teknik |
1-6-2006 13:17 |
Posts: 1007 |
filter eraf.. kelk erop en dan fan erin... zou dat niet beter werken?
|
|
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!! |
|
Neluhz |
1-6-2006 13:28 |
Posts: 4032 |
dan zit je dus op 50cc x10000= 500000cc per minuut, dat is dus 500 liter per minuut, dan heb je een beste fan nodig
|
|
|
|
rubbert |
1-6-2006 13:37 |
Posts: 8825 |
hehe idd moet je een soort turbo ofzo hebben maar 500 liter lijkt me wel heeeeeel erg veel weet je hoeveel dat is man dat kan nooit door zo'n gat als wat in je carb zit
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 1-6-2006 om 13:37 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
b e r t |
1-6-2006 17:29 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Vokay
als de opbrengst maar hoger is dan: max.toerentalXcilinderinhd.
kan het geen kwaad. Op zich zal die geen druk leveren als een turbo, maar je kan misschien wel de weerstanden van je filter ed. compenseren..
in je cilinder zit niet alleen lucht hoor
|
|
|
|
mulder |
1-6-2006 17:29 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
in je cilinder zit niet alleen lucht hoor
wel zo goed als
|
|
|
|
b e r t |
1-6-2006 17:31 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]
wel zo goed als
je hebt egt geen 500 liter lucht per minuut.
|
|
|
|
Kietel Tuning |
1-6-2006 17:58 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
je hebt egt geen 500 liter lucht per minuut.
nee niet precies omdat je nog een lucht/benzine mengsel hebt met een verhouding van 1 op 14,7 dacht ik. Dus blijft er nog 430 kilo lucht per minuut over. wat dat ventilatortje zeker niet haalt. Bij een toerental van 10000 per minuut en een cilinder inhoud van 50cc.
Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 9-6-2006 om 15:11 uur.
|
|
|
|
jeroen_50cc |
1-6-2006 19:25 |
Posts: 37 |
Tsjah...
Een fannetje.. Het kan zijn dat je met die fan net iets meer druk opbouwt in het begin en daardoor even iets harder trekt omdat er meer in je cil. komt maar als je toerental hoger komt zal het alleen maar de luchtstroom verkloten...
Je kan wel ram air maken. Dat werkt zeker weten(uitgeprobeerd met een auto, Jah het is viertakt maar als je nadenkt boeit dat niet). Je zal alleen dan wel rekening moeten houden met het druk verschil van je vlotterbak en je venturi. Maar dit is simpel op te lossen door gewoon een slangetje van je vlotterbak(veel carbs zit dit slangetje er aan)voor het drukverschil gewoon te laten lopen naar je filter. Je membraamkleppen zullen geen probleem leveren. De snelheid ook niet. dat is gewoon uitrekenen hoe groot je gat voor in moet zijn hoe groter het gat hoe meer lucht(ergens zal er wel een punt zijn waar het geen nut meer heeft omdat je dan juist afremt door te veel lucht maar dat moet je maar kijken) Maar probeer het gewoon uit en experimenteer maar wat. Maar hou alsjeblieft op met eindeloos zeiken hier erover want zolang niemand wat doet kom je er toch niet achter.
|
|
|
|
zundappchef |
1-6-2006 19:34 |
Posts: 4082 |
als je dit wil doen en uhm als turbo wilt gaan gebruiken houd dan rekening met dingen die je niet zomaar oplost
venturie werking
sproeier afsteling
roterende inlaat en uitlaat (of wat mischien werkt speciaal membraam)
hoge druk lagers
andere zuiger
hoge druk kop
expansie uitlaat
speciale ontsteking die genoeg opbrengt om je giant fan aan te gaan drijven
sucses
trouwens ik ben met uitdenken zo ver gekomen dat het zo goed als niet te doen is op een normale ingang op de cilinder
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 1-6-2006 om 19:35 uur.
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Ollie |
1-6-2006 19:42 |
Posts: 2468 |
Bij een snellere luchtstroming wordt de verplaatsing juist vertraagt dmv. een fan, je gaat er dus idd langzamer van
En het maakt een hemels kabaal als ie zuigt, een soort van extreem-openluchtfilter effect
|
|
|
|
Travel Fast |
8-6-2006 15:46 |
Posts: 486 |
Ik werk al jaren met fans in mijn luchtfilter, het rendement is maximaal 20% (niet topsnelheid, wel trekkracht), maar vooral het verbruik gaat omhoog. Daarnaast hoef je het niet in tebouwen bij brommers die (bijna) orgineel rijden. Ook de afstelling is niet zo makkelijk. Vaak moet de carbrateur kleiner maar wel een grotere sproeier. Je moet een cilinder hebben met voldoende spoel opslag en een onsteking die vroeger staat. Een exapnsie uitlaat is ook geen overbodige luxe. Je moet dit ook zien om echt de laatse PKtjes uitje brommer te halen.
Voor de ventilator is er maar een de beste "de server ventilator van IBM". Deze draaien harder na gelang de spanning om hoog gaat. Ze draaien maximaal 10000 rpm (ze maken dan wel een kl#.. geluid)
Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 8-6-2006 om 15:46 uur.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
8-6-2006 15:47 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Ik werk al jaren met fans in mijn luchtfilter, het rendement is maximaal 20% (niet topsnelheid, wel trekkracht), maar vooral het verbruik gaat omhoog. Daarnaast hoef je het niet in tebouwen bij brommers die (bijna) orgineel rijden. Ook de afstelling is niet zo makkelijk. Vaak moet de carbrateur kleiner maar wel een grotere sproeier. Je moet een cilinder hebben met voldoende spoel opslag en een onsteking die vroeger staat. Een exapnsie uitlaat is ook geen overbodige luxe. Je moet dit ook zien om echt de laatse PKtjes uitje brommer te halen.
Voor de ventilator is er maar een de beste "de server ventilator van IBM". Deze draaien harder na gelang de spanning om hoog gaat. Ze draaien maximaal 10000 rpm (ze maken dan wel een kl#.. geluid)
Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 8-6-2006 om 15:46 uur.
meestal zit er wel een expansie uitlaat op een 2takt... en imo heeft een fan nooit genoeg druk
|
|
|
|
Travel Fast |
8-6-2006 16:10 |
Posts: 486 |
Om je druk probleem op te lossen zul je dus een kleinere carbrateur moeten gebruiken (met grotere sproeier). Maar zoals ik al eerder zei: het is niet makelijk. Het is naar mijn mening slimmer om eerst andere zaken aan te passen en dit als laatste red middel te gebruiken. Zeker omdat als je het goed wil laten werken zul je van te voren een rekenmodel moeten maken en dat is alles behalve makelijk.
Ik heb ook wel eens gehoord over iemand die zuurstof patronen gebruikte om zo het zuurstof gehalte (normaal 20%) te verhogen zodat de verbrandingstempratuur hoger wordt en dus een betere verbranding ontstaat=meer vermogen. Maar hoe je z'n installatie maakt, ik heb geen idee. In theorie zou ik zeggen dat de laatste oplossing beter werkt, dan eerste.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Neluhz |
8-6-2006 16:12 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]
nee niet precies omdat je nog een lucht/benzine mengsel hebt met een verhouding van 1 op 14,7 dacht ik. Dus blijft er nog 430 liter over. wat dat ventilatortje zeker niet haalt. Bij een toerental van 10000 per minuut en een cilinder inhoud van 50cc.
Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 1-6-2006 om 17:59 uur.
dat zijn kilo's
|
|
|
|
Razor |
8-6-2006 16:50 |
Posts: 1554 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Ik werk al jaren met fans in mijn luchtfilter, het rendement is maximaal 20% (niet topsnelheid, wel trekkracht), maar vooral het verbruik gaat omhoog. Daarnaast hoef je het niet in tebouwen bij brommers die (bijna) orgineel rijden. Ook de afstelling is niet zo makkelijk. Vaak moet de carbrateur kleiner maar wel een grotere sproeier. Je moet een cilinder hebben met voldoende spoel opslag en een onsteking die vroeger staat. Een exapnsie uitlaat is ook geen overbodige luxe. Je moet dit ook zien om echt de laatse PKtjes uitje brommer te halen.
Voor de ventilator is er maar een de beste "de server ventilator van IBM". Deze draaien harder na gelang de spanning om hoog gaat. Ze draaien maximaal 10000 rpm (ze maken dan wel een kl#.. geluid)
Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 8-6-2006 om 15:46 uur.
post eens foto'tje ervan dan?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|