-XyS- |
8-6-2006 17:04 |
Posts: 609 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]
nee niet precies omdat je nog een lucht/benzine mengsel hebt met een verhouding van 1 op 14,7 dacht ik. Dus blijft er nog 430 liter over. wat dat ventilatortje zeker niet haalt. Bij een toerental van 10000 per minuut en een cilinder inhoud van 50cc.
Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 1-6-2006 om 17:59 uur.
En je verbruikt dan dus 70 liter benzine per minuut ?
(of 30 tis maar hoe goed je het berekent )
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|
Travel Fast |
9-6-2006 8:26 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]
post eens foto'tje ervan dan?
Doe ik van weekend...
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Dakana |
9-6-2006 10:08 |
Posts: 739 |
wat je wel kan doen is een begrenzer bouwen er mee
dan laat je hem niet naar binnen duwen
maar andersom, weg zuigen
t enige nadeel is dat ie dan wel echt stil moet zijn, de politie gaat zich anders ook wel afvragen waar dat gezoem vandaan komt
maar als je hem laat zuigen mist je brom veel vermogen zonder dat ie gaat sputteren
oud trucje eigenlijk al
|
|
|
|
Travel Fast |
9-6-2006 10:56 |
Posts: 486 |
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Mad Scientist |
9-6-2006 11:20 |
Posts: 450 |
lijkt me alleen maar iri afstellen veel lucht weinig lucht ding zal wel helemaal trippen maar is wel leuk ideetje!
|
|
|
|
MT70-nolimit |
9-6-2006 11:27 |
Posts: 4322 |
ehm 30l per minuut? dat is het verbruik van een getuned v8 blokje dat gaat je niet lukken.
|
|
gaat lang goed |
|
Neluhz |
9-6-2006 11:32 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]
Ik zei dat iest meer ging verbruiken maar 70 liter per minute lijkt me wat veel...trouwens 30 ook. de berekening is trouwens wel goed!
om een KILO benzine te verbranden is er 14.7 KILO lucht nodig.
@mt70: dan heb je een best getuned blok :S
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 9-6-2006 om 11:33 uur.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
9-6-2006 11:38 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
@mt70: dan heb je een best getuned blok :S
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 9-6-2006 om 11:33 uur.
Off topic: Stage 10 keith black zit op een verbruik van 1,5l per seconde op vol vermogen
|
|
gaat lang goed |
|
Kampersjaak |
9-6-2006 11:40 |
Posts: 12285 |
precies.
nu maar weer ontopic dan
|
|
oderint dum metuant |
|
Neluhz |
9-6-2006 11:54 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Ik werk al jaren met fans in mijn luchtfilter, het rendement is maximaal 20% (niet topsnelheid, wel trekkracht), maar vooral het verbruik gaat omhoog. Daarnaast hoef je het niet in tebouwen bij brommers die (bijna) orgineel rijden. Ook de afstelling is niet zo makkelijk. Vaak moet de carbrateur kleiner maar wel een grotere sproeier. Je moet een cilinder hebben met voldoende spoel opslag en een onsteking die vroeger staat. Een exapnsie uitlaat is ook geen overbodige luxe. Je moet dit ook zien om echt de laatse PKtjes uitje brommer te halen.
Voor de ventilator is er maar een de beste "de server ventilator van IBM". Deze draaien harder na gelang de spanning om hoog gaat. Ze draaien maximaal 10000 rpm (ze maken dan wel een kl#.. geluid)
Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 8-6-2006 om 15:46 uur.
hoeveel lucht verplaatst zon dingetje dan?
volgens mij geeft een grotere carb meer effect, omdat je zo ook minder moeite hebt om lucht aan te zuigen, hetzelfde effect als die fan creert.
|
|
|
|
rs2_freak |
9-6-2006 12:07 |
Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
hoeveel lucht verplaatst zon dingetje dan?
volgens mij geeft een grotere carb meer effect, omdat je zo ook minder moeite hebt om lucht aan te zuigen, hetzelfde effect als die fan creert.
ja maar als je een grotere carb neemt zuigt ie dus meer lucht en wss dan ook weer te veel lucht waardoor die fan de luchtweg blokkeerd dus of je zou een grotere fan moeten nemen of zoals gezegd een kleiere carb lijkt mij anders kun je nooit een beetje druk op bouwen in theorie, in praktijk lijkt het me wel sterk dat je druk op kunt bouwen met een fan
neem dan een kleine camping compressor op 12 volt ofzo
|
|
rieju Rs2 te koop || voor meer info zie : http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20846/last |
|
Neluhz |
9-6-2006 13:18 |
Posts: 4032 |
een grotere carb, zonder fan werkt in mijn ogen beter.
|
|
|
|
Travel Fast |
12-6-2006 11:48 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
hoeveel lucht verplaatst zon dingetje dan?
volgens mij geeft een grotere carb meer effect, omdat je zo ook minder moeite hebt om lucht aan te zuigen, hetzelfde effect als die fan creert.
Een IBM server fan verplaatst 14 liter per minute aldus IBM. Is dus 0.23 Liter per seconde (glas cola).
Op een 50 cc bij 15000 toeren vraagt de cilinder 0.37 liter per seconde (dus onvoldoende). Maar het omslag punt ligt bij 11500 toeren. Daarvoor helpt het, daarboven vertraagt het (al zou in praktijk dit weinig uitmaken omdat de ventilator door de druk gewoon op 12000 toeren meedraaid, lagers enzo.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
MBX_cruiser |
12-6-2006 13:19 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]
Dus blijft er nog 430 kilo lucht per minuut over. wat dat ventilatortje zeker niet haalt. Bij een toerental van 10000 per minuut en een cilinder inhoud van 50cc...
430 KILO lucht...dan gaat het idd stevig mogen blazen.
ff kijken, hoeveel weegt lucht nu ookal weer per liter..? aah kut..
Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 12-6-2006 om 13:20 uur.
|
|
|
|
wjmeerens |
12-6-2006 13:47 |
Posts: 12 |
Denk dat het meer zin heeft om lachgaspatronen van een slagroombus er op te zetten in combinatie met een electronische klep zodat je met een inhaalactie net even dat beetje extra power hebt. Goedkope NOS dus.Moet je alleen nog wel een extra benzineleiding aansluiten om het extra beetje zuurstof te compenseren met benzine. Een turbo heb je weinig aan, je moet een constante druk hebben. Met een turbo kun je veel te veel druk geven op je carb en moet je een blow-off klep er tussen zetten die bij te veel druk afblaast. Het bekende psssht geluid bij een opgefokte turboauto.
|
|
|
|