Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Genoeg smering?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37220 - Genoeg smering?!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toolband 29-5-2006 0:07 Print topicpost
Posts: 10
Hey,

pas geleden was mijn bobine/cdi van mijn motorhispania dood. voordat ik hierachter kwam heb ik alle draden doorgemeten. Ik heb dus alles van mijn brommer gehad. Toen de nieuwe bobine erop zit wilde ik kijken of hij starte. Dat lukte, maja hij viel uit omdat er dus geen tank op zat ( heel snugger ) maar goed alles stond weer in elkaar. en wilde hem vervolgens weer starten. Dat lukt niet. Wat bleek nou was hij verzopen . Goed ook dat heb ik opgelost. Toen starte hij in 1 keer heb er ook even op gereden. Thuis aangekomen liet ik hem stationair draaien om hem goed af te stellen, maar hij viel stil met een raar geluid. De kickstarter zat helemaal vast :S. Die heb ik los gekregen. en kreeg hem gelijk weer aan de praat. Ik heb de cilinder eraf gehaald en heb ik niks gezien alles was nog intakt.

Nu denk ik. Zou hij teweinig smering krijgen en dat dit dus de voor symptomen zijn van een warm loper/vast loper.
Of heb ik een te kleine sproeier.

Kan ik met de huidige sproeier ( 98 op een 17,5 dellortho) laten zitten en i.p.v. benzine mengsmering gebruiken om de boel wat extra te smeren?!

Mijn brommer mengt dit zelf, maar ik dacht als ik er wat meer olie bij doe, dan smeert hij wat beter.

Misschien moet ik er ook even bij vertellen, dat ik deze cilinder aan het inrijden ben.

Alvast bedankt

gr

Peter
 

BSTS 29-5-2006 0:11 Print reply

Posts: 4241
zuigerveer foetsie?

heb ik ook gehad.

controleer zowieso ff als de olie pomp kapot is.
dit kun je controleren op de volgende manier:


je haalt de bougie dop eraf.

je trekt de olie slang eraf ( niet de aanzuigkant die naar de olie tank gaat )


vervolgens laat je de startmoter draaien terwijl je volgas geeft.
stroom er dan olie uit je pomp. dan is die niet kapot

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 29-5-2006 om 0:13 uur.
 
sprintjah
Toolband 29-5-2006 0:13 Print reply
Posts: 10
Nee zuigerveer en alles zat er nog op :S en olie pomp weet ik trouwens niet ik zal morgen eens kijken. Het is nu een beetje laat om te kijken
 
BSTS 29-5-2006 0:14 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toolband
Nee zuigerveer en alles zat er nog op :S en olie pomp weet ik trouwens niet ik zal morgen eens kijken. Het is nu een beetje laat om te kijken


prima.
hierboven heb ik ff geedit: hoe je de olie pomp kan controleren.


 
sprintjah
Toolband 29-5-2006 0:15 Print reply
Posts: 10
oke thanks ik zal eens kijken.
 
RS_Patrick 29-5-2006 0:37 Print reply

Posts: 117
AM-6 gebruikt 1:35 smering, mengsmering van de benzinepomp is 1:50 en het is nog goedkope zooi olie ook.
Denk dat hij gewoon te warm werd tijdens het stationair draaien en vast is gekleunt.
 
Mr Pain 29-5-2006 0:40 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
AM-6 gebruikt 1:35 smering, mengsmering van de benzinepomp is 1:50 en het is nog goedkope zooi olie ook.
Denk dat hij gewoon te warm werd tijdens het stationair draaien en vast is gekleunt.


ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt?

met het olie van tegenwoordig, kan je gerust een op 45 a 50 mengen zo ongeveer voor origineel blokje, is ie opgevoerd ander cilindertje dan kom je in de richting van een op 40 maar meer is echt onzin

 
BSTS 29-5-2006 0:45 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
AM-6 gebruikt 1:35 smering, mengsmering van de benzinepomp is 1:50 en het is nog goedkope zooi olie ook.
Denk dat hij gewoon te warm werd tijdens het stationair draaien en vast is gekleunt.



hij had olie pomp werkend + nog smering van de pomp dubbelop gesmeerd dus
 
sprintjah
RS_Patrick 29-5-2006 1:00 Print reply

Posts: 117
Mr. Pain, ik weet het niet maar zo ver ik weet rijd iedereen die raced met 1:35 tot 1:25.

Oliepompje van een AM blok mengt 3% volgens de handleiding, heb ze vaak genoeg vast zien kleunen die zelf 1:50 mengde/tankde op een opgevoerde brommer.
 
Mr Pain 29-5-2006 1:08 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Mr. Pain, ik weet het niet maar zo ver ik weet rijd iedereen die raced met 1:35 tot 1:25.

Oliepompje van een AM blok mengt 3% volgens de handleiding, heb ze vaak genoeg vast zien kleunen die zelf 1:50 mengde/tankde op een opgevoerde brommer.


ja opgevoerd, ik heb het over origineel dan wil dat best.

en het ligt natuurlijk ook een beetje aan de afstelling he kwa vastlopen enzo, de fout word vaak bij de benzine neergegooid terwijl het ligt aan verkeerde afstelling

 
dapptuninglimburg 29-5-2006 11:17 Print reply

Posts: 215
Als ik jou was zou ik de oliepomp niet meer gebruiken, maar zelf mengsmering mengen, dan weet je tenminste zeker dat je brommer genoeg smering krijgt, als nou onverwachts je oliepomp sneuvelt heb je al direct slijtage.
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
Almer 29-5-2006 11:39 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossboss
Als ik jou was zou ik de oliepomp niet meer gebruiken, maar zelf mengsmering mengen, dan weet je tenminste zeker dat je brommer genoeg smering krijgt, als nou onverwachts je oliepomp sneuvelt heb je al direct slijtage.


hmm ook van die onzin, dan zou die fabrikant toch niet oliepompen derop zetten met het risico dat de troep kapotloopt? Dingen zijn heus wel goed, je moet het alleen onderhouden en derom denken dat je geen troep in je tank gooit. Verder moet je afstelling goed zijn, @ TS: wat is de kleur van je bougie?


Dit bericht is gewijzigd door Almer op 29-5-2006 om 11:45 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Toolband 29-5-2006 13:00 Print reply
Posts: 10
De kleur van mijn bougie is bruin, maar dat wil niks zeggen, wel dat hij genoeg bezine krijgt, maar of je kan zien dat hij een te kleine sproeier heeft niet, dus daar heb ik niet veel aan.

maar idd, misschien hebben jullie wel gelijk dat het aan de afstelling ligt, of kan liggen. Dus zal hem eens goed afstellen.

En zal ook een op shell lina gaan rijden, misschien wil het werken. Maar kan ik ook beide doen. Dus rijden op mijn olietankje + shell lina. Hij zal dan wel wat gaan roken, maar dan heeft hij wel een rijke smering. Of is dit onzin?
 
Flybike 29-5-2006 13:02 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toolband
De kleur van mijn bougie is bruin, maar dat wil niks zeggen, wel dat hij genoeg bezine krijgt, maar of je kan zien dat hij een te kleine sproeier heeft niet, dus daar heb ik niet veel aan.

maar idd, misschien hebben jullie wel gelijk dat het aan de afstelling ligt, of kan liggen. Dus zal hem eens goed afstellen.

En zal ook een op shell lina gaan rijden, misschien wil het werken. Maar kan ik ook beide doen. Dus rijden op mijn olietankje + shell lina. Hij zal dan wel wat gaan roken, maar dan heeft hij wel een rijke smering. Of is dit onzin?




http://www.dsv.nl/~honda/ Engine==> Bougi

Daar zie j al de kleuren en hun oorzaken

Dhv bougi kun je zien als je afstelling goed is


Hij zal wat rijker gesmeerd lopen dus olie bij benzine zal wat meer zijn, maar kan geen kwaad, maar wel geen liter inkappen.

Buiten wat meer roken is tniet schadelijk


EDIT: Typo

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 29-5-2006 om 13:04 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Toolband 29-5-2006 13:10 Print reply
Posts: 10
oke thanks
 

Dit topic is 1182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved