Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Fan plaatsen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1377 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37258 - Fan plaatsen?
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dude..Dennis 31-5-2006 19:56 Print reply
Posts: 324
haha jah kan ie lekker stikken:P neej dit heeft niet egt effect, tis wel lollig
 
Kheb de dikke schijt aan scooters
-simon- 31-5-2006 20:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
hmm ik persoonlijk geloof der niet zo in..

- je wekt energie op met je motor
-je moet die energie in de fan stoppen
-de fan moet meer energie uit je motor halen

Dit werkt dus alleen als je fan meer vermogen levert dan dat ie kost, en dat heb je 1,2,3 niet voorelkaar, en ik denk bovendien dat, mocht het toch lukken je electriciteit niet moet gebruiken, omdat dit lijkt me meer weerstand heeft dan een paar lagertjes ofzo... Bovendien zou ik de fan achter het luchtfilter plaatsen, net zoals in een auto, en bovendien lijkt het me, wil je genoeg vermogen bijscoren door een fan, je zoveel druk moet maken dat je brommer eigenlijk heel moeilijk af zal zijn te stellen, en dat je dus eigenlijk 1 of ander injectiesysteem op je brommer moet gaan hebben, en aangezien dit nog niet bestaat voor een brommer kan je het hele verhaal rustig op je buik schrijven


op scooters is wel al injectie. dus zal dat ook wel op brommers komen of het is er mischien al?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
cerberus10 31-5-2006 21:01 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


op scooters is wel al injectie. dus zal dat ook wel op brommers komen of het is er mischien al?

Er bestaat wel al een am6 injectie blok maar dat is nog niet toegepast.
 
Pingu 31-5-2006 21:23 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
Weet je uberhaupt wel hoeveel lucht zo'n motor aan zuigt? Ik denk eerder dat dit je lucht toe stroom doet verstoren.

Idd, bij radiateurs met fans is er bijvoorbeeld ook een nadelig effect op een bepaalde snelheid. En ik denk dat de aanzuigsnelheid vele malen hoger ligt, dan wat die fan kan opbrengen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
erwin fs1 31-5-2006 21:24 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer

Dit werkt dus alleen als je fan meer vermogen levert dan dat ie kost, en dat heb je 1,2,3 niet voorelkaar, en ik denk bovendien dat, mocht het toch lukken je electriciteit niet moet gebruiken, omdat dit lijkt me meer weerstand heeft dan een paar lagertjes ofzo...



als je dat kunt redden kun je rijk worden kijk als je meer vermogen eruit haald dan dat je er in stopt dan haal je er dus ook meer energie uit dan dat je er in stopt
 
vake bej te bange....
Vinnie-89 31-5-2006 21:47 Print reply

Posts: 1870
een motor zuigt een paar liter lucht per seconde aan, als zo'n fannetje 60 liter per minuut aan kan zuigen is dat al veel.. denk niet dat het werkt..

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 31-5-2006 om 21:48 uur.
 
rubbert 31-5-2006 21:52 Print reply

Posts: 8825
als je er genoeg lucht bij blaast denk ik dat het wel werkt heb je een soort turbo ga ik ook is proberen lijkt me wle lol maar denk niet dat het zo veel verschil maakt en volgens mij is het idd kut met afstellen


edit: aprilia sr hebben dat maar er zijn nog geen brommers mee uitgevoerd (lijkt me wel leuk)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 31-5-2006 om 21:58 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Frysk 31-5-2006 22:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
als je er genoeg lucht bij blaast denk ik dat het wel werkt heb je een soort turbo ga ik ook is proberen lijkt me wle lol maar denk niet dat het zo veel verschil maakt en volgens mij is het idd kut met afstellen


edit: aprilia sr hebben dat maar er zijn nog geen brommers mee uitgevoerd (lijkt me wel leuk)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 31-5-2006 om 21:58 uur.



aprilia SR ditech ?
 
giggitybyte
b e r t 31-5-2006 22:20 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
als je er genoeg lucht bij blaast denk ik dat het wel werkt heb je een soort turbo ga ik ook is proberen lijkt me wle lol maar denk niet dat het zo veel verschil maakt en volgens mij is het idd kut met afstellen


edit: aprilia sr hebben dat maar er zijn nog geen brommers mee uitgevoerd (lijkt me wel leuk)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 31-5-2006 om 21:58 uur.


dan kun je het beste een compressor erop maken. weet niet of het praktisch mogelijk is. gwn vsnaar van krukas naar inlaat en dan maar flink druk opbouwen. net zo als een compressor in auto's wordt toegepast.
 
Almer 31-5-2006 22:41 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
[...]



als je dat kunt redden kun je rijk worden kijk als je meer vermogen eruit haald dan dat je er in stopt dan haal je er dus ook meer energie uit dan dat je er in stopt



je leest niet goed, er staat: als je door een fan/turbo toe te passen meer vermogen uit een motor haalt dan dat je turbo opslokt werkt het pas... Anders hoef je geen turbo op een automotor te zetten, dan zouden ze alleen maar vermogen kostten...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


op scooters is wel al injectie. dus zal dat ook wel op brommers komen of het is er mischien al?


Er is wel injectie, maar als ik me niet vergis wordt daar benzine en lucht tegelijk ingespoten, aangezien er ook een compressor opzit. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, ik weet dat de injector in de cilinderkop zit maar ik weet niet hoe het werkt met de smering van je lagers. Het is er zeker wel, en het werkt ook zeker wel goed, alleen kan je op die dingen evenzogoed geen turbo toepassen omdat je al een compressor derop hebt zitten om lucht in te spuiten, dan zou je brandstof en lucht apart in moeten spuiten waarbij je de lucht erin stuwt met een turbo.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
erwin fs1 1-6-2006 9:44 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


dan kun je het beste een compressor erop maken. weet niet of het praktisch mogelijk is. gwn vsnaar van krukas naar inlaat en dan maar flink druk opbouwen. net zo als een compressor in auto's wordt toegepast.



of je moet zon nood-compresortje er op zetten. zon 12 volt ding op de sigaretenaanteker van de auto. lijkt me makkerlijker dan een v snaar
 
vake bej te bange....
NSR_rijder 1-6-2006 10:07 Print reply

Posts: 510
ik heb een tijdje trug een schuimfilter gemaakt met daar achter een streke ventilator uit een grote computer server..

als je die nou aansluit en je carb ietsw te rijk afstel en met optrekken uit doet zou hij tog iets beter moeten trekken en hetzelfde blijven rijden?

of noh?
 
XtreemTerror 1-6-2006 10:29 Print reply

Posts: 1629
Dit is dus ong het zelfde als ram air,
je kan ook gewoon een flexibele buis van voren(waar de wind opwaait)
naar je luchtfilter brengen ,

Meeste motor's hebben dat,

Maar of het werkt bij brommer weet ik zo niet


Maar zoon ventilator(fan) zal niks tot weinig uitmaken...
Te weinig kracht
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
SendaR2004 1-6-2006 11:43 Print reply

Posts: 154
op gasgas enduro's zit ook voortaan een injectie systeem 2takt en 4takten
 
Renault Clio 1.2RL-Energy - - - Honda CR125R > > >Owner
Derbi-Vokay 1-6-2006 13:10 Print reply

Posts: 423
als de opbrengst maar hoger is dan: max.toerentalXcilinderinhd.
kan het geen kwaad. Op zich zal die geen druk leveren als een turbo, maar je kan misschien wel de weerstanden van je filter ed. compenseren..
 
snowboard is beter!!

Dit topic is 6326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved