Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas verlichten + wat voor krukas is dit eigenlijk????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37218 - krukas verlichten + wat voor krukas...
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 28-5-2006 22:52 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
orgineel is het beste ja..
maar bij echt opgefokte dingen gaan ze ook weleens kapot hoor...


i know alles wil kapot.

maar als ik in jubbega zie wat ze daar gebruiken voor de mt blokken.


cros cilinder enzo dus ze kunnen heel wat hebben.

lagers in de gaten houden lijkt me wel goed plan.
 
sprintjah
zundapp_rs 28-5-2006 22:53 Print reply

Posts: 682
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
stationair hoeft die niet te lopen hoor.
het is alleen maar voor vol gas sprinten.



Het gaat ook niet alleen om het stationair lopen. Je krukas geeft best een behoorlijk moment wat volgens mij best nuttig is. Je brom zal dan meer inhouden telkens als de zuiger omhoog komt en meer power afgeven aan je brommert omdat die energie niet naar het gewicht van de krukas gaat. Dat merk je niet als een soort stotteren maar de kracht op je achterwiel wordt niet goed verdeelt. Dat betekent dat je grip niet optimaal is.
 
Hondalover19 28-5-2006 22:53 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



stationair hoeft die niet te lopen hoor.
het is alleen maar voor vol gas sprinten.

en hondalover19 ofzo,

spullen uit de fabriek zijn ook niet altijd snel ofzo hoor.
een snelle krukas voor mt5 is volgens mij nog steeds niet te koop.

en een goeie krukas ook niet, alleen orgineel voldoet aan de eisen van de pk trekkers. ( in mijn ogen )


een snelle krukas bestaat ten eerste al niet.Een sterkere kruk kan wel bestaan.En honda stopt niet zomaar wat in hun blokjes ,het is niet voor nix dat een nieuwe ori kruk al gauw 400-500? kost.Sterker als een ori kruk kan je bijna niet vinden.Voor een 80 kruk is er wel een andere kruk .Van top racing ofzo dacht ik.Hier zijn de krukas wangen iets dunner van.Alleen is de drijfstang van iets mindere kwaliteit.

Trouwens een lichtere krukas is ook niet direct sneller als de ori kruk.Als je motor veel weerstand krijgt bij het optrekken bv. Dan kan het goed zijn dat je met een lichtere krukas het niet getrokken krijgt.Terwijl met een ori kruk dat wel gaat.Je moet gewoon de gulden middenweg zoeken in gewicht.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 28-5-2006 om 22:57 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
BSTS 28-5-2006 22:54 Print reply

Posts: 4241
grip?????




 
sprintjah
BSTS 28-5-2006 22:55 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]


een snelle krukas bestaat ten eerste al niet.Een sterkere kruk kan wel bestaan.En honda stopt niet zomaar wat in hun blokjes ,het is niet voor nix dat een nieuwe ori kruk al gauw 400-500? kost.Sterker als een ori kruk kan je bijna niet vinden.Voor een 80 kruk is er wel een andere kruk .Van top racing ofzo dacht ik.Hier zijn de krukas wangen iets dunner van.Alleen is de drijfstang van iets mindere kwaliteit.


er zijn vast wel snelle krukas. kijk maar naar kreidler shortstrokers.
het is wel mogelijk maar dat is niet aan de orde.

ik weet in ieder geval dat een standaard kruk goed is.

alleen wou ik hem proberen lichter te maken zonder dat hij voor rare bijwerkingen gaat zorgen
 
sprintjah
zundapp_rs 28-5-2006 22:59 Print reply

Posts: 682
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
grip?????






ja je grip is niet optimaal omdat de kracht die je achterwiel uitoefend minder goed verdeelt is. Het komt zegmaar sneller vrij en houdt weer meer in. Of de invloed van een lichtere krukas groot of klein is zou ik niet weten, maar invloed daarop heeft het wel.
 
BSTS 28-5-2006 23:01 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
[...]


ja je grip is niet optimaal omdat de kracht die je achterwiel uitoefend minder goed verdeelt is. Het komt zegmaar sneller vrij en houdt weer meer in. Of de invloed van een lichtere krukas groot of klein is zou ik niet weten, maar invloed daarop heeft het wel.


ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
heb je het nou over de kracht verliezen en winst, van de stand van de krukas.

ingaande slag. verlies.
uitgaand winst?

 
sprintjah
Hondalover19 28-5-2006 23:02 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


er zijn vast wel snelle krukas. kijk maar naar kreidler shortstrokers.
het is wel mogelijk maar dat is niet aan de orde.

ik weet in ieder geval dat een standaard kruk goed is.

alleen wou ik hem proberen lichter te maken zonder dat hij voor rare bijwerkingen gaat zorgen



Ik denk dat je een ori kruk een klein beetje lichter kan maken maar niet veel.Omdat een ori kruk afgestemt is om langdurig mee te gaan en toch redelijke prestaties te geven.Beste is krukas demonteren de krukaswangen wegen en dan rondvragen aan pro's of bedrijven wat het beste zou kunnen zijn Kwa gewicht.Dan zou ik de krukaswangen een klein beetje dunner afdraaien aan beide kanten.In ieder geval veel win je er niet mee,maar alle kleine beetjes helpen wel.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
khpoppema 28-5-2006 23:03 Print reply

Posts: 3199
er zijn voor nsr blok zelfs krukassen te krijgen van goede merken zoals malossi.

alleen duur (niet duurder dan ori new)

en niet via internet oid dergelijks, maar als je jos dijkman eens vraagt

Dit bericht is gewijzigd door WiZZ [wesley] op 29-5-2006 om 10:45 uur.
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
zundapp_rs 28-5-2006 23:05 Print reply

Posts: 682
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
heb je het nou over de kracht verliezen en winst, van de stand van de krukas.

ingaande slag. verlies.
uitgaand winst?



Nee geen winst en geen verlies, alleen het in de tijd verdelen van de energie die je motor levert
 
BSTS 28-5-2006 23:05 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
er zijn voor nsr blok zelfs krukassen te krijgen van goede merken zoals malossi.

alleen kk duur (niet duurder dan ori new)

en niet via internet oid dergelijks, maar als je jos dijkman eens vraagt


voor mt5 ook dan?
of mb5?

ik weet wel dat er bedrijven zijn die custom kruks maken.
maar dit is voor mij een zaak als ik de jackpot win.,
en dus volledig onhaalbaar.

ps. ik vind het mooi om zelf wat te doen en niet afhankelijk zijn van bromboeren of pro's

maar een malossi kruk voor mt5 heb ik nog nooit van gehoord
 
sprintjah
bikkeltje 28-5-2006 23:08 Print reply

Posts: 2380
hoeduur is een krukas balanceren dan? en een nieuwe drijfstang erin?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 28-5-2006 23:12 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
hoeduur is een krukas balanceren dan? en een nieuwe drijfstang erin?



ong 60 euro
 
khpoppema 28-5-2006 23:15 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


voor mt5 ook dan?
of mb5?

ik weet wel dat er bedrijven zijn die custom kruks maken.
maar dit is voor mij een zaak als ik de jackpot win.,
en dus volledig onhaalbaar.

ps. ik vind het mooi om zelf wat te doen en niet afhankelijk zijn van bromboeren of pro's

maar een malossi kruk voor mt5 heb ik nog nooit van gehoord



ik heb het ook nog nooit gezien. maar die kerel die doet eik alles via jos dijkman inkoop. maar er is dus veel meer op de markt dan dat op 50cc wordt aangeboden
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
BSTS 28-5-2006 23:15 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
hoeduur is een krukas balanceren dan? en een nieuwe drijfstang erin?



is niet belangrijk en niet aan de orde.
ik wil hem lichter maken en balanseren.

dit kost mij niks, omdat ik zelf in tuning zaak stage loop nu.

maar wou autocad tekeningen maken zodat ik die mee kan nemen als idee.
 
sprintjah

Dit topic is 5146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved