Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zuigers remklauw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 783 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37222 - Zuigers remklauw
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2166 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju Rick 29-5-2006 11:33 Print topicpost
Posts: 124
Ik heb een probleem met mn zuigers van mn remklauw. Ze zitten er muurvast in. Ik heb al met de compressor erop gezeten maar ze blijven vastzitten. Hoe krijg ik deze eruit? En moet ik als ik ze eruit heb nog polijsten of iets dergelijks?

Hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet meer vast gaan zitten?

Alvast Bedankt.
 

J-master 29-5-2006 11:34 Print reply

Posts: 1158
ff paar dagen in de cola leggen.

Voor je ze weer erin doet, insmeren met kopervet
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
cerberus10 29-5-2006 11:34 Print reply

Posts: 2338
zitten ze scheef ofzo? Beetje met geweld doen dingen kunnen soms echt muurvast zitten.
 
psychopatje 29-5-2006 11:35 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Ik heb een probleem met mn zuigers van mn remklauw. Ze zitten er muurvast in. Ik heb al met de compressor erop gezeten maar ze blijven vastzitten. Hoe krijg ik deze eruit? En moet ik als ik ze eruit heb nog polijsten of iets dergelijks?

Hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet meer vast gaan zitten?

Alvast Bedankt.

nja een beetje kijken hoe je ze los kunt krijgen en als je ze los hebt en je wilt voorkomen dat ze weer vast rotten zou een beetje onderhoud lees: schoonmaken op zn tijd geen kwaad kunnen
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
renoeius 29-5-2006 12:00 Print reply

Posts: 6409
krijg je ze er niet uitgepompt?
spuit er ff wat olie tussen en probeer dan weer te pompen. dan moet ie er wel uit komen.

als ie eruit is, kun je de zuiger eventueel met een heel fijn stukje schuurpapier (korrel 1000 of hoger) lichtjes opschuren. kijk ook of het rubbertje, dat om de zuiger zit in de klauw, nog goed is. die zorgt ervoor dat er geen vuil naar binnen kan komen. als die niet goed is, even vervangen.
 
BSTS 29-5-2006 12:02 Print reply

Posts: 4241
zuiger ff peotsen met schotsbrite.

of schurwol. en invetten en monteren.

let op, o ring controleren!
 
sprintjah
erwin fs1 29-5-2006 12:04 Print reply

Posts: 897
aansluiten op je rempomp en er uitpompen
 
vake bej te bange....
zeno 29-5-2006 14:17 Print reply

Posts: 1595
inderdaad, remolie zorgt goed dat het allemaal soepeler loopt

als het goed is zit er (onder de stofkapjees) een randje bovenaan de zuigers, daar een schroevendraaiier in knallen en zo zuigertje eruit hefbomen

als je dat tegelijk doet met compressor erop zouden ze er uit moeten knallen

anders klauw verhitten --> klauw zet uit --> zuigertjes komen los
 
bier drinken en kut roepen
Blukaap2 29-5-2006 14:22 Print reply

Posts: 9953
Weer aansluiten, ontluchten en dr uit pompen.
Veel succes om een compressor te vinden die 150 bar levert.
Wat je rempomp dus wel doet.

Zuigertje maak je schoon met een stukje keukenrol of ander stevig papier met wat commandant 4 of een ander polijstmiddel dr op.
Schuurpapier maakt er krassen in en dat wil je dus niet.
En als je toch bezig bent, vervang meteen de stofringen en keerringen die dr in zitten.
En dan wel goed de groeven waar ze in vallen schoonmaken.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 29-5-2006 om 14:25 uur.
 
Stoere brommers
Saknet 29-5-2006 14:22 Print reply

Posts: 10355
kijk ook of het randje waar dat rubber wat om de zuiger zit, geen laag oxidatie inzit wat et rubber platduwt tegen je zuiger
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mblover 29-5-2006 15:44 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Weer aansluiten, ontluchten en dr uit pompen.
Veel succes om een compressor te vinden die 150 bar levert.
Wat je rempomp dus wel doet.

Zuigertje maak je schoon met een stukje keukenrol of ander stevig papier met wat commandant 4 of een ander polijstmiddel dr op.
Schuurpapier maakt er krassen in en dat wil je dus niet.
En als je toch bezig bent, vervang meteen de stofringen en keerringen die dr in zitten.
En dan wel goed de groeven waar ze in vallen schoonmaken.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 29-5-2006 om 14:25 uur.


perslucht compressoren kunnen meer als 300 bar leveren

maar staat er echt 150 bar op een schijfrem?
 
fordescortracing 29-5-2006 20:18 Print reply

Posts: 620
Met de vetspuit erop en anders heel je remklauw weer vullen met remolie en het spuitpistool en daar een doek omheen in het gaatje duuwen waar je normaal je remslang aansluit en het ontluchtings ventiel dicht draaien.

Met terug in elkaar zetten heb je een speciale creme van ATE en andere merken die je aan de zuiger moet smeren waar deze op en neer gaat in de klauw

Dit bericht is gewijzigd door fordescortracing op 29-5-2006 om 20:22 uur.
 
Oldskool Escorts never die !!!! Officieel straatrace gangster worden inbox me !!!!
Blukaap2 29-5-2006 20:31 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


perslucht compressoren kunnen meer als 300 bar leveren

maar staat er echt 150 bar op een schijfrem?


Denk dat er meer mensen de beschikking hebben over de rempomp van een schijfrem als ze dr mee bezig zijn dan dat ze een 300 bar compressor hebben :p

Maar daar staat idd een 150-200 bar op.
 
Stoere brommers
gekke henkie 29-5-2006 20:53 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master

Voor je ze weer erin doet, insmeren met kopervet


nope, zoals fordescortracing zegt: remzuigervet! en als je dit niet hebt gewoon schone(!) remolie.

zorg dat je afdichtring en stofhoezen schoon en heel zijn, en er goed inzitten, in het byzonder je afdichtring, die zorgt er nl voor dat je zuiger loskomt als je je rem loslaat.

voor loshalen: -inspuiten met remmenreiniger, en daarna WD40, 5 minuutjes in laten werken, en dan nog eens met compressor proberen. anders idd je systeem vullen/ontluchten, klauw los laten hangen, en in je rem knijpen tot je zuiger eruit komt.

 
Ga toch krassen!
benellifan 29-5-2006 21:54 Print reply
Posts: 1553
eruit halen moet je altijd doen door de buitenkant warm te stoken.
Dit doe ik al een paar jaar en werkt perfect
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Rieju Rick 30-5-2006 16:44 Print reply
Posts: 124
Oke, bedankt voor alle reacties! Waarmee kan ik de buitenkant warmstoken? Gewoon met een gasbrandertje?
 

Dit topic is 2166 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved