Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - berekeningen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 721 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37283 - berekeningen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stefan.H 1-6-2006 23:09 Print topicpost

Posts: 125

ik ben bezig met een opmaat uitlaat op een standaard am6 blok.
dus ik heb wat berekeningen nodig van de volgende dingen:

hoe bereken je de Zuigerkop radius?

en hoe bereken je de Oppervlak totaal spoelpoorten en oppervlak uitlaat poort?
lengte x breedte kan niet lijkt me... dus hoe wel

en hoe de Huidige inhoud kop alleen?

en hoe Inhoud huidige verbrandingruimte.

en nog een vraagje
Huidige squish bandbreedte Huidige squish clearence wat is het verschil tussen deze 2?
squish had ik wel gewoon opgemeten was 2.1 mm...

en tot slot kan iemand mij wat duidelijker als in de faq uitleggen hoe ik de timingen moet opmeten liefst met foto's...


 

zeno 1-6-2006 23:10 Print reply

Posts: 1595
over dat timingen meten is een FAQ

edit: ho sorry ik lees te snel

Dit bericht is gewijzigd door zeno op 1-6-2006 om 23:21 uur.
 
bier drinken en kut roepen
mblover 2-6-2006 10:34 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan.H
en hoe bereken je de Oppervlak totaal spoelpoorten en oppervlak uitlaat poort?
lengte x breedte kan niet lijkt me... dus hoe wel


poortmap op mm-papier en dan de vakjes tellen?

 
Neluhz 2-6-2006 11:55 Print reply

Posts: 4032
je moet het niet op de vierkante millimeter doen hoor, gewoon een ruime schatting maken.
de zuigerkop radius :S
zuiger opmeten, :2 denk ik
timingen kun je doen met een gradenschijf, die zet je op je krukas, en dan draai je, dan zie je vanzelf je zuiger verschijnen door je poorten als het goed is, of je doet het men een poortmap(die formules staat in de de faq)

waarmee bereken je de uitlaat trouwens

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 2-6-2006 om 11:58 uur.
 
Kietel Tuning 2-6-2006 11:59 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
je moet het niet op de vierkante millimeter doen hoor, gewoon een ruime schatting maken.
de zuigerkop radius :S
zuiger opmeten, :2 denk ik


tuurlijk moet dat precies. Anders kun je net zo goed geen opmaat maken.
 
Neluhz 2-6-2006 12:01 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


tuurlijk moet dat precies. Anders kun je net zo goed geen opmaat maken.


hij heeft een standaard am6 blok :S
wsl doet hij het omdat hij het leuk vind ofzo, niet voor max prestaties.

ik bedoel btw niet met in vierkante cm's hoor, maar je moet lopen mierenneuken over een paar vierkante mm, en het is een godswerk om helemaal te gaan tellen enzo

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 2-6-2006 om 12:04 uur.
 
Stefan.H 2-6-2006 12:01 Print reply

Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
je moet het niet op de vierkante millimeter doen hoor, gewoon een ruime schatting maken.
de zuigerkop radius :S
zuiger opmeten, :2 denk ik
timingen kun je doen met een gradenschijf, die zet je op je krukas, en dan draai je, dan zie je vanzelf je zuiger verschijnen door je poorten als het goed is, of je doet het men een poortmap(die formules staat in de de faq)

waarmee bereken je de uitlaat trouwens

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 2-6-2006 om 11:58 uur.


luc foekema

edit: ja ik doe het gewoon omdat het leuk is en als het goed is goedkoper is en je leert er een hoop van

Dit bericht is gewijzigd door Stefan.H op 2-6-2006 om 12:03 uur.
 
Kietel Tuning 2-6-2006 12:02 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


hij heeft een standaard am6 blok :S
wsl doet hij het omdat hij het leuk vind ofzo, niet voor max prestaties.



ja dat klopt wel. Een opmaat op een standaard blok heeft eigenlijk niet zo veel nut. Alleen voor de looks leuk.

edit: misschien kun je aan Luc Foekema vragen of hij al voor meer am6 standaard blokken een berekening heeft gemaakt. Hoef je dat niet allemaal meer te meten.

Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 2-6-2006 om 12:05 uur.
 
Neluhz 2-6-2006 12:07 Print reply

Posts: 4032
het is idd leuk om te doen, en ik heb er zeker veel van geleerd.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 2-6-2006 12:27 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


ja dat klopt wel. Een opmaat op een standaard blok heeft eigenlijk niet zo veel nut. Alleen voor de looks leuk.


Waarom?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Neluhz 2-6-2006 12:47 Print reply

Posts: 4032
ga er maar vanuit dat een opmaat op een standaard blok meer nut heeft dan een fabriekspijpje
 
steven-o 2-6-2006 17:26 Print reply

Posts: 953
het heeft wel degelijk nut, op derbi forum was iemand die ook opmaat had gemaakt voor std setup.. die trok onafgesteld al dik. dus het heeft wel degelijk zin
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
tsxj oran 2-6-2006 17:26 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven-o
het heeft wel degelijk nut, op derbi forum was iemand die ook opmaat had gemaakt voor std setup.. die trok onafgesteld al dik. dus het heeft wel degelijk zin

wat heet dik?? specs?? uitdraaien?? top snelheid?
 
oud
crossgek - Forum en Sales Moderator 2-6-2006 17:29 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
ga er maar vanuit dat een opmaat op een standaard blok meer nut heeft dan een fabriekspijpje


voor orri am6 zijn toch genoeg goede fabriekspijpen te krijgen ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
RM-sm 2-6-2006 17:34 Print reply

Posts: 3908
misschien hefet die meer intressen om zelf utilaat te maken..?


maar je ken hem tog ok laten berekenen..?
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Gary - Forum en Gallery Moderator 2-6-2006 17:34 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

wat heet dik?? specs?? uitdraaien?? top snelheid?


Klik
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 1416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved