Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - brommercross Honda MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #37242 - brommercross Honda MT
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 61015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

THOMASJEUHHH 25-6-2006 17:56 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
wereldrecord snelheid met 50cc staat nog steeds op Kreidler

wat was de top ik heb het ooit gelezen en hij was met ijswater gekoeld he

ma tering vet zon mt cross
 
bwoaahhppp,,..
Tombrom 25-6-2006 17:56 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
wereldrecord snelheid met 50cc staat nog steeds op Kreidler


hoe hard gaat die dan?
 
tsxj oran 25-6-2006 17:57 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
wereldrecord snelheid met 50cc staat nog steeds op Kreidler

ja okee, maar dat gaat boven normale tuning werk om dat te behalen hebben ze een paar top techneuten en ingineurs ingehuurt, en is volgens mij niet behaald met een gewoon kreidlerblokje wat onder een floret zit ofso, maar met een speciaal ontworpen blok
 
oud
tsxj oran 25-6-2006 17:57 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


hoe hard gaat die dan?

210 ongeveer weet niet precies
 
oud
cerberus10 25-6-2006 17:58 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja okee, maar dat gaat boven normale tuning werk om dat te behalen hebben ze een paar top techneuten en ingineurs ingehuurt, en is volgens mij niet behaald met een gewoon kreidlerblokje wat onder een floret zit ofso, maar met een speciaal ontworpen blok

Was een met 21 versnellingen en een compressor. Maar gewoon kreidler carters die ook in die van veen dingen zit enzo.
 
tsxj oran 25-6-2006 17:59 Print reply

Posts: 6498
23 october 1965, after days
of testing and improving
the Kreidler team broke
the Worldspeedrecord 50 cc:

A maximum speed of :225.342 km/h
And an average record speed :210.634 km/h !

CONGRATULATIONS KREIDLER
 
oud
Tombrom 25-6-2006 18:00 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
23 october 1965, after days
of testing and improving
the Kreidler team broke
the Worldspeedrecord 50 cc:

A maximum speed of :225.342 km/h
And an average record speed :210.634 km/h !

CONGRATULATIONS KREIDLER


ahh vet
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-6-2006 18:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
23 october 1965, after days
of testing and improving
the Kreidler team broke
the Worldspeedrecord 50 cc:

A maximum speed of :225.342 km/h
And an average record speed :210.634 km/h !

CONGRATULATIONS KREIDLER


das lager als met fiets ofnie ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
flappie 25-6-2006 18:01 Print reply

Posts: 415
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
er zijn idd van die mensen die met nieuwe crossbrommer uit spanje en italie aan komen zetten die gewoon nieuw zijn en net 10km er op hebben zitten!

maar
- dat is echt niet leuk. het is juist zo mooi/gaaf/eervol om zelf iets tot je eigen te maken waar je trots op kunt zijn omdat jij dat zo ver voor elkaar hebt gemaakt,

ik weet ook zeker dat met al het geld wat ik al in mijn crossbrommer heb gestoken een nieuwe crossbrommer had kunnen kopen, maar dat is toch geen reed aan en geen eer aan te behalen?

- nu rijd ik ook met nsr blok 50cc, lang niet de snelste en veel am6/derbi lui halen mij in op het rechte stuk, maar dan komt het bochten werk...

iedereen kan een snelle brommer hebben en op rechte stukken hard gaan, maar met de bochten wordt je weer teruggepakt.

- komt ook nog eens bij kijken dat snel zijn niet alles is. veel brommers gaan kapot omdat ze te snel worden gemaakt of door ondeugelijke constructies oid. bij 1uurtje crossen merk je dat niet, maar als je 6 of 8uur lang moet crossen komt alles naar voren heen wat je niet 100% in orde hebt gemaakt.






barry hier ben ik het helemaal mee eens

 
Brommercross team de drekracers www.Drekracers.nl Brommerforum stelletjes beterweters
Tombrom 25-6-2006 18:02 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flappie
[...]


barry hier ben ik het helemaal mee eens


ik ook
 
barry 25-6-2006 18:04 Print reply

Posts: 7387
moet ik nog wel even zeggen dat de opmars van am6 en derbi e.d heel hard gaat. de blokken zijn gewoon goedgenoeg voor de cross en gewoon veel makkelijker sneller te krijgen. ook de versnellingsbak problemen worden/zijn opgelost en os het geen euvel meer waarbij je moet gaan twijfelen zal ik wel zo'n blokje nemen.
tis alleen nog wel zo dat derbi/minarelli 10x duurder is met het blok.


2jaar geleden was honda beetje dominerend zegmaar en was am6/derbi speciaal, nu naar 2 jaar is honda gewoon zo wat oldtimer!
is natuurlijk niet erg. maakt het alleen maar mooier als je snel bent.



Dit bericht is gewijzigd door barry op 25-6-2006 om 18:05 uur.
 
He?
tsxj oran 25-6-2006 18:07 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
moet ik nog wel even zeggen dat de opmars van am6 en derbi e.d heel hard gaat. de blokken zijn gewoon goedgenoeg voor de cross en gewoon veel makkelijker sneller te krijgen. ook de versnellingsbak problemen worden/zijn opgelost en os het geen euvel meer waarbij je moet gaan twijfelen zal ik wel zo'n blokje nemen.
tis alleen nog wel zo dat derbi/minarelli 10x duurder is met het blok.


2jaar geleden was honda beetje dominerend zegmaar en was am6/derbi speciaal, nu naar 2 jaar is honda gewoon zo wat oldtimer!
is natuurlijk niet erg. maakt het alleen maar mooier als je snel bent.



Dit bericht is gewijzigd door barry op 25-6-2006 om 18:05 uur.

als jij voor je plezier lekker wilt crossen kan je dat toch beter met am6 blok doen
of je moet voor het respect gaan van mensen die vinde dat je hard gaat met een mt blokje
 
oud
Frysk 25-6-2006 18:09 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
moet ik nog wel even zeggen dat de opmars van am6 en derbi e.d heel hard gaat. de blokken zijn gewoon goedgenoeg voor de cross en gewoon veel makkelijker sneller te krijgen. ook de versnellingsbak problemen worden/zijn opgelost en os het geen euvel meer waarbij je moet gaan twijfelen zal ik wel zo'n blokje nemen.
tis alleen nog wel zo dat derbi/minarelli 10x duurder is met het blok.


2jaar geleden was honda beetje dominerend zegmaar en was am6/derbi speciaal, nu naar 2 jaar is honda gewoon zo wat oldtimer!
is natuurlijk niet erg. maakt het alleen maar mooier als je snel bent.



Dit bericht is gewijzigd door barry op 25-6-2006 om 18:05 uur.



het is gewoon unieker om uit oud spul pk's te halen klaar
 
giggitybyte
tsxj oran 25-6-2006 18:16 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



het is gewoon unieker om uit oud spul pk's te halen klaar

ja unieker, dat vind ik ook, heb ook respect voor de mensen die dat doen maar als je lekker wilt crossen is een am6 blok gewoon handiger lijkt mij
 
oud
barry 25-6-2006 18:23 Print reply

Posts: 7387
nou nee, in het begin dacht ik ook dat als je lekker wilt crossen dat het vermogen een grote rol speelt. maar het belangrijkste is het frame waar je mee rijd. hoe is de veer weg, stuur eigenschappen, gewicht van de brommer e.d. dan pas komt het vermogen van je brommer.
zo zal ik nooit meedoen met een honda mt oid, gewoon omdat ik vind dat dat voor geen meter crosst, ook al heb je 30pk.

het klopt dat je met een derbi oid sneller klaar bent. maar het zit hem dus vooral in het geld.
niet iedereen heeft het geluk dat de ouders even 1500,- neerleggen voor een 2de handse derbi crossbrommer.
met een mt'tje oid ben je dan sneller klaar


Dit bericht is gewijzigd door barry op 25-6-2006 om 18:24 uur.
 
He?

Dit topic is 61015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved