Quote:Oorspronkelijk gepost door: gassie88
dan wordt het denk de proma uitlaat
en de ontsteking?
bij een hpi ontsteking die je kan kopen bij www.50cc.nl daar zit geen lichtspoel op zou je hem daar ook op kunnen zetten of moet je dan een hele andere hebben?
een hpi moet je nieuw kopen op www.opvoeren.nl daar kosten ze nieuw 229euro met grondplaat en op 50cc betaal je er iets van 300 met grondplaat
Grondplaat zit er bij 50cc.nl gewoon bij hoor.
Op scootparts.nl was die trouwens 219 euro d8 ik, lichtspoel kan je er trouwens gewoon bijkopen, alleen gaf dat ding maar iets van 15 watt ofzo
okee ik heb nu meerdere keren gelezen dat een hpi met lichtspoel erg weinig stroom geeft (net aan genoeg voor voor en schterlicht) en dat wil ik niet is dit ook echt zo of zou die me accu gewoon bijladen?
en wie weet er anders een goed alternatief?
en een mtx is/wordt met die ontsteking toch 12 volt?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: gassie88
okee ik heb nu meerdere keren gelezen dat een hpi met lichtspoel erg weinig stroom geeft (net aan genoeg voor voor en schterlicht) en dat wil ik niet is dit ook echt zo of zou die me accu gewoon bijladen?
en wie weet er anders een goed alternatief?
en een mtx is/wordt met die ontsteking toch 12 volt?
een hpi met licht geeft heel weinig licht, echt waxinelampje (je kan er wel lichtere lampjes inzetten daar niet van)
en hij blijft 6v dacht ik
en met een andere ontsteking en een accu ken ik er dan geen 12 volt van maken?
edit:
ik ben aan het zoeken geweest en wat ik gevonden heb was dat ik er het beste de originele ontsteking op kon laten zitten maar dan een daytona cdi erop zetten. Heb je daar nog meer voor nodig of hoef je alleen die cdi te vervangen?
en kan ik er dan een een gelijkrichter en spanningsregelaar voor 12 volt opzetten en een 12 volt accu en laadt me accu dan gewoon of werkt het niet zo?
en wat heb ik bij een mtx allemaal nodig aan elektronica om hem lopend te krijgen? ik ben namelijk alleen puch gewend
en als die dan rijd en ik ga hem afstellen is een te kleine sproeier een grote kans op een vastloper maar om je sproeier te testen moet je toch volgas rijden wat volgens mij weer niet goed is met inrijden?
Dit bericht is gewijzigd door gassie88 op 3-6-2006 om 19:37 uur.
ik ben aan het zoeken geweest en wat ik gevonden heb was dat ik er het beste de originele ontsteking op kon laten zitten maar dan een daytona cdi erop zetten. Heb je daar nog meer voor nodig of hoef je alleen die cdi te vervangen?
en kan ik er dan een een gelijkrichter en spanningsregelaar voor 12 volt opzetten en een 12 volt accu en laadt me accu dan gewoon of werkt het niet zo?
en wat heb ik bij een mtx allemaal nodig aan elektronica om hem lopend te krijgen? ik ben namelijk alleen puch gewend
en als die dan rijd en ik ga hem afstellen is een te kleine sproeier een grote kans op een vastloper maar om je sproeier te testen moet je toch volgas rijden wat volgens mij weer niet goed is met inrijden?
Dit bericht is gewijzigd door gassie88 op 3-6-2006 om 19:37 uur.
ik las net dat het bij een mt en een mb wel zo werkte om er 12 volt van te maken is dit dan ook zo voor mtx ot?
ik wil er ook een ns1 achterbrug inzetten maar ik heb alleen nog gelezen over de achterbrug gaten uitboren is dit echt het enige wat er hoeft te gebeuren?
en kan je hem dan achter nog ophogen en hoe?
en voor wil ik ns1 buitenpoten om de mtx ot binnenpoten doen zou ik die ook nog extra kunnen ophogen?