Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
29-5-2006 0:06 |
Posts: 17929 |
www.pro-x.com
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 29-5-2006 om 0:06 uur.
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
29-5-2006 8:05 |
Posts: 2814 |
blijbaar dus geCNCt en daarna in je opgeboorde cilinder gezet. die cilinderbus zul je wel moeten voorzien van een nicasil laag... op deze manier zou je dus wel een eigen cilinder kunnen maken met de gewenste timingen... maar is echt veel werk!!!! en kost ook flink duiten
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Almer |
29-5-2006 11:44 |
Posts: 3325 |
Lijkt me iets om met een draaibank te maken, is zeker wel zelf te doen. Ik zie dat je nu veel topics opent om een sprintblok op te bouwen vanuit een honda. Kheb laatst een ori honda cilinder gezien waar een bus in was gezet en daarna een suzukizuiger in gezet was, timingen kan je van te voren aanpassen, je kan dus in principe je eigen cilinder bouwen. Wel moet je over een draaibank en ik denk over een hoohnsetje beschikken
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
BSTS |
29-5-2006 11:55 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
Lijkt me iets om met een draaibank te maken, is zeker wel zelf te doen. Ik zie dat je nu veel topics opent om een sprintblok op te bouwen vanuit een honda. Kheb laatst een ori honda cilinder gezien waar een bus in was gezet en daarna een suzukizuiger in gezet was, timingen kan je van te voren aanpassen, je kan dus in principe je eigen cilinder bouwen. Wel moet je over een draaibank en ik denk over een hoohnsetje beschikken
idd.
maar een nieuwe wand ofzo lijkt me een probleem.
hoe krijg ik daar nicasiel oid in?
ik denk dat je gewoon ruwe bus moet maken.
en daar een wand in laten maken
|
|
sprintjah |
|
John Huijben |
29-5-2006 11:57 |
Posts: 2433 |
moet wel te doen zijn met een conventionele draaibank.
wat mischien beter is als je echt gaat sprinten,
eerst die 70 zeta lc uitdraaien, vervolgens een aluminium bus draaien die erin valt.
poorte uitfrezen, erin persen, afwerken.
en vervolgens een nicsil laag in laten zetten door powerseal
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Vuile Beunkoe |
29-5-2006 11:57 |
Posts: 6114 |
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
mulder |
29-5-2006 15:06 |
Posts: 13701 |
je kan ook idd blinde bussen kopen voor cilinders die je dan helemaal zelf te poorten van kan bewerken.
|
|
|
|
christianos |
29-5-2006 15:07 |
Posts: 20445 |
|
|
|
|
Mr Pain |
29-5-2006 15:25 |
Posts: 4966 |
of een sleeve van een crossmotor zien te regelen en die in je cilinder persen, maja dan zit je waarschijnlijk met andere problemen, slag van krukas etc
|
|
|
|
zundapp sprinter |
29-5-2006 16:34 |
Posts: 128 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
idd.
maar een nieuwe wand ofzo lijkt me een probleem.
hoe krijg ik daar nicasiel oid in?
ik denk dat je gewoon ruwe bus moet maken.
en daar een wand in laten maken
Nieuw laten sealen kost 143 euro bij www.powerseal.nl
|
|
|
|
Bullet |
29-5-2006 16:39 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
wie heeft ervaring met nieuwe cilinder bus + wand etc.
is dit zelf te doen?
ik zag ik jubbega namelijk een mt met zeta met andere cilinder bus vertelden ze mij. dit liep vreselijk hard.
toen dacht ik dat kan ik ook. maar met welke machines krijg ik te maken.
en een cilinder wand is toch niet zelf te maken?
het is niet zo dat je met een andere cilinderbus ook meteen hard rijd hoor....
zit veel werk in om zon cilinderbus fatsoenlijk lopend te krijgen.
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
29-5-2006 17:30 |
Posts: 17929 |
zoeen cilinderbus is niet zo gek moeilijk te maken, als dat van hard ijzer is hoef je niets te nicasilen oid
gewoon erin persen en rijden
ok mooi als je vlinderpoort oid wil
|
|
|
|
PRO TUNING |
29-5-2006 19:22 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
zoeen cilinderbus is niet zo gek moeilijk te maken, als dat van hard ijzer is hoef je niets te nicasilen oid
gewoon erin persen en rijden
ok mooi als je vlinderpoort oid wil
En wat is hard ijzer ??
|
|
|
|
BSTS |
15-8-2006 22:28 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
En wat is hard ijzer ??
idd,
hard ijzer zegt niet dat het goed is.
goed materiaal is hoeft ook niet hard te zijn.
|
|
sprintjah |
|
Leen |
15-8-2006 22:42 |
Posts: 26877 |
gietijzer met veel koolstof denks :P
|
|
|
|