-simon- |
28-5-2006 22:22 |
Posts: 8211 |
volgens mij doen ze er teflon of kurk oid in als er al gaten inzitten om meer karterdruk oid te krijgen.
in iedergeval dat doen ze bij puchjes wel is.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 28-5-2006 om 22:25 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Flybike |
28-5-2006 22:23 |
Posts: 2120 |
Een kruk van in een Honda blokje maar welk juist.
Mt Mtx achtig
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
Mr Pain |
28-5-2006 22:25 |
Posts: 4966 |
als je extreem veel zou gaan verlichten dan loopt ie wel wat nerveus en loop waarschijnlijk ook niet meer stationair, ik vraag me af of het zin heeft, maar je kan het proberen
|
|
|
|
-simon- |
28-5-2006 22:26 |
Posts: 8211 |
maar gaten boren weet ik niet of dat wel zoon slim idee is
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
MC Beuner |
28-5-2006 22:27 |
Posts: 3678 |
is een mt mb 50 krukas
|
|
Vivatje snor |
|
Hondalover19 |
28-5-2006 22:27 |
Posts: 1255 |
Dat is een kruk van een honda mb ik denk van een 50.Moet je ff de drijfstang opmeten dan weet je of het van een 50 of 80 is.Kruk verlichten kan je doen ,meer carterdruk krijg je er niet van omdat je niet meer massa bijgebrengt je maakt de massa gewoon lichter.En als de kruk te licht is is ook weer niet goed.Maar ik zou dit alleen doen als je echt extreme aan het tunen bent.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
BSTS |
28-5-2006 22:27 |
Posts: 4241 |
ik wil hem niet extreem ligt maken.
hij moet gewoon iets minder lomp worden. maar de volume moet het zelfde blijve.
ik zat te denken aan inboren en opvullen met nylon of teflon.
alleen ik neem aan dat dit zorgvuldig moet gebeuren en goed in balans moet zijn
|
|
sprintjah |
|
-simon- |
28-5-2006 22:28 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Dat is een kruk van een honda mb ik denk van een 50.Moet je ff de drijfstang opmeten dan weet je of het van een 50 of 80 is.Kruk verlichten kan je doen ,meer carterdruk krijg je er niet van omdat je niet meer massa bijgebrengt je maakt de massa gewoon lichter.En als de kruk te licht is is ook weer niet goed.Maar ik zou dit alleen doen als je echt extreme aan het tunen bent.
ma bij puchjes zitten er orgineel al gaten in en dan krijg je volgens mij wel meer karter druk als je die gaten voldouwt met wa grij.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
BSTS |
28-5-2006 22:29 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Dat is een kruk van een honda mb ik denk van een 50.Moet je ff de drijfstang opmeten dan weet je of het van een 50 of 80 is.Kruk verlichten kan je doen ,meer carterdruk krijg je er niet van omdat je niet meer massa bijgebrengt je maakt de massa gewoon lichter.En als de kruk te licht is is ook weer niet goed.Maar ik zou dit alleen doen als je echt extreme aan het tunen bent.
het is voor een sprint setup ( jubbega 2007 here i come )
ik wil gewoon ff kijken wat ik alleen aan de krukas al kan besparen aan gewicht.
en volgens mij is deze kruk van een mt5.
hoe lang moet de drijfstang zijn? staat wel een code op, zoals je ziet op de foto
|
|
sprintjah |
|
John Huijben |
28-5-2006 22:29 |
Posts: 2433 |
bij een puch zitte er gate in om m in balans te houwe
die krukas ziet eruit alsof ie uit een honda blok komt,
die hebben een balansas om m in balans te houwe.
dus als je hier gaten in gaat boren verstoor je dat dus weer, en gaat ie trille als n gek.
dan kun je je balansas er wel uit hale, maar weet jij waar je precies de gate boren en hoe groot ?
en daarbij... vraag me ook af of je daar zomaar een gat in geboord krijgt
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
BSTS |
28-5-2006 22:32 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
bij een puch zitte er gate in om m in balans te houwe
die krukas ziet eruit alsof ie uit een honda blok komt,
die hebben een balansas om m in balans te houwe.
dus als je hier gaten in gaat boren verstoor je dat dus weer, en gaat ie trille als n gek.
dan kun je je balansas er wel uit hale, maar weet jij waar je precies de gate boren en hoe groot ?
en daarbij... vraag me ook af of je daar zomaar een gat in geboord krijgt
een gat komt er in als ik dat wil.
wil alleen ff kijken hoe ik hem inboor. op welke plekken hoe groote gaaten.
en de balans as meot er idd ook uit
ps: ik heb wel geld voor nieuwe krukas.,
maar ik hoop dat dit een orgineele is en deze dan mischien reviseren + prox stang of iets dergelijks.
maar verlichten leek mij wel voordelig in de gasreactie en het hoge toeren berijk
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 28-5-2006 om 22:40 uur.
|
|
sprintjah |
|
Hondalover19 |
28-5-2006 22:41 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
een gat komt er in als ik dat wil.
wil alleen ff kijken hoe ik hem inboor. op welke plekken hoe groote gaaten.
en de balans as meot er idd ook uit
je kan niet zomaar gaten boren op diepte of diameter .Je moet die kruk op de draaibank uit richten met een meetklok zeker als ie topprestaties moet gaan draaien.
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
zundapp_rs |
28-5-2006 22:43 |
Posts: 682 |
ik weet niet of dat wel handig is om te doen. Een krukas is heus wel over nagedacht, en als het zinvol zou zijn zou het vanuit de fabriek al anders zijn. Het grootste probleem wat je krijgt is het balanceren van dat ding. Maar een krukas zorgt er ook voor dat je zuiger op en neer blijft gaan als je stationair staat te draaien. Door de massa van de krukas blijft het hele gebeuren in beweging. Als je de massa verkleind is de rotatieenergie van je kruk kleiner en zal hij dus meer moeite hebben je zuiger omhoog te duwen waardoor ie misschien brak gaat lopen doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is wat ik denk, correct me if i'm wrong
|
|
|
|
BSTS |
28-5-2006 22:46 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
ik weet niet of dat wel handig is om te doen. Een krukas is heus wel over nagedacht, en als het zinvol zou zijn zou het vanuit de fabriek al anders zijn. Het grootste probleem wat je krijgt is het balanceren van dat ding. Maar een krukas zorgt er ook voor dat je zuiger op en neer blijft gaan als je stationair staat te draaien. Door de massa van de krukas blijft het hele gebeuren in beweging. Als je de massa verkleind is de rotatieenergie van je kruk kleiner en zal hij dus meer moeite hebben je zuiger omhoog te duwen waardoor ie misschien brak gaat lopen doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is wat ik denk, correct me if i'm wrong
stationair hoeft die niet te lopen hoor.
het is alleen maar voor vol gas sprinten.
en hondalover19 ofzo,
spullen uit de fabriek zijn ook niet altijd snel ofzo hoor.
een snelle krukas voor mt5 is volgens mij nog steeds niet te koop.
en een goeie krukas ook niet, alleen orgineel voldoet aan de eisen van de pk trekkers. ( in mijn ogen )
|
|
sprintjah |
|
John Huijben |
28-5-2006 22:50 |
Posts: 2433 |
orgineel is het beste ja..
maar bij echt opgefokte dingen gaan ze ook weleens kapot hoor...
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|