Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - warmloper :S en sproeier-vroag ivm carb grootte

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1219 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3721 - warmloper :S en sproeier-vroag ivm ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 3-5-2002?23:07 Print topicpost
Posts: 10000
nou...mn blok zat dus weer mooi in elkaar...
ben trouwens dom..
had op mn kamer opeens zuigerpen veertjes gevonden...
toen kwam ik erachter dat die zuiger dus nog niet helemaal geblokkeerd dingest was...die veertjes zaten er dus nog niet in...

ik dus blok eronder gedumpt...
carb erop...oliesysteem goed aangesloten...
ontlucht enzo...heb doorzichtige slangetjes...voor de zekerheid...

ik dus kicken...hmmm ktggggggggggk...staat de kickstarter opeens bijna onderaan...
dus ik trok dat slecht...ik dacht...klote blok weer open...al dat gezeik..
maja..toen dacht ik logisch na ... zat de kickstarter nog niet vast...pedaaltje was verschoven over het asje...

nou effe het hoofdpunt van deze topic:

ik kickte dus een paar keer...en hij plofte wat...(voelde vette tegendruk toen ik nog op dat pedaaltje stond..toen ie plofte...

en hij liep dus...
eerste heel hard stationair...
nou...blabla..na een tijdje probeerde ik dus de luchtschroef af te stellen...
maar toen viel ie uit..
dus ik voelde aan de krukas...zat ie muurvast...
Warmloper :S:S
weet ik nog niet zeker...
ff wat olie in de cilnder geinjecteerd met men spuit...na 3 draaide ie trouwens weer goed...
dis al de 2e keer dat ik een warmloper heb...maar misschien is het dus niet zo erg...misschien was het wel gewoon de lichtspoel ( van een mt ) die komt tegen het vliegwiel aan..

maja...
iig...
ik had dus eerst een
eurokit 70cc
12mm mikuni
proma bocht..
90 sproeier...

nu heb ik
70 malossi (gekocht omdat die eurokit was warmgelopen)
18 dellorto
gianelli 80 bocht
wederom 90 sproeier...

nu had ik dus al bedacht... grotere carburateur is alleen meer lucht...als de sproeiermaat niet veranderd...

nou heb ik dus een 18mm ipv een 12mm dus krijgt ie aanzienlijk meer lucht...
dus is die 90 sproeier eigenlijk veel te klein...
bougie is na dat minuutje draaien ook nog niet zwart of iets dergelijks...
kweenie of de bougie al zou moeten verkleuren na die tijd??

maarreh..maat van me heeft 70 imi 16mm en proma...daar zat eerst ook 90 in..liep ie goed mee...dus ik heb 18...dus moet waarschijnlijk grotere sprayer in...toch??

hij start ook verhoerd...wat is dit ???? stationairsproeier of hoofdsproeier...

onsteking staat perfect op het streepje...bougie is nat...vonkt ook goed...dus het MOET aan het mengsel lggen...

misschien is ie ook warmgelopen door die sproeier..owja...ik zag ook dat hij geen olie kreeg (DOMDOM) want er zat lucht in de slang
dus geen smering (naja..beetje) en te kleine sproeier...
bij die maat start ie perfect met het kleinste tikje... onsteking staat op zn vroegst...wat voor sproeier zal ik erin dumpen...woeter dacht 100 maar ik twijfel of dat groot genoeg is...

edit: hebt trouwens ori luchtfilter met wat boorgaatjes erin...kan er nog een crossfiltertje op zetten...dan krijgt ie toch meer lucht en dus meer mengsel als je de goeie verhouding hebt??dus sneller?




[This message is edited by Martijn Ts ... on 3-5-2002 23:21]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Saknet 4-5-2002?00:32 Print reply

Posts: 10355
verder dan spr 110 zou ik zowiezo niet gaan met een normale 70cc
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Sneks 4-5-2002?00:38 Print reply
Posts: 2499
hoezo niet?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 4-5-2002?00:40 Print reply

Posts: 13825
Quote:
onsteking staat perfect op het streepje...bougie is nat...vonkt ook goed...dus het MOET aan het mengsel lggen...


jah hoor.. zet jij er maar een grotere sproeier in als je bougie nat is... mafkees
 
Martijn 4-5-2002?00:50 Print reply
Posts: 10000
waarom niet???
dat ie nat is betekent alleen dat de verhouding niet goed is....HET KAN DUS OOK ZO ZIJN DAT ER TE WEINIG BENZINE IS ... dan wordt die bougie toch ook nat...
wilde je zeggen dat je brommer het dan ook doet met een 40 sproeier...en dat je bougie dan niet nat wordt als het niet ontbrand...

Mn mengsel ontbrand gewoon niet goed... maar er komt wel mengsel in de cilinder...misschien in verhouding te weinig lucht...daarom is de bougie nat...
snappie het nu...
en wat je zegt ben je zelf
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 4-5-2002?00:55 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: bart@blaah bosma

verder dan spr 110 zou ik zowiezo niet gaan met een normale 70cc


dat slaat echt nergens op... ik had op mn mt 70malossi met 20mm ervoor met sproeier 130

Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

waarom niet???
dat ie nat is betekent alleen dat de verhouding niet goed is....HET KAN DUS OOK ZO ZIJN DAT ER TE WEINIG BENZINE IS ... dan wordt die bougie toch ook nat...
wilde je zeggen dat je brommer het dan ook doet met een 40 sproeier...en dat je bougie dan niet nat wordt als het niet ontbrand...


bij mij is de bougie alleen nat als de sproeier te groot is hoor...

Quote:
en wat je zegt ben je zelf

nietes :(
 
kees123 4-5-2002?02:36 Print reply
Posts: 43
wat je zegt ben je zellie met je kont door de hellie!!!
 
Martijn 4-5-2002?18:46 Print reply
Posts: 10000
het schijnt dus dat honda's grotere sproeiers nodig hebben met de zelfde setup...volgens iemand in een eerder topic...

maarreh...door het verschil van 12 naar 18 mm carb zou er toch sowieso een grotere in moeten? omdat een 18mm meer lucht geeft/doorlaat...
dus ik wil dus gewoon ff weten wat jullie denken...welke sproeier moet martijntje aanschaffen om zijn gedrocht weer te laten leven zonder dat ze te heet wordt en klem naait...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
barry 4-5-2002?19:50 Print reply

Posts: 7387
in mijn normale niet gedremelde 70cc zit 180mikuni sproeier, en in de crossmt (voor de 8uren cross) zit sproeier 210mikuni, alleen die 210 zuipt als de neten
 
He?
Martijn 5-5-2002?00:25 Print reply
Posts: 10000
ja maar jij hebt dus een honda...bij mij moet er volgens iemand, woeter of michiel ofzo..., een kleinere in...woeter dacht aan 95 of 100 keihin maat...zit nou 90 in...dus dat zal wel 110 worden of groter ofzo???
als ik er 200 in doe verzuipt ie als mijn moeder..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 5-5-2002?09:42 Print reply
Posts: 2499
ik rijd nou rond met 24mm met 130 keihin sproeier, het is niet te zeggen welke sproeier erin moet. Koop gewoon een paar maten in de buurt van de maat die je nodig denkt te hebben.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 5-5-2002?17:55 Print reply
Posts: 10000
koop gewoon een paar maten?? onze brommer hoer moet 5 piek voor een sproeier hebben...

naja...jij hebt er 24 op...ff berekenen hoor...24 mm scheelt 6 mm met mijn 18 mm...
en mijn 18mm scheelt ook 6mm met mijn 12 mm...
in mijn 12mm zat sproeier 90...jij hebt er 130 in...dus zou er in mijn 18 mm 110 moeten op zich is dit toch wel een beetje slim bedacht he...

wat voor filter heb jij eronder?
owja...hij start naadje...zou dit kunnen komen omdat die sproeier dus te klein is???
hij slaat pas laat aan...en daarvoor ploft ie een beetje..en dan slaat ie aan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 7-5-2002?01:37 Print reply
Posts: 10000
weet niemand dan waarom ie zo slecht start of krijg ik een silence-treatment...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 7-5-2002?11:58 Print reply
Posts: 2803
gewoon effe een 110 proberen, grotere sproeier heeft je tsx minder last van dan een kleinere, en dat ie zo hoog stationair loopt lijkt ook al erg op een te kleine sproeier.

Duss flep er effe een 110 in, toen mijn tsx goed reed met een 90 sproeier kon ik er netzogoed een 160 indoen, dan reedt ie wat kutter en gestotter en langzamer maar liep echt wel.
 
Steve_ZHC 7-5-2002?12:33 Print reply

Posts: 2716
je kan echt niet de ene cilinder met de andere vergelijken vind ik;
kameraad van me had een MT125 met 20mm mikuni zonder luchtfilter en sproeier 90 :n
dit liep perfect, maar hij heeft hem verkocht
(helaas niet aan mij, maar z'n cil was toch rot)
 
Martijn 8-5-2002?01:47 Print reply
Posts: 10000
hahah... ik had dus toevallig vandaag een 110 gekocht... dus michiel...ik ben helderziend...

maarreh... dat was het grootste wat ze hadde geloof ik... want het zijn citta sproeiers.. kheb een dellorto benzine lucht vermenger... naja... ben dus een vlotterbak schroefie kwijt...dus kon nog niets proberen...morge effee neie hale...

jippie ...
de brommerhoer heeft gratis alle mega-vastzittende bouten losgeluchtsleuteld/slaggeschroevedraaierd...
gratisssssssss.
kheb men reserve motorblok bijna af...wordt bijna helemaal ori... alleen ik moes em 4x openmaken...omdat ik telkens iets was vergeten...of er zat weer iets kut ofzo... en dan moest ik de hele koppeling weer losmaken enzo...heel vervelend...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1821 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved