om 13:42 uur.


buisje heb ik een bout ingeduwd en rondom vastgelast.
beetje beun maar ach het zit dicht en tis makkelijker zo te doen dan een heel gat. Bout zit ook tot (op halve mm na oid) einde van buisje dus dat is het probleem niet.

trechter rommel is eruit, uitlaat is nu dus hol bij de bocht enzo.
 
Darkstar 2-6-2006 14:17 Print reply

Posts: 849
is waarschijnlijk gewoon begrenzerzat ook bij mijn spike voorinde de bocht is soort van opgerold ijzer gewoon eruit halen heb ik ook gedaan ijd nu stuk beter alleen bij mij zat het er los in
 
Zooo wat is er met jou gebeurt !?
mblover 2-6-2006 14:33 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Darkstar
is waarschijnlijk gewoon begrenzerzat ook bij mijn spike voorinde de bocht is soort van opgerold ijzer gewoon eruit halen heb ik ook gedaan ijd nu stuk beter alleen bij mij zat het er los in



ik had t nie over spike
en het zat niet vooraan in de bocht, maar achteraan de bocht en dus vooraan in de expansie. Maar wel vast in de bocht.
 
Tzr Madness 2-6-2006 14:34 Print reply

Posts: 4656
mblover
 
mblover 2-6-2006 14:47 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tzr Madness
mblover


? wtf?
 
robert gpr50r 2-6-2006 15:57 Print reply

Posts: 612
trechter voor in -> kan er uit geramd worden ga je harder van geeft neit meer geluid.

katalysator -> mooi laten zitten, anders uitlaat door slijpen er uithalen en weer dicht lassen (dit geeft wel meet geluid.)

dempmateriaal aan binnenkant expansi -> mooi laten zitten win je niks mee

dus kort gezegd dat trechtertje er uithalen. gaat dat niet hard genoeg neem dan andere uitlaat


dat ding uit je membraam halen heeft geen nut bij ori carb.
en die bouten zijn breek bouten. kapot slaan en eruit draaien. nieuwe imbus trug draaien.


Dit bericht is gewijzigd door robert gpr50r op 2-6-2006 om 15:58 uur.
 
User 927 3-6-2006 0:17 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

niet offtopic blaaten info delen
dat is volgens mij het nu van een brommerforum ongeveer



Ik begin in een topic over een cilinder met nicasil wand laten poetsen toch ook niet ineens over het honen van een gietijzer cilinder?

Beetje vaag gelul kerel, hou het de volgende keer bij het onderwerp waar het op dat moment over gaat wil je, ik d8 dat je mij wilde vertellen dat een TZR een schottenpijp heeft origineel

Edit: En die 0.2pk was sarcastisch bedoeld, om aan te geven dat ik scheit aan het milieu heb, had verder nix met die uitlaat te maken

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 3-6-2006 om 0:19 uur.
 

Dit topic is 3120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved