khaz |
29-5-2006 15:46 |
Posts: 1450 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
niet laten pakken, weg rijden als je de kans hebt, anders moet je maar voor de boetes in staan, bedoel maar het is een hobby en hobby's kosten geld
mijn andere hobbie is om geen boetes te krijgen
ik vond die dubbele gaskabel wel een idee, maar als ik het goed begrijp moet je dan nog wel tijdens het achter de agent aanrijden je gaskabel overklikken? werkt dat?
|
|
HPI |w00t |
|
Splendid |
29-5-2006 15:46 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ja
zat ik ook aan te denken
iets aan je vliegwiel laten aanlopen
lijkt me niet erg goed voor je vliegwiel
of het moet tegen rubber zijn ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 29-5-2006 om 15:47 uur.
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Frysk |
29-5-2006 15:54 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
lijkt me niet erg goed voor je vliegwiel
of het moet tegen rubber zijn ofzo
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 29-5-2006 om 15:47 uur.
ik dacht aan plastic een wieletje waar je druk mee kan bepalen oid
is toch voor tijdelijk..
|
|
giggitybyte |
|
Splendid |
29-5-2006 15:56 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ik dacht aan plastic een wieletje waar je druk mee kan bepalen oid
is toch voor tijdelijk..
das waar, maar nu nog iets wat goed weg te werken valt, en wat je het liefst met je voet in/weg kan drukken
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Menu2t |
29-5-2006 16:13 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ik dacht aan plastic een wieletje waar je druk mee kan bepalen oid
is toch voor tijdelijk..
ik neem aan dat je weet hoeveel omwentelingen een vliegwiel per minuut maakt?
en dat je brommer gemiddeld 5 minuten draait voordat ie op de roller gaat
dus dan is je plastic al wel bijna weg. dat van die rem is opzich wel goed. maar als je schijf hebt dan is dat allemaal zo versleten. heb je rommelrem, dan zijn blokjes niet zo heel duur
wat ik zit te denken je vlotterkamerdeksel(dekseltje bovenop je gasschuif waarmee je je carb afsluit) daar een gaatje in boren met een klein sleufje, ( -0- << dat idee dus) en dan een pinnetje derin die je erdoor steekt en omdraait zodat hij blijft hangen, 1 probleem zuigt dit geen valse lucht? en waar laat je het pinnetje als je hem niet aan hebt
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Marko |
29-5-2006 16:19 |
Posts: 1521 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]
ik neem aan dat je weet hoeveel omwentelingen een vliegwiel per minuut maakt?
en dat je brommer gemiddeld 5 minuten draait voordat ie op de roller gaat
dus dan is je plastic al wel bijna weg. dat van die rem is opzich wel goed. maar als je schijf hebt dan is dat allemaal zo versleten. heb je rommelrem, dan zijn blokjes niet zo heel duur
wat ik zit te denken je vlotterkamerdeksel(dekseltje bovenop je gasschuif waarmee je je carb afsluit) daar een gaatje in boren met een klein sleufje, ( -0- << dat idee dus) en dan een pinnetje derin die je erdoor steekt en omdraait zodat hij blijft hangen, 1 probleem zuigt dit geen valse lucht? en waar laat je het pinnetje als je hem niet aan hebt
Wat denk je trouwens dat er met de schijfrem gebeurt die word veel te heet,
Gaat ie krom trekken, en kan die vast slaan niet egt leuk.
Trommelrem word ook veels te heet als je dat doet.
je zou wel iets kunnen maken dat dat gasnaald tonnetje bovenin
je gasnaaldkamer blokkeert dat ie niet helemaal omhoog kan komen.
Maar dan moet je goed afsluitend maken om te zorgen dat je geen
valse lucht trekt.
Er was ook iemand op dit forum die een project rieju een
begrenzer op de uitlaat ging maken met een klep met een gat erin
waardoor je dus in feite een ring d'r in kan draaien, dat klonk
wel veel belovend(alhoewel het wat prestaties zal kosten door die klep.
Is dat nog wat geworden of niet?
Dit bericht is gewijzigd door Marko op 29-5-2006 om 16:22 uur.
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Menu2t |
29-5-2006 17:00 |
Posts: 2815 |
jah van die schijf heb je gelijk. van die trommel geen idee.
van zon klep kom ik weer aan je maakt een sleufje in je uitlaat overdwars in je uitlaat een schanierpunt waaraan een klep bungelt. aan die klep maak je dan een soort ring die door de gemaakte sleuf in de uitlaat gaat. in die ring steek je een pinnetje met evt een blokade derop, zodat als je hem eruit trekt de klep omlaag valt.
idee?? ik weet t lekke uitlaat raar geluid bla bla maar jah een stof ringetje doet wonderen. en t gaat ook niet elke week los(alst goed is) werkt voornamelijk op bovenlangsuitlaten lijkt mij dan.
Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 29-5-2006 om 17:01 uur.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Marko |
30-5-2006 12:37 |
Posts: 1521 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
jah van die schijf heb je gelijk. van die trommel geen idee.
van zon klep kom ik weer aan je maakt een sleufje in je uitlaat overdwars in je uitlaat een schanierpunt waaraan een klep bungelt. aan die klep maak je dan een soort ring die door de gemaakte sleuf in de uitlaat gaat. in die ring steek je een pinnetje met evt een blokade derop, zodat als je hem eruit trekt de klep omlaag valt.
idee?? ik weet t lekke uitlaat raar geluid bla bla maar jah een stof ringetje doet wonderen. en t gaat ook niet elke week los(alst goed is) werkt voornamelijk op bovenlangsuitlaten lijkt mij dan.
Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 29-5-2006 om 17:01 uur.
Idd, gaat alleen op bovenlangs uitlaten werken.
Maar het is wel luchtdicht te krijgen die uitlaat
Luchtdicht krijgen lijkt me geen probleem
helemaal niet als de buis met de klep van staal is want dan kan je
em er gewoon tussen lassen(moet je wel het gat in de klep al op
de juiste grote hebben)
Alhoewel alleen de klep een klein beetje naar blokkerende positie
draaien al wss de prestaties heel erg zal drukken(krijg je allemaal
vreemde wervelingen)
Mss is het een id om een soort van diafragma zoals op de lamp
van een microfoon zit erin te maken dan kan je dat er gewoon
tussen lassen en zo direct de grote van gat bepalen
en hendeltje eraf trekken.
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
30-5-2006 13:12 |
Posts: 10835 |
bovenlangse uitlaat is meestal pijp van rond de 22 mm. Daar past toevallig een kraan in van een verwarmning en kan je hem precies afstellen
zoiets, maar dan ander model eigenlijk dus:
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
renoeius |
30-5-2006 13:27 |
Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
bovenlangse uitlaat is meestal pijp van rond de 22 mm. Daar past toevallig een kraan in van een verwarmning en kan je hem precies afstellen
zoiets, maar dan ander model eigenlijk dus:
afbeelding
dat werkt wel heel goed. minder geluid, rijd beroerd, weinig toeren.
enige nadeel, vaak zit er zo'n grote rode hendel op en die valt nogal op .
een vriend van me had een gasbegrenser. ik weet alleen niet precies hoe die dat had gedaan, maar volgens mij was het iets met magneetjes. zal wel een keer vragen aan het hoe die dat had gedaan en zelf ook op mijn brommer maken. gasbegrenzer werkt nog het beste denk ik. valt het minst op.
je achterrem laten 'blokkeren' is nog best een tricky begrensing. die wout die hem op de roller zet rijd er vaak met een bochtje naar toe om ook je remmen te testen. dan kan ie al snel opmerken dat je rem vast zit.
|
|
|
|
zundapp_rs |
30-5-2006 15:21 |
Posts: 682 |
zo'n klep in de uitlaat waar jullie het over hebben kun je natuurlijk ook maken in je luchtslang als je die hebt. Dus gewoon een simpel blikken plaatje op de goeie maat maken zodat je een klep hebt die je af kunt sluiten. Dit hoeft ook geen prestatieverlies te geven als je luchtslang dik genoeg is en is misschien eenvoudiger te maken en beter weg te werken
|
|
|
|
tombromiseenmongool |
30-5-2006 15:50 |
Posts: 46 |
uhm des allemaal veelste moeilijk en nie luchtdicht te krijgen denk ik. Quad's hebben vaak duimgas, en daar zit je gasding aan en die kun je verstellen dat je je gas nie zover in kan drukken, als je da ding ergens tussenzet (bijvoorbeeld bij een dakartank onder de tank) en die dan makkelijk kan verdraaien vind de politie die ook nooit. Zeker bij een ouwere brommer waar allemaal draadjes en zooi loshangt. Vrage PM mij
|
|
MT IN DE ZOMERVAKANTIE :D |
|
b e r t |
30-5-2006 15:59 |
Posts: 1855 |
ik heb wellis iets gehoord (weet nooit of het echt gemaakt is maar het was een plan van m) dat ze een elektromagneet boven de uilaat doen. die staat dan altijd op spanning. en dan maak je een knopje dat die de schakeling onderbreekt. dan kun je m alleen nog maar terug doen door je uitlaat open te maken.
ook kun je dat klepje hebben. en zie je jute dan trek je een gewone permanente magneet eraf zodat het klepje dichtvalt. dit valt totaal niet op want je kan er niks aan zzien aan de buitenkant
|
|
|
|
Flybike |
11-6-2006 16:06 |
Posts: 2120 |
Ik heb dus een opmaat tussenstuk laten draaien via de sgool van me maat.
Stuk past goed enzo(tssn uitlaat & demper), maar begrenst niet tot nauwelijks, het gat was oorspronkelijk voor M6 bout bedoelt die is nu al wat maten groter geboord, en doet t nog niet.
Ik heb dan een stukje plastiek er tssngestoken, en ongv de helft van de diameter v/d uitlaatbuisstukding was bedekt, en toen ging ie met heel veel moeite 30, trok tergend langzaam op.
Maareuh Tsxj_oran had een platgestampt blik tssn uitlaat en demper gestoken, en dit werkte dus is het tog mogelijk?
Is het mogelijk om te begrenzen op een snelheid 55/60 via een tussenstuk tssn demper uitlaat?
Gaat over MTX-R50 Proma demper, en dikkebocht
Wat kan ik doen?
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 11-6-2006 om 16:07 uur.
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
spoorlijncrosser |
11-6-2006 16:09 |
Posts: 2687 |
ik had iemand gehoord die 5 versnellingen had op zn brommer en iets snel kon veranderen zodat je maat 4 versnellingen meer had
zodat zegmaar inaans laatste versnelling het neit meer doet
weet niet precies hoe dit werkt enzo maar is wel goede volgens mij
Iemand die hier meer van weet?
|
|
|
|