bart de scootergek |
31-5-2006 15:22 |
Posts: 8916 |
als het de bedoeling is om jou een inbox te sturen keur ik dit als topic niet goed, zo deel je de informatie niet en schieten andere users hier niks mee op.
|
|
Honda RC-33 |
|
Djeep |
31-5-2006 15:24 |
Posts: 8621 |
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit kreeg ik als antwoord op de vraag, wat je moet doen en hoeveel het kost om een buitenlandse brommer Nederlands te maken:
Geachte heer,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U stelt ons de vraag of het mogelijk is om een Duitse Honda NSR Nederlands te maken.
Het Nederlands maken van een Duitse Honda NSR valt onder het invoeren van een brom- of motorfiets.
Uw bromfiets is toegelaten in de lidstaten van de Europese Unie of een Eva-land (Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein maar heeft geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring. En het betreft geen historische bromfiets / voertuig ( bouwjaar aantoonbaar van voor 1974). Dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring op permanente eisen bij de RDW. Het laten uitvoeren van een schouwing bij een door de RDW erkend schouwbedrijf is dan ook overbodig.
Tijdens deze keuring moet de aanvrager de herkomst van het voertuig kunnen aantonen (bijvoorbeeld met een aankoopnota). Mogelijk moeten ook aanvullende documentatie overlegd worden, zoals buitenlandse documenten waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets. De kosten van de keuring zijn aanzienlijk hoger dan die van de schouwing en komen geheel voor rekening van de aanvrager.
Bromfietsen die niet bestemd zijn of waren voor de Europese lidstaten en Eva-landen zullen worden getoetst aan gecompliceerde toelatingseisen. De kosten hiervan kunnen hoger zijn dan de waarde van het voertuig zelf. Voor voertuigen met een VIN ( voertuig identificatie nummer) waarvan niet vaststaat dat het origineel door de fabrikant is ingeslagen, is deze procedure niet mogelijk.
Als blijkt dat uw voertuig geen bromfiets maar een lichte motorfiets is kan afhankelijk van het buitenlands kentekendocument uw voertuig wellicht geregistreerd worden op basis van EEG invoering. Hier worden de kentekengegevens overgenomen van het Duitste kentekenbewijs. Ook kan het voertuig soms geconformeerd worden aan een Nederlandse typegoedkeuring. Of dit mogelijk is wordt bepaald tijdens de keuring of naar aanleiding van een verklaring van de fabrikant welke typegoedkeuring gebruikt kan worden
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Draky |
31-5-2006 15:27 |
Posts: 802 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit kreeg ik als antwoord op de vraag, wat je moet doen en hoeveel het kost om een buitenlandse brommer Nederlands te maken:
Geachte heer,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U stelt ons de vraag of het mogelijk is om een Duitse Honda NSR Nederlands te maken.
Het Nederlands maken van een Duitse Honda NSR valt onder het invoeren van een brom- of motorfiets.
Uw bromfiets is toegelaten in de lidstaten van de Europese Unie of een Eva-land (Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein maar heeft geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring. En het betreft geen historische bromfiets / voertuig ( bouwjaar aantoonbaar van voor 1974). Dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring op permanente eisen bij de RDW. Het laten uitvoeren van een schouwing bij een door de RDW erkend schouwbedrijf is dan ook overbodig.
Tijdens deze keuring moet de aanvrager de herkomst van het voertuig kunnen aantonen (bijvoorbeeld met een aankoopnota). Mogelijk moeten ook aanvullende documentatie overlegd worden, zoals buitenlandse documenten waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets. De kosten van de keuring zijn aanzienlijk hoger dan die van de schouwing en komen geheel voor rekening van de aanvrager.
Bromfietsen die niet bestemd zijn of waren voor de Europese lidstaten en Eva-landen zullen worden getoetst aan gecompliceerde toelatingseisen. De kosten hiervan kunnen hoger zijn dan de waarde van het voertuig zelf. Voor voertuigen met een VIN ( voertuig identificatie nummer) waarvan niet vaststaat dat het origineel door de fabrikant is ingeslagen, is deze procedure niet mogelijk.
Als blijkt dat uw voertuig geen bromfiets maar een lichte motorfiets is kan afhankelijk van het buitenlands kentekendocument uw voertuig wellicht geregistreerd worden op basis van EEG invoering. Hier worden de kentekengegevens overgenomen van het Duitste kentekenbewijs. Ook kan het voertuig soms geconformeerd worden aan een Nederlandse typegoedkeuring. Of dit mogelijk is wordt bepaald tijdens de keuring of naar aanleiding van een verklaring van de fabrikant welke typegoedkeuring gebruikt kan worden
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
me pa had 117 euro betaald voor me oude mb , die rijd nu ergens in nederland rond . die inmiddels al verkocht is
Dit bericht is gewijzigd door Draky op 31-5-2006 om 15:28 uur.
|
|
|
|
Dikke Dennes |
31-5-2006 15:50 |
Posts: 4337 |
Bart, ik wil de info best delen, maar ik wil graag precies weten waar ze op letten. Dat wil ik horen van iemand die er ervaring mee heeft...
Ik heb hier al zoveel ''Invoer'' topics gezien waarbij het uitloopt op geschreeuw dat ze dát wel doen, en dát niet, en dát weer wel... Iedereen spreekt elkaar tegen en heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Vandaar dat ik dit via de inbox wil doen.
Ik wil daarna best mijn bevindingen posten.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
De EnIgE EcHtE |
31-5-2006 16:08 |
Posts: 127 |
Ey NSR_Rider---SANDR heeft hetzelfde probleem. Hij heeft zijn nsr ook laten keuren bij de rdw. Maar ze wisten niet welk bouwjaar eerst dus hebben ze gecontroleerd volgens de papieren van het bouwjaar 1991 terwijl hij achteraf gezien 1993 heeft.. Ze keken eerst naar de nummers van carberateur en luchtfilter..motroblok etc. En dat was dus allemaal verkeerd.. maar moet je hem maar ff inboxen hij kan je meer vertellen
|
|
----->KAWASAKI<----- |
|
agent orange |
31-5-2006 16:08 |
Posts: 1180 |
heb zelf een rmx uit belgie met een EU sticker op het balhoofd, kan ik deze wel zo laten schouwen?
|
|
|
|
De EnIgE EcHtE |
31-5-2006 16:12 |
Posts: 127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: visstick
heb zelf een rmx uit belgie met een EU sticker op het balhoofd, kan ik deze wel zo laten schouwen?
Jah ned. zit ook bij de eu dus waarom niet
|
|
----->KAWASAKI<----- |
|
Sypie_Honda |
31-5-2006 16:37 |
Posts: 13830 |
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
erwin fs1 |
31-5-2006 17:18 |
Posts: 897 |
ik heb mijn duitse fs1 ingevoerd. hij is van 1979 dus is hij geen klassieker
ze letten op:
-algemene dingen zoals verlichting remmen ed(dus gewoon waar je brommer aan moet voldoen volgens de wet)
-snelheid, let op dit is dikke naaierij. ze testen onbelast, je mag dan 55 halen. die kerel waar ik mijn brommer kocht had een rd50 die liep op de weg 55-60 maar volgens die rollerbank dus 77. flink afvoeren dus
-geluid bij de uitlaat.
- minder dan 50cc
|
|
vake bej te bange.... |
|
TSX-man |
31-5-2006 17:27 |
Posts: 376 |
ik heb eergisteren mijn rs laten keuren. Van te voren moest ik wel alles naar de nederlandse norm veranderen, na een brief aan het RDW te hebben gestuurd kreeg ik alle gegevens van een Nederlandse rs zodat ik die van mij daar aan aan kon passen.
Bij de keuring wegen ze je bromfiets, heeft verder geen enkel nut maar kost wel weer 17 euro. Daarna zetten ze hem op een testbank en kijken ze of hij langzamer dan 45 loopt. (mijne reed met moeite 38 ) Verder kijken ze nog wat nummertjes na, zoals in mijn geval uitlaatnummer en dempernummer.
Als alles goed is krijg je je papieren en mag je nog s 107 euro doneren.
Maar bij mij ging het vrij makkelijk omdat ik er het duitse kentekenbewijs bij had. En omdat het een wat nieuwere brommer is.
|
|
|
|
tombromiseenmongool |
31-5-2006 17:30 |
Posts: 46 |
oftewel een demper met een dikke ring erinlassen
|
|
MT IN DE ZOMERVAKANTIE :D |
|
TSX-man |
31-5-2006 17:31 |
Posts: 376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: visstick
heb zelf een rmx uit belgie met een EU sticker op het balhoofd, kan ik deze wel zo laten schouwen?
eu nummer hoeft niet te betekenen dat hij door de schouwing komt, ik heb ook een eu nummer en kwam er niet door.
|
|
|
|
Kerry King |
31-5-2006 17:32 |
Posts: 5037 |
ik heb een duitse kreidler die zou eigenlijk op de keuring moeten maar daar heb ik een nl stiker op geplakt en klaar
|
|
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet |
|
Volty |
31-5-2006 20:10 |
Posts: 110 |
Weet iemand toevallig waar ik zo'n betriebsarlaubnis voor een hercules kan regelen? Google vertelt me weinig over importeurs e.d.
|
|
|
|
L2R-R2L |
31-5-2006 20:23 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Volty
Weet iemand toevallig waar ik zo'n betriebsarlaubnis voor een hercules kan regelen? Google vertelt me weinig over importeurs e.d.
die moet je aanvragen bij het duitse tuv, ofwel je moet daar een nieuwe laten maken (niet cheap)
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|