Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas verlichten + wat voor krukas is dit eigenlijk????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37218 - krukas verlichten + wat voor krukas...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 28-5-2006 22:21 Print topicpost

Posts: 4241
ik heb hier een krukas liggen.
ik las ooit iets over een krukas inboren en dan opvullen met teflon of nylon.

om zo het gewicht te besparen.
ik weet wel dat die goed in balans moet zijn, maar hoe kan ik hem verlichten?

wie heeft ervaring en wie weet wat voor krukas dit precies is?

http://www.mijnalbum.nl/Album=NKMJJLOL






dit tekentje staat erin. wie weet wat dit voor tekentje is?
de krukas is ongeveer 105,9 mm







Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-5-2006 om 22:26 uur.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-5-2006 om 22:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-5-2006 om 22:37 uur.
 
sprintjah

-simon- 28-5-2006 22:22 Print reply

Posts: 8211
volgens mij doen ze er teflon of kurk oid in als er al gaten inzitten om meer karterdruk oid te krijgen.
in iedergeval dat doen ze bij puchjes wel is.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 28-5-2006 om 22:25 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Flybike 28-5-2006 22:23 Print reply
Posts: 2120
Een kruk van in een Honda blokje maar welk juist.

Mt Mtx achtig
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Mr Pain 28-5-2006 22:25 Print reply
Posts: 4966
als je extreem veel zou gaan verlichten dan loopt ie wel wat nerveus en loop waarschijnlijk ook niet meer stationair, ik vraag me af of het zin heeft, maar je kan het proberen
 
-simon- 28-5-2006 22:26 Print reply

Posts: 8211
maar gaten boren weet ik niet of dat wel zoon slim idee is

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
MC Beuner 28-5-2006 22:27 Print reply

Posts: 3678
is een mt mb 50 krukas
 
Vivatje snor
Hondalover19 28-5-2006 22:27 Print reply

Posts: 1255
Dat is een kruk van een honda mb ik denk van een 50.Moet je ff de drijfstang opmeten dan weet je of het van een 50 of 80 is.Kruk verlichten kan je doen ,meer carterdruk krijg je er niet van omdat je niet meer massa bijgebrengt je maakt de massa gewoon lichter.En als de kruk te licht is is ook weer niet goed.Maar ik zou dit alleen doen als je echt extreme aan het tunen bent.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
BSTS 28-5-2006 22:27 Print reply

Posts: 4241
ik wil hem niet extreem ligt maken.
hij moet gewoon iets minder lomp worden. maar de volume moet het zelfde blijve.

ik zat te denken aan inboren en opvullen met nylon of teflon.

alleen ik neem aan dat dit zorgvuldig moet gebeuren en goed in balans moet zijn
 
sprintjah
-simon- 28-5-2006 22:28 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Dat is een kruk van een honda mb ik denk van een 50.Moet je ff de drijfstang opmeten dan weet je of het van een 50 of 80 is.Kruk verlichten kan je doen ,meer carterdruk krijg je er niet van omdat je niet meer massa bijgebrengt je maakt de massa gewoon lichter.En als de kruk te licht is is ook weer niet goed.Maar ik zou dit alleen doen als je echt extreme aan het tunen bent.


ma bij puchjes zitten er orgineel al gaten in en dan krijg je volgens mij wel meer karter druk als je die gaten voldouwt met wa grij.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
BSTS 28-5-2006 22:29 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Dat is een kruk van een honda mb ik denk van een 50.Moet je ff de drijfstang opmeten dan weet je of het van een 50 of 80 is.Kruk verlichten kan je doen ,meer carterdruk krijg je er niet van omdat je niet meer massa bijgebrengt je maakt de massa gewoon lichter.En als de kruk te licht is is ook weer niet goed.Maar ik zou dit alleen doen als je echt extreme aan het tunen bent.



het is voor een sprint setup ( jubbega 2007 here i come )
ik wil gewoon ff kijken wat ik alleen aan de krukas al kan besparen aan gewicht.

en volgens mij is deze kruk van een mt5.

hoe lang moet de drijfstang zijn? staat wel een code op, zoals je ziet op de foto
 
sprintjah
John Huijben 28-5-2006 22:29 Print reply

Posts: 2433
bij een puch zitte er gate in om m in balans te houwe
die krukas ziet eruit alsof ie uit een honda blok komt,
die hebben een balansas om m in balans te houwe.
dus als je hier gaten in gaat boren verstoor je dat dus weer, en gaat ie trille als n gek.
dan kun je je balansas er wel uit hale, maar weet jij waar je precies de gate boren en hoe groot ?

en daarbij... vraag me ook af of je daar zomaar een gat in geboord krijgt
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
BSTS 28-5-2006 22:32 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
bij een puch zitte er gate in om m in balans te houwe
die krukas ziet eruit alsof ie uit een honda blok komt,
die hebben een balansas om m in balans te houwe.
dus als je hier gaten in gaat boren verstoor je dat dus weer, en gaat ie trille als n gek.
dan kun je je balansas er wel uit hale, maar weet jij waar je precies de gate boren en hoe groot ?

en daarbij... vraag me ook af of je daar zomaar een gat in geboord krijgt


een gat komt er in als ik dat wil.
wil alleen ff kijken hoe ik hem inboor. op welke plekken hoe groote gaaten.


en de balans as meot er idd ook uit

ps: ik heb wel geld voor nieuwe krukas.,
maar ik hoop dat dit een orgineele is en deze dan mischien reviseren + prox stang of iets dergelijks.


maar verlichten leek mij wel voordelig in de gasreactie en het hoge toeren berijk


Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-5-2006 om 22:40 uur.
 
sprintjah
Hondalover19 28-5-2006 22:41 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


een gat komt er in als ik dat wil.
wil alleen ff kijken hoe ik hem inboor. op welke plekken hoe groote gaaten.


en de balans as meot er idd ook uit




je kan niet zomaar gaten boren op diepte of diameter .Je moet die kruk op de draaibank uit richten met een meetklok zeker als ie topprestaties moet gaan draaien.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
zundapp_rs 28-5-2006 22:43 Print reply

Posts: 682
ik weet niet of dat wel handig is om te doen. Een krukas is heus wel over nagedacht, en als het zinvol zou zijn zou het vanuit de fabriek al anders zijn. Het grootste probleem wat je krijgt is het balanceren van dat ding. Maar een krukas zorgt er ook voor dat je zuiger op en neer blijft gaan als je stationair staat te draaien. Door de massa van de krukas blijft het hele gebeuren in beweging. Als je de massa verkleind is de rotatieenergie van je kruk kleiner en zal hij dus meer moeite hebben je zuiger omhoog te duwen waardoor ie misschien brak gaat lopen doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is wat ik denk, correct me if i'm wrong
 
BSTS 28-5-2006 22:46 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
ik weet niet of dat wel handig is om te doen. Een krukas is heus wel over nagedacht, en als het zinvol zou zijn zou het vanuit de fabriek al anders zijn. Het grootste probleem wat je krijgt is het balanceren van dat ding. Maar een krukas zorgt er ook voor dat je zuiger op en neer blijft gaan als je stationair staat te draaien. Door de massa van de krukas blijft het hele gebeuren in beweging. Als je de massa verkleind is de rotatieenergie van je kruk kleiner en zal hij dus meer moeite hebben je zuiger omhoog te duwen waardoor ie misschien brak gaat lopen doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is wat ik denk, correct me if i'm wrong



stationair hoeft die niet te lopen hoor.
het is alleen maar voor vol gas sprinten.

en hondalover19 ofzo,

spullen uit de fabriek zijn ook niet altijd snel ofzo hoor.
een snelle krukas voor mt5 is volgens mij nog steeds niet te koop.

en een goeie krukas ook niet, alleen orgineel voldoet aan de eisen van de pk trekkers. ( in mijn ogen )
 
sprintjah
John Huijben 28-5-2006 22:50 Print reply

Posts: 2433
orgineel is het beste ja..
maar bij echt opgefokte dingen gaan ze ook weleens kapot hoor...
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 5145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved