Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zelf manuele begrenzer fixen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1271 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37214 - Zelf manuele begrenzer fixen
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

khaz 29-5-2006 15:46 Print reply

Posts: 1450
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
niet laten pakken, weg rijden als je de kans hebt, anders moet je maar voor de boetes in staan, bedoel maar het is een hobby en hobby's kosten geld



mijn andere hobbie is om geen boetes te krijgen

ik vond die dubbele gaskabel wel een idee, maar als ik het goed begrijp moet je dan nog wel tijdens het achter de agent aanrijden je gaskabel overklikken? werkt dat?
 
HPI |w00t
Splendid 29-5-2006 15:46 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



ja
zat ik ook aan te denken

iets aan je vliegwiel laten aanlopen


lijkt me niet erg goed voor je vliegwiel

of het moet tegen rubber zijn ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 29-5-2006 om 15:47 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Frysk 29-5-2006 15:54 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


lijkt me niet erg goed voor je vliegwiel

of het moet tegen rubber zijn ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 29-5-2006 om 15:47 uur.



ik dacht aan plastic een wieletje waar je druk mee kan bepalen oid

is toch voor tijdelijk..
 
giggitybyte
Splendid 29-5-2006 15:56 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



ik dacht aan plastic een wieletje waar je druk mee kan bepalen oid

is toch voor tijdelijk..


das waar, maar nu nog iets wat goed weg te werken valt, en wat je het liefst met je voet in/weg kan drukken
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Menu2t 29-5-2006 16:13 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



ik dacht aan plastic een wieletje waar je druk mee kan bepalen oid

is toch voor tijdelijk..



ik neem aan dat je weet hoeveel omwentelingen een vliegwiel per minuut maakt?

en dat je brommer gemiddeld 5 minuten draait voordat ie op de roller gaat

dus dan is je plastic al wel bijna weg. dat van die rem is opzich wel goed. maar als je schijf hebt dan is dat allemaal zo versleten. heb je rommelrem, dan zijn blokjes niet zo heel duur

wat ik zit te denken je vlotterkamerdeksel(dekseltje bovenop je gasschuif waarmee je je carb afsluit) daar een gaatje in boren met een klein sleufje, ( -0- << dat idee dus) en dan een pinnetje derin die je erdoor steekt en omdraait zodat hij blijft hangen, 1 probleem zuigt dit geen valse lucht? en waar laat je het pinnetje als je hem niet aan hebt
 
NSR Supersprint special!
Marko 29-5-2006 16:19 Print reply

Posts: 1521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]



ik neem aan dat je weet hoeveel omwentelingen een vliegwiel per minuut maakt?

en dat je brommer gemiddeld 5 minuten draait voordat ie op de roller gaat

dus dan is je plastic al wel bijna weg. dat van die rem is opzich wel goed. maar als je schijf hebt dan is dat allemaal zo versleten. heb je rommelrem, dan zijn blokjes niet zo heel duur

wat ik zit te denken je vlotterkamerdeksel(dekseltje bovenop je gasschuif waarmee je je carb afsluit) daar een gaatje in boren met een klein sleufje, ( -0- << dat idee dus) en dan een pinnetje derin die je erdoor steekt en omdraait zodat hij blijft hangen, 1 probleem zuigt dit geen valse lucht? en waar laat je het pinnetje als je hem niet aan hebt


Wat denk je trouwens dat er met de schijfrem gebeurt die word veel te heet,
Gaat ie krom trekken, en kan die vast slaan niet egt leuk.
Trommelrem word ook veels te heet als je dat doet.

je zou wel iets kunnen maken dat dat gasnaald tonnetje bovenin
je gasnaaldkamer blokkeert dat ie niet helemaal omhoog kan komen.
Maar dan moet je goed afsluitend maken om te zorgen dat je geen
valse lucht trekt.

Er was ook iemand op dit forum die een project rieju een
begrenzer op de uitlaat ging maken met een klep met een gat erin
waardoor je dus in feite een ring d'r in kan draaien, dat klonk
wel veel belovend(alhoewel het wat prestaties zal kosten door die klep.
Is dat nog wat geworden of niet?

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 29-5-2006 om 16:22 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Menu2t 29-5-2006 17:00 Print reply

Posts: 2815
jah van die schijf heb je gelijk. van die trommel geen idee.
van zon klep kom ik weer aan je maakt een sleufje in je uitlaat overdwars in je uitlaat een schanierpunt waaraan een klep bungelt. aan die klep maak je dan een soort ring die door de gemaakte sleuf in de uitlaat gaat. in die ring steek je een pinnetje met evt een blokade derop, zodat als je hem eruit trekt de klep omlaag valt.

idee?? ik weet t lekke uitlaat raar geluid bla bla maar jah een stof ringetje doet wonderen. en t gaat ook niet elke week los(alst goed is) werkt voornamelijk op bovenlangsuitlaten lijkt mij dan.

Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 29-5-2006 om 17:01 uur.
 
NSR Supersprint special!
Marko 30-5-2006 12:37 Print reply

Posts: 1521
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
jah van die schijf heb je gelijk. van die trommel geen idee.
van zon klep kom ik weer aan je maakt een sleufje in je uitlaat overdwars in je uitlaat een schanierpunt waaraan een klep bungelt. aan die klep maak je dan een soort ring die door de gemaakte sleuf in de uitlaat gaat. in die ring steek je een pinnetje met evt een blokade derop, zodat als je hem eruit trekt de klep omlaag valt.

idee?? ik weet t lekke uitlaat raar geluid bla bla maar jah een stof ringetje doet wonderen. en t gaat ook niet elke week los(alst goed is) werkt voornamelijk op bovenlangsuitlaten lijkt mij dan.

Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 29-5-2006 om 17:01 uur.


Idd, gaat alleen op bovenlangs uitlaten werken.
Maar het is wel luchtdicht te krijgen die uitlaat
Luchtdicht krijgen lijkt me geen probleem
helemaal niet als de buis met de klep van staal is want dan kan je
em er gewoon tussen lassen(moet je wel het gat in de klep al op
de juiste grote hebben)

Alhoewel alleen de klep een klein beetje naar blokkerende positie
draaien al wss de prestaties heel erg zal drukken(krijg je allemaal
vreemde wervelingen)

Mss is het een id om een soort van diafragma zoals op de lamp
van een microfoon zit erin te maken dan kan je dat er gewoon
tussen lassen en zo direct de grote van gat bepalen
en hendeltje eraf trekken.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-5-2006 13:12 Print reply

Posts: 10835
bovenlangse uitlaat is meestal pijp van rond de 22 mm. Daar past toevallig een kraan in van een verwarmning en kan je hem precies afstellen

zoiets, maar dan ander model eigenlijk dus:

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
renoeius 30-5-2006 13:27 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
bovenlangse uitlaat is meestal pijp van rond de 22 mm. Daar past toevallig een kraan in van een verwarmning en kan je hem precies afstellen

zoiets, maar dan ander model eigenlijk dus:
afbeelding


dat werkt wel heel goed. minder geluid, rijd beroerd, weinig toeren.
enige nadeel, vaak zit er zo'n grote rode hendel op en die valt nogal op .

een vriend van me had een gasbegrenser. ik weet alleen niet precies hoe die dat had gedaan, maar volgens mij was het iets met magneetjes. zal wel een keer vragen aan het hoe die dat had gedaan en zelf ook op mijn brommer maken. gasbegrenzer werkt nog het beste denk ik. valt het minst op.

je achterrem laten 'blokkeren' is nog best een tricky begrensing. die wout die hem op de roller zet rijd er vaak met een bochtje naar toe om ook je remmen te testen. dan kan ie al snel opmerken dat je rem vast zit.
 
zundapp_rs 30-5-2006 15:21 Print reply

Posts: 682
zo'n klep in de uitlaat waar jullie het over hebben kun je natuurlijk ook maken in je luchtslang als je die hebt. Dus gewoon een simpel blikken plaatje op de goeie maat maken zodat je een klep hebt die je af kunt sluiten. Dit hoeft ook geen prestatieverlies te geven als je luchtslang dik genoeg is en is misschien eenvoudiger te maken en beter weg te werken
 
tombromiseenmongool 30-5-2006 15:50 Print reply
Posts: 46
uhm des allemaal veelste moeilijk en nie luchtdicht te krijgen denk ik. Quad's hebben vaak duimgas, en daar zit je gasding aan en die kun je verstellen dat je je gas nie zover in kan drukken, als je da ding ergens tussenzet (bijvoorbeeld bij een dakartank onder de tank) en die dan makkelijk kan verdraaien vind de politie die ook nooit. Zeker bij een ouwere brommer waar allemaal draadjes en zooi loshangt. Vrage PM mij
 
MT IN DE ZOMERVAKANTIE :D
b e r t 30-5-2006 15:59 Print reply

Posts: 1855
ik heb wellis iets gehoord (weet nooit of het echt gemaakt is maar het was een plan van m) dat ze een elektromagneet boven de uilaat doen. die staat dan altijd op spanning. en dan maak je een knopje dat die de schakeling onderbreekt. dan kun je m alleen nog maar terug doen door je uitlaat open te maken.

ook kun je dat klepje hebben. en zie je jute dan trek je een gewone permanente magneet eraf zodat het klepje dichtvalt. dit valt totaal niet op want je kan er niks aan zzien aan de buitenkant
 
Flybike 11-6-2006 16:06 Print reply
Posts: 2120
Ik heb dus een opmaat tussenstuk laten draaien via de sgool van me maat.
Stuk past goed enzo(tssn uitlaat & demper), maar begrenst niet tot nauwelijks, het gat was oorspronkelijk voor M6 bout bedoelt die is nu al wat maten groter geboord, en doet t nog niet.

Ik heb dan een stukje plastiek er tssngestoken, en ongv de helft van de diameter v/d uitlaatbuisstukding was bedekt, en toen ging ie met heel veel moeite 30, trok tergend langzaam op.

Maareuh Tsxj_oran had een platgestampt blik tssn uitlaat en demper gestoken, en dit werkte dus is het tog mogelijk?


Is het mogelijk om te begrenzen op een snelheid 55/60 via een tussenstuk tssn demper uitlaat?

Gaat over MTX-R50 Proma demper, en dikkebocht

Wat kan ik doen?

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 11-6-2006 om 16:07 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
spoorlijncrosser 11-6-2006 16:09 Print reply

Posts: 2687
ik had iemand gehoord die 5 versnellingen had op zn brommer en iets snel kon veranderen zodat je maat 4 versnellingen meer had
zodat zegmaar inaans laatste versnelling het neit meer doet
weet niet precies hoe dit werkt enzo maar is wel goede volgens mij
Iemand die hier meer van weet?
 

Dit topic is 4914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved