Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - brommercross Honda MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #37242 - brommercross Honda MT
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
Dit topic is 60982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

flappie 30-5-2006 17:15 Print topicpost

Posts: 415
Ons MT project:
Ik ben hier mee begonnen


Ik had eigenlijk niet echt een doel voor ogen, maar ik wou gewoon goed aan het lopen maken
Na een er best wat dingen aan veranderd te hebben wou hij nog niet goed lopen, ik had echt geen idee waar het aan kon liggen. Toen ben ik maar eens op internet gaan rondkijken voor info en internet sites. Nou ja beter als dit kon ik toen niet tegenkomen na ff gekeken te hebbe op het forum kwam ik er achter dat mijn spoeltje (van de ontsteking) niet meer goed was.
Na er een nieuw spoeltje ingezet te hebben kon ik weer veuren met het ding.
Ik dacht toen dat ik hem wel eens op kon gaan knappen, toen heb ik er aan veranderd:
Andere achterbrug
Andere voorvork
Tank gespoten
Achterspatbord gespoten
Nieuw zadelovertrek
Ander voorwiel
Andere einddemper (zelf gemaakt)
Ander stuur
En nog wel meer?..


Ik was wel een keer uitgekeken op het frame en omdat de brommercross er aan kwam was het ook wel verstandig om een ander frame te kopen.
Daar had ik toen het blok weer onder gezet, alles aangesloten en kon weer aan het afstellen voor de brommercross 2005.



De brommercross was niet echt een succes, na 12 ronden wou hij niet meer.
Ik heb hem toen een hele tijd gewoon in de garage laten staan, ik had geen zin meer in dat ding. Totdat mijn broer mij weer een keer overhaalde om weer verder te gaan met de brommer, zo gezegd zo gedaan. Ik had een nieuwe cilinder gekocht beetje met de ontsteking zitten ouwehoeren, carters licht bewerkt en hem weer in elkaar gezet.
Tot dat ik aan een binnenrotor kon komen toen kwam mijn broer met het idee om weer brommercrossen te gaan rijden met de binnenrotor. Ik vond het wel een goed idee, we zijn toen aan het kijken gekomen de binnenrotor paste niet, maar die persoon van wie ik hem heb wou ons daar wel mee helpen en zo heeft hij de binnenrotor aangepast en een speciale grondplaat gemaakt:




Een kennis van mijn broer bood zijn hulp aan met ons projectje. Hij is autotuner en heeft ook veel verstand van brommers. Daar hebben wij toen het blok heen gebracht en uit elkaar gehaald, maar wat blijkt nou: de vorige eigenaar had ergens een te lange bout in gedraaid, waardoor de carters niet geschikt waren voor het project. ( bij te veel compressie wat hij ook gaat krijgen was waarschijnlijk de wand er uitgedrukt.) dus daarom hebben we een ander blok aangeschaft. We zijn al aardig op weg? we zijn nu bezig met de c4 lagers er in aan het tikken,
En Nieuw bik end setje gekocht. Er komt waarschijnlijk een eigen gemaakte en aangemeten uitlaat op, hoe dat precies wordt weten we nog niet?

We hebben de 6bak in elkaar gezet en in het carterhelft gezet.


Ook hebben we een benzinemeter gemaakt:


ook is onze pet afgedraaid


de massale start, de bedoeling: ren zo hard als je kan naar je brommer slinger hem aan en jagen!!!


alles wat rijdt doet mee!!


hier het blok bijna compleet alleen de pet moet nog gebeuren.


het blok compleet, en onder het frame gehangen. over de tandwiel verhouding zijn we het nog niet echt eens, waarschijnlijk komt er een 71 tands van een derbi op....



jaja.... HONDA!!



hier mijn broer aan het werk met de MT



Tegen dit soort brommers moeten wij rijden, dat wordt nog wat


Na de hele brommer in elkaar te hebben gezet, was het tijd om te gaan afstellen. Ik dacht al wel dat het geen makkelijke klus was. Nou en dat was het sproeiertje zus gasnaald zo luchtschroef open luchtschroef dicht, je kent het wel. Op een gegeven moment hadden we het zin er af om telkens sproeier te wisselen en dan weer naar buiten testen etc. dus het werd tijd dat het anders werd. Een kennis van ons kende nog wel iemand die handelde in dellorto carburateur en had ook zijn eigen testbank voor brommers en motoren. Dus op een vrijdag zijn we daar maar heen gegaan en hebben we eerst een dellorto carburateur pas gemaakt op het spruitstuk van een honda. Het is wel een beetje gebeun, maar het wordt ooit nog anders, maar zoals het nu zit zit het ff goed.

Hier de carburateur met filter (die snel te vervangen is) na 6 uur:
Dus toen maar op de testbank gegaan, brommer der op, vast sjorren en antrappen.


(zo was hij voor de cross)
Nou ook weer tig keer sproeiers gewisseld en nog was het niet goed. Toen vroeg die man hoe de binnenrotor stond, wij dacht dat hij zo aardig goed stond, maar dat bleek dus erg tegen te vallen. De man heeft ons een paar tips gegeven over hoe we de rotor af moeten stellen. Ff geprobeerd en ja hoor toen wou hij wel. Maar er moest nog veel gebeuren om hem toch echt goed te maken en toen zijn wij maar naar huis gegaan. De volgende dag hebben we de grondplaat aangepast op, en toen wou hij wel nog ff 1 keer sproeier gewisseld en ja hoor wat een lopen dat ding. we kregen nog een paar tips over het rijden etc. en toen was het al weer tijd om alles in te pakken voor de cross in hoeve.
Voor ons was de bedoeling dat we in hoeve eerst maar eens gingen kijken hoe en wat hij deed, of te tandwiel verhouding goed was etc. de cross ging boven verwachting hij heeft de 6 uur helemaal uitgereden, de rijders waren helemaal op na de 6 uur maar de brommer hield het wel vol maar de baan was erg zwaar, en het was een vette drek daar. Wat we allemaal nog wille gaan veranderen aan de brommer is:
Andere voorvork
Andere tandwiel verhouding
Achterbrug verlengen
Andere achtervelg + band
Ander voorwiel + band
Andere achtervering
En misschien nog handkappen, omdat anders telkens de handvaten afbreken als je op je bek gaat.
En de cilinder moet ook vervangen worden er wordt nog bekeken door wat voor een hij wordt vervangen.

hier wat foto's van de cross:
Kasper bij de start:


De massale start:


Rick op het rechte stuk:


MT:


Kasper:


Rick in de bocht:


Rick op de bult:



der is weer voor uitgang in het project we hebben een frame van een crossmotor kunnen bemachtichen,

daar hebben we de achterveren, achterbrug en voorvork van gebruikt de voorvork moet er nog op maar de achterbrug en de achterveren heb ik er al inliggen


binnenkort komt die voorvork er ook nog in....

we zijn weer verder:
we hebben een filmpje van hoe hij liep met het afstellen, het was nog niet echt goed maar toch:
klikhier

Ook zit de voorvork er nu in :

Zo staat hij er nu bij:


en dit spruitstuk van een derbi paste precies op de honda cilinder
hier de MT op de motorbrug (ideaal ding)

hier buiten:

en nog een keer:


enne het nieuwe projectje voor de brommercross:

50cc mk
uitlaat mk
eerst maar eens een beetje zo rijden, andere dingetjes komen nog

plannen voor de toekomst:
velgen omspaken
vering aan laten passen door reiger
misschien nog een hpi
en een dpr

na brommercross bentelo:


Als we verder zijn hoor je het!


Grt.


Dit bericht is gewijzigd door flappie op 17-7-2006 om 19:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door flappie op 11-8-2006 om 19:40 uur.
 
Brommercross team de drekracers www.Drekracers.nl Brommerforum stelletjes beterweters

Draky 30-5-2006 17:21 Print reply
Posts: 802
Je had hier tog al een Topic over gestart ?

Btw , wel leuk verder

Yeey 300 posts

Dit bericht is gewijzigd door Draky op 30-5-2006 om 17:23 uur.
 
Kampersjaak 30-5-2006 17:22 Print reply

Posts: 12285
wel gaaf project

beetje meer foto's van die cross
en je mt natuurlijk
 
oderint dum metuant
Tombrom 30-5-2006 17:23 Print reply

Posts: 15925
ey flappie je weet al wat ik er van vind
 
flappie 30-5-2006 17:24 Print reply

Posts: 415
ja 1 juli moeten we weer 8 uur vlammen, als ik niet hoef te rijden zal ik wel ff foto's en misschien ook wel ff filmpjes maken...
ik hou jullie op de hoogte
 
Brommercross team de drekracers www.Drekracers.nl Brommerforum stelletjes beterweters
tombromiseenmongool 30-5-2006 17:25 Print reply
Posts: 46
eej actl vet project maar de weet je wel denk ik (ik ben __IK__ op mt5.nl)
 
MT IN DE ZOMERVAKANTIE :D
rene-RX 30-5-2006 17:26 Print reply

Posts: 2018
dus je doet mee aan de schans in lichtenvoorde

dit jaar weer

edit: je komt uit lichtenvoorde ( ik ook )

Dit bericht is gewijzigd door rene-RX op 30-5-2006 om 17:27 uur.
 
www.apriliaforum.nl
Remco RS 30-5-2006 17:26 Print reply

Posts: 11463
ownerende vering
 
mulder 30-5-2006 17:26 Print reply

Posts: 13701
leuk bezig!

jammer van de uitlaat en je gebeunde spruitstuk:p
 
Draky 30-5-2006 17:28 Print reply
Posts: 802
ff offtopic dit :

Die cross in lichtvoorden ,

Site :
Hoeveel cc ? :

Kan iemand me ff meer info gefen als t wat is kom ik ook
 
-simon- 30-5-2006 17:29 Print reply

Posts: 8211
mooi project. maar is het nie slimmer om alles in dat cross motor frame te maken?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
rene-RX 30-5-2006 17:29 Print reply

Posts: 2018
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Draky
ff offtopic dit :

Die cross in lichtvoorden ,

Site :
Hoeveel cc ? :

Kan iemand me ff meer info gefen als t wat is kom ik ook



ben je toch al te laat

maar 50cc
carb max 16 mm

de rest vrij dacht ik
 
www.apriliaforum.nl
Draky 30-5-2006 17:31 Print reply
Posts: 802
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rene-RX
[...]



ben je toch al te laat

maar 50cc
carb max 16 mm

de rest vrij dacht ik


Why te laat ?

Nja dan ga ik binnekort ook maar een project beginnen , voor de 50cc brommercross :0

 
mb-gek 30-5-2006 17:32 Print reply

Posts: 10385
wel leuk enzo
maar aan die setup mag wel wat gebeuren :P
een normaal spruit stuk zou neit verkeerd zijn


en wat voor cilinder zit er nu op ?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MTX-speed 30-5-2006 17:33 Print reply

Posts: 1229
Geen kritiek, ik geef slechts tips:
- Het spruitstuk is te lang. Hierdoor vermindert de gasreactie. Dit komt door de massatraagheid van de lucht.
- Maak hem niet te zwaar. Anders heb je weer meer vermogen nodig en meer vermogen betekend minder betrouwbaarheid.
- Zorg dat hij stabiel is, niet te ver voorover laten hangen, daardoor wordt de balhoofdhoek ten opzichte van de grond te groot en dus vangen je voorpoten de klappen te slecht op. Bovendien is dit zeer slecht voor je balhoofd(lagers).
- Laat de voorkant weer niet te hoog / achterkant te laag want dan gaat hij weer zwaarder sturen en is hij veel moeilijker de bocht door te gooien.
- Zorg dat je tijdens het crossen een snelle gashendel hebt (als je met relatief weinig vermogen hebt) je motortje pakt over het algemeen beter op en het kost minder handbeweging: meer stabieliteit. Zorg ook dat je een breed crossstuur hebt. Vooral voor zulke lange crosswedstrijden is dit belangrijk, zo wordt je namelijk minder snel moe.
- Binnenrotor is op zich best leuk, maar wist je dat er ook crossers zijn die juist hun vliegwiel verzwaren? Hierdoor heb je namelijk meer koppel, wat best belangrijk is bij het crossen. Wat het beste is weet ik niet.
Persoonlijk zou ik het originele vliegwiel houden met originele ontstekingsspoelen, de grondplaat vervangen door een vroegere en de CDI-unit vervangen door ??n van malossi.

zo was het wel denk ik zo
 
NX 125 30-5-2006 17:38 Print reply

Posts: 987
spruitstuk is maar tijdelijk zegt y

ma tis wel de moeite wat je met dat ding al hebt gedaan
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel

Dit topic is 60982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved