Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup mtx ot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1185 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37227 - setup mtx ot
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 29-5-2006 22:38 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


kan wel, maaar

cheap
fast
reliable

pick two




Ik zat er nog overna te denken om dat te posten, geen woord gelogen .
 
Shifty 29-5-2006 22:46 Print reply

Posts: 1113
Een kameraad van mij heeft een MBX met een 110cc en hij heeft er echt verstand van. Die brommer is echt getuned, dus niet gewoon met een dremeltje de uitlaatpoort een beetje bijvijlen ofzo, is professioneel gedaan. 24mm carb erbij, snelle uitlaat en een zware vertanding. Daarmee haalt hij de 140. Dus ga niet lullen dat je met een "standaard" setupje 140 gaat

In mijn ogen een hele mooie setup (en binnenkort ook de mijne aleen heb ik een 100cc Autisa):
110cc Autisa cilinder
20/24mm Mikumi carb
Gianelli 80cc uitlaat Bovenlangs
Nette twv, dus een compensatie tussen snel optrekken en snel gaan.
Ontsteking: Ik denk dat een standaard Honda cdi wel voldoet. Het beetje extra wat je met een HPI haalt is in mijn ogen niet het geld waard.

Hiermee ga je zeker boven de 100, als je nog even geduld hebt kan ik je precies vertellen hoe hard het gaat

En ja mtx-freak, een 110cc gaat sneller als een 125cc
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
MT70-nolimit 29-5-2006 22:48 Print reply

Posts: 4322
ahum, die MBX is geen 110cc die is 93cc (korte slag pussy's)

Autisa is btw ruk vergeleken met std malossi
20mm verder is te krap voor zo'n hoogtoerig ding


Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 29-5-2006 om 22:49 uur.
 
gaat lang goed
mtx freak 29-5-2006 22:50 Print reply

Posts: 2711
als je die autisa tunen kan je er ook nog heel wat leuks van maken hoor


@ MTX-SH-FoaL

je moet ook rekening houden emt de luchtweerstand, een mbx is veel gestroomlijnder als een mt5/mtx door de hoogte, dat is nou eenmaal een feit
 
Gertjan 29-5-2006 22:51 Print reply

Posts: 1505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Een kameraad van mij heeft een MBX met een 110cc en hij heeft er echt verstand van. Die brommer is echt getuned, dus niet gewoon met een dremeltje de uitlaatpoort een beetje bijvijlen ofzo, is professioneel gedaan. 24mm carb erbij, snelle uitlaat en een zware vertanding. Daarmee haalt hij de 140. Dus ga niet lullen dat je met een "standaard" setupje 140 gaat

In mijn ogen een hele mooie setup (en binnenkort ook de mijne aleen heb ik een 100cc Autisa):
110cc Autisa cilinder
20/24mm Mikumi carb
Gianelli 80cc uitlaat Bovenlangs
Nette twv, dus een compensatie tussen snel optrekken en snel gaan.
Ontsteking: Ik denk dat een standaard Honda cdi wel voldoet. Het beetje extra wat je met een HPI haalt is in mijn ogen niet het geld waard.

Hiermee ga je zeker boven de 100, als je nog even geduld hebt kan ik je precies vertellen hoe hard het gaat

En ja mtx-freak, een 110cc gaat sneller als een 125cc


Mja, maar jij hebt het over een MBX blok, de TS heeft het over een MTX80 o.t. he


 
Shifty 29-5-2006 22:54 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
STFU die MBX is geen 110cc die is 93cc (korte slag pussy's)

Autisa is btw ruk vergeleken met std malossi
20mm verder is te krap voor zo'n hoogtoerig ding


Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 29-5-2006 om 22:48 uur.





Kan je ook normaal reageren? Hij zegt 110cc, dus is het 110cc Punt. Don't blame the messenger.

En een Autisa is niet een ruk cilinder, das een mening van jou tegen een mening van mij. Over meningen valt goed te twisten, maar dat ga ik niet doen aangezien jij alles toch al weet.

En wat lul je btw dat die carb te krap is? Je kan er zelfs een 12mm achter hangen als je wil. Ik heb liever een 20 of een 24mm, dat scheelt me per maand weer wat euro's aan bezine. Trekken doet hij toch wel JA met een 28mm komt de cilinder beter tot z'n recht. Maar ik zei IN MIJN OGEN is dit een goed setupje.
[dit moet ik eigenlijk niet zeggen]In die van jou zit duidelijk stront oid.[/]
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
MT70-nolimit 29-5-2006 22:58 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
[...]


blaatverhaal

Offtopic: Als je met een mbx 110cc wil hebben dan moet de boring 58,5 zijn, jammer joh dat lukt je niet

Ontopic: 24mm is minimaal achter zo'n hoogtoerige malossi, 20mm is leg je maar achter 70cc
Af fabriek 125 liepen eerder ook altijd met 24mm, 28 is imho het mooist, ook voor 110 malossi of autisa bewerkt

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 29-5-2006 om 22:59 uur.
 
gaat lang goed
Shifty 29-5-2006 23:02 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

Offtopic: Als je met een mbx 110cc wil hebben dan moet de boring 58,5 zijn, jammer joh dat lukt je niet

Ontopic: 24mm is minimaal achter zo'n hoogtoerige malossi, 20mm is leg je maar achter 70cc



Offtopic: Dank je voor een normale reply. Ik heb het over een 110cc cilinder, niet over de boring. Jij weet net zo goed als ik dat bijvoorbeeld een 100cc cilinder die op 50cc.nl staat niet 100cc is, de boring is kleiner.

Ontopic: hoogtoerige malossi, ik had het over een laagtoerige koppelcilinder. 20mm is dan genoeg, waarom denk je dat ik erbij vermelde dat hij een zware vertanding heeft. Het achtertandwiel heeft hij zelf gemaakt op zn werk En het is en blijft een mening, met een 20mm carb achter mn cilinder MIS is vermogen, maar dat betekend niet dat het slecht loopt, kut optrekt, of een lage top heeft. 11.500 toeren draai ik nu (volgen mn Toerenteller)
(k)
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
gassie88 30-5-2006 7:21 Print reply

Posts: 215
okee ik dan denk ik dat ik het volgende neem:

6-bak
125cc athena
28mm vlakschuif
gianelli of proma uitlaat?
en bij een hpi ontsteking die je kan kopen bij www.50cc.nl daar zit geen lichtspoel op zou je hem daar ook op kunnen zetten of moet je dan een hele andere hebben?
 
Gertjan 30-5-2006 8:13 Print reply

Posts: 1505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
[...]



Offtopic: Dank je voor een normale reply. Ik heb het over een 110cc cilinder, niet over de boring. Jij weet net zo goed als ik dat bijvoorbeeld een 100cc cilinder die op 50cc.nl staat niet 100cc is, de boring is kleiner.

Ontopic: hoogtoerige malossi, ik had het over een laagtoerige koppelcilinder. 20mm is dan genoeg, waarom denk je dat ik erbij vermelde dat hij een zware vertanding heeft. Het achtertandwiel heeft hij zelf gemaakt op zn werk En het is en blijft een mening, met een 20mm carb achter mn cilinder MIS is vermogen, maar dat betekend niet dat het slecht loopt, kut optrekt, of een lage top heeft. 11.500 toeren draai ik nu (volgen mn Toerenteller)
(k)

Ho ff, hou wel in de gaten dat jullie zitten te discussieren over 2 verschillende blokken he, op het 80cc luchtgekoelde blok vlamt een Malossi een Autisa, en op het watergekoelde blok vlamt een Autisa een Malossi (vlinderpoortje )
 
-Wheelie-Johie- 30-5-2006 8:26 Print reply

Posts: 2814
dat klopt
 
trots BMW e30 325i eigenaar
MT70-nolimit 30-5-2006 10:30 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gassie88
okee ik dan denk ik dat ik het volgende neem:

6-bak
125cc athena
28mm vlakschuif
gianelli of proma uitlaat?
en bij een hpi ontsteking die je kan kopen bij www.50cc.nl daar zit geen lichtspoel op zou je hem daar ook op kunnen zetten of moet je dan een hele andere hebben?

Onbewerkt is proma het mooiste denk ik
 
gaat lang goed
Sjoerd. 30-5-2006 10:36 Print reply

Posts: 2607
Oke:

Ten eerste: mt70-nolimiet heeft gelijk qua het MBX blok, dat is iid een 93 cc. 110 kan dus eiluk niet.

Ten tweede: AC pakt malossi die authisa/athena/eurocilindro wel.
LC: Authisa vlamt in princiepe idd die malossi.

140 KM/u met een OT AC is veel te hoog gegrepen, als je 120 rijd mag je al blij zijn..

Verder maakt die HPI toch wel een verschil, of het je geld waard is is jou probleem..

Ik zou dus voor een 110 malossi gaan, 24 oid en een opmaatje, zou wel leuk kunnen lopen.
 
John Huijben 30-5-2006 12:03 Print reply

Posts: 2433
denk dat veel mense hier denke dat je veel te makkelijk 140 gaat..
met een gewone mtx red je dat gewoon niet met 20pk

rij zelf nu zon jaar rond met een mtx80 en allerlei verschillende soorten setup's.... maareh die dingen lopen vaak gewoon niet zo gek hard op top, denk niet dat je dik bove de 100 gaat hale met je autisatje

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
gassie88 30-5-2006 18:23 Print reply

Posts: 215
dan wordt het denk de proma uitlaat

en de ontsteking?

bij een hpi ontsteking die je kan kopen bij www.50cc.nl daar zit geen lichtspoel op zou je hem daar ook op kunnen zetten of moet je dan een hele andere hebben?

 

Dit topic is 2549 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved