Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Fan plaatsen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1199 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37258 - Fan plaatsen?
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 6270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Travel Fast 12-6-2006 13:53 Print reply

Posts: 486
Ik en de meesten van ons zitten er naast, ik heb een mail gestuurd aan TU in delft. De vraag heeft een (computer) ventilator in het lucht filter zin (er vanuitgaand dat deze 15000 toeren kan draaien).

Het aantwoord:
Nee, dit gaat niet werken. Hier zijn een aantal redenen voor.
- Aangezien een bezine motor tussen 1000 en 15000 toeren kan draaien is de zuurstof behoefte op ieder moment anders, de ventilator draaid met snelheid X en kan dus maar alleen een Y aantal toeren effectief zijn. Waarbij Y en X tot elkaar in verhouding staan.
- Het zuurstof gehalte ogeachte de druk (boven of onder) niet omhoog gaat door een ventilator. Kan er dus geen extra verbranding plaats vinden.
- Bij twee takt (brommers) onstaat er ook een probleem met de membraam kleppen, door een ventilator staan deze kleppen dus altijd open. Hierdoor verbruik je veel meer bezine zonder dat deze verbrand word. Hierdoor is er een niet onvolledige verbranding en dus een lagere tempratuur in de cilinder, resulteerd in minder vermogen.

Als ik dit zo lees vermoed ik dat het bij mij werkte (het gevoel in iedergeval) omdat:
- mijn mebraam kleppen gaar waren en werden dicht gehouden door de ventilator
- ventilator helemaal niet draaid.

 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-6-2006 14:02 Print reply

Posts: 13700
als je membraan gaar is zouden noujuist eerder je kleppen gapen dan dichtstaan
 
wjmeerens 12-6-2006 14:16 Print reply
Posts: 12
Een turbo is dus effectiever aangezien die werkt op je uitlaatgas. Weinig uitlaatgassen, weinig druk aan de koude kant van de turbo.Vol gas meer druk. Zit je alleen nog met je compressie, die moet drastisch omlaag dus moet je de slag aanpassen. al met al weinig zin, wat mij betreft een slotje er op. Je kunt ook een slangetje in je luchtfilter leggen, als je dan wat extra pk's nodig hebt blaas je er even op heb je ook geen last van toerenafhankelijkheid.
 
Travel Fast 12-6-2006 14:22 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
als je membraan gaar is zouden noujuist eerder je kleppen gapen dan dichtstaan


Ben er vanuit gegaan dat er onderdruk heerst en dat de ventilator dus niet snel genoeg draaid. Dus een soort vacuum, waardoor gare kleppen dichtslaan.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
jeroen_50cc 12-6-2006 20:12 Print reply
Posts: 37
Tsjah... Een fan plaatsen heeft geen zin. Daar waren we al achter. Maar het idee van de fan was sneller te gaan doormiddel van drukopbouw. Alleen dit kun je beter doen met een ram air system met kleppen voor overdruk en regelen hoeveel lucht er in komt...
 

Dit topic is 6270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved