Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Warmloper Senda sm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1146 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37212 - Warmloper Senda sm
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 7346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jorn 28-5-2006 18:36 Print topicpost

Posts: 2780
hey guys,

Een paar dagen geleden is mijn zo goed als nieuwe senda warmgelopen. De brommer is nog geen jaar oud en heeft nog maar 8000 km gelopen onder normale omstandigheden.
De setup is volledig origineel ontgrensd. Alleen de katalisator zat los in de uitlaat.

Ik reed dus rond de 50 km/h en plotseling leek het alsof de brommer zun lucht niet meer kwijt kon en hij viel met veel gesputter uit.

Wat ik dacht, de katalisator zit voor het uitlaatgat maar dit was niet het geval. Na het uitdraaien van de bougie werd het me al wel duidelijk. Het pinnetje van de bougie was door de hitte kromgetrokken.

Cilinder dus opengehaalt waarna ik dit tegenkwam:






De cilinderwant ziet er niet verkeerd uit, er zitten wel wat hele kleine krasjes in.
De kop is zwaar vernaait, helemaal bobbelig en donker
De zuiger is ook nix meer de zuigerveren zijn vastgesmolten aan de zuiger, er zijn happen uit door de hitte en de bovenkant is ruw

De krukas heeft big-end speling maar ik weet niet of dit ervoor of erna is gebeurt.
Afgelopen 500 km hoorde ik wel iets ratelen in mun blok, ik dacht dat het de katalisator was die rammelde.
De brommer had voldoende olie en is altijd goed onderhouden

Nu was mijn vraag wat kan dit veroorzaakt hebben???
 

Royal Club 28-5-2006 18:39 Print reply

Posts: 60390
ben je geen kleine deeltjes van iets tegengekomen??
dat was bij mij de oorzaak.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
nielsje 89 28-5-2006 18:40 Print reply
Posts: 304
heb je wel je brommer opnieuw afgesteld na het ontgrenzen?
zoals je het nu verteld niet nl.
 
wreed
Flybike 28-5-2006 18:41 Print reply
Posts: 2120
Vanalles.. Pistonclipje kan gesprongen zijn
bigend kan je cil doen vaslopen hebben (door speling, als die ervoor al was)
Is moeilijk te zeggen iig, altijd moeilijk te verklaren na de feiten
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
nielsje 89 28-5-2006 18:41 Print reply
Posts: 304
kleine deeltjes van iets? misschien wat specifieker?

 
wreed
Jorn 28-5-2006 18:42 Print reply

Posts: 2780
nee niks tegengekomen het kan er ook allang uit zijn gekomen, en hoe kan big-end speling zijn ontstaan na 8000 km:S

EDIT:

zoals ik al zei ik hoorde de afgelopen 500 km iets ratelen
Brommer was goed afgesteld

Dit bericht is gewijzigd door jorn op 28-5-2006 om 18:44 uur.
 
Harm 28-5-2006 18:43 Print reply

Posts: 3032
Oliepompje die het moeilijk heeft gehad ofzo?
 
http://www.durtikkers.tk
Hondalover19 28-5-2006 18:44 Print reply

Posts: 1255


Ik snap het niet hoor heeft een brommer uitlaat een katalisator????


En het is duidelijk niet door kleine deeltjes veroorzaakt dan zou die zuiger en cilinderkop niet zo verneukt zijn.Eerder detonatie warmloper probleem.Zat er wel de juiste hittegraad bougie in ?En goed afgesteld koffiebruine bougie?

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 28-5-2006 om 18:46 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Jorn 28-5-2006 18:44 Print reply

Posts: 2780
nope oliepomp is prima
 
Jorn 28-5-2006 18:45 Print reply

Posts: 2780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19


Ik snap het niet hoor heeft een brommer uitlaat een katalisator????


derbi uitlaten wel voor de nederlandse wetgeving Nu weer ontopic plz
 
jeffreyyy 28-5-2006 18:45 Print reply

Posts: 1634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nielsje 89
kleine deeltjes van iets? misschien wat specifieker?



hij zegt het toch kan vanalles zijn...


bij me rs die ik gekocht heb kreeg ik ook zo'n cilinder en kop erbij zag er het zelfde uit ... hij zei dat het een pistonclipje was die eruit was geschoten maar de bromboer zei dat de lagers/bigend lager het probleem was ...

(daardoor heb ik het blok ook opengetrokken en kwam ik deeltjes ijzer/aluminium tegen )


typo ...




Dit bericht is gewijzigd door jeffreyyy op 28-5-2006 om 18:47 uur.
 
Flybike 28-5-2006 18:46 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn

De krukas heeft big-end speling maar ik weet niet of dit ervoor of erna is gebeurt.
Afgelopen 500 km hoorde ik wel iets ratelen in mun blok, ik dacht dat het de katalisator was die rammelde.
De brommer had voldoende olie en is altijd goed onderhouden

Nu was mijn vraag wat kan dit veroorzaakt hebben???



Als jij het niet kunnen wij het nog minder weten.

Maar idd ook zoals Niels zegt heb je hem opnieuw afgesteld na ontgrenzen?

En mssn had die gwn zin om nu kapottelopen door de bigend'als het die was die ratelde de laatste 500km..


En btw alles kan, fabricagefout Dit als vb, dit hoeft het niet te zijn

 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Jorn 28-5-2006 18:47 Print reply

Posts: 2780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn
nee niks tegengekomen het kan er ook allang uit zijn gekomen, en hoe kan big-end speling zijn ontstaan na 8000 km:S

EDIT:

zoals ik al zei ik hoorde de afgelopen 500 km iets ratelen
Brommer was goed afgesteld

Dit bericht is gewijzigd door jorn op 28-5-2006 om 18:44 uur.



Dit bericht is gewijzigd door jorn op 28-5-2006 om 18:48 uur.
 
Flybike 28-5-2006 18:52 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn
[...]



Dit bericht is gewijzigd door jorn op 28-5-2006 om 18:48 uur.




Ja ik was nog aan het typen toen jij het schreef, zo schiet het ook niet op..

Wrslk je bigend

Maar ik snap eigenlijk het doel van dit topic niet echt.. Als je denkt te weten wat de oorzaak was; wat ben je daar dan eigenlijk mee? Als je iets hoort reutelen in je blok stop je toch met rijden en kijk je wat er loos is.

Correct me if I'm wrong
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Hondalover19 28-5-2006 18:52 Print reply

Posts: 1255
Als de uitlaat bijna volledig verstopt zat door die katalisator dan zou je het ook moeten gemerkt hebben in de prestaties van de brom.Dan word je verbrandingskamer en uitlaat te heet en krijg je ook die warmloper ook.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Jorn 28-5-2006 18:54 Print reply

Posts: 2780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]




Ja ik was nog aan het typen toen jij het schreef, zo schiet het ook niet op..

Wrslk je bigend

Maar ik snap eigenlijk het doel van dit topic niet echt.. Als je denkt te weten wat de oorzaak was; wat ben je daar dan eigenlijk mee? Als je iets hoort reutelen in je blok stop je toch met rijden en kijk je wat er loos is.

Correct me if I'm wrong


Ik dacht eigenlijk dat dat ratelen van mun katalisator afkwam ondat ik een onderlangse pijp heb zit de katalisator vlakbij het blok.

Plus daarbij komt dat een aantal maten van mij niks vreemds hoorde

edit:

het doel van het topic is weten wat er loos was zodat het als ik strax een nieuwe krukas en cilinder heb niet nog is gebeurt


Dit bericht is gewijzigd door jorn op 28-5-2006 om 18:55 uur.
 

Dit topic is 7346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved