Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zuipen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37207 - zuipen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

concept 28-5-2006 17:40 Print reply

Posts: 261
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Haha, nou neem maar van mij aan dat dat verschil echt geen KM per Liter is.


waar denk je dan aan? of geen idee?

trouwens, een 12mm carb, is dit dan tuningspul ofzo?
 
Flybike 28-5-2006 17:41 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: concept
[...]


waar denk je dan aan? of geen idee?

trouwens, een 12mm carb, is dit dan tuningspul ofzo?



Neen is gewoon een carb, ik weet niet welke een ori opzit.

Maar als je over tuningspul spreekt, vlakschuif enzo, en grotere mm's




k33s: Verbruik is niet optimaal en erg lekker zal het nu ook niet rijden. Maar goedkope olie zorgt toch voor meer verbruik. Waarom duurdere olie gebruiken? Voor betere smering en optimale verbranding.

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 28-5-2006 om 17:42 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
concept 28-5-2006 17:42 Print reply

Posts: 261
ach scooters, wat een kutzooi

iemand tips voor m'n volgende brommer?
een weinig verbruikende
 
Flybike 28-5-2006 17:44 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: concept
ach scooters, wat een kutzooi

iemand tips voor m'n volgende brommer?
een weinig verbruikende




Bijna alle ori niet verhachelde brommmers (2T) verbruiken veel minder, 1/30 ofzo

Als je echt voor h?t verbruik wilt gaan, ga je voor een 4T (is wel lekker sloom als je ori 50CC neemt, aan het rood licht geraak je niet mee met het verkeer, (persoonlijk )


1/50
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
concept 28-5-2006 17:45 Print reply

Posts: 261
'k wil best graag een schakel binnen enkele maanden.
dacht aan MT5 maar die dingen betekenen elke dag sleutelen ofniet?
 
Flybike 28-5-2006 17:49 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: concept
'k wil best graag een schakel binnen enkele maanden.
dacht aan MT5 maar die dingen betekenen elke dag sleutelen ofniet?



Neen, als je het goed onderhoudt heb je er niet v??l meer onderhoudt aan dan een nieuwe. Je moet m wel met veel liefde verzorgen, en af en toe zelf een groot onderhoudje.. Je moet geluk hebben, mijn vriend zen brommer valt dikwijls uit.. En dies splinternieuw, heeft er veel problemen mee terwijl ik met men MTX R (Verbruik 1/27) er nooit last van heb, dat ie me in de steek laat.Ik rij er nu al een 1300km zonder problemen/onderhoud rond. Je moet zorgen dat je NOOIT zonder Olie/blokolie + KVS (indien LC) rijdt. En er heel verstandig mee omgaan en dan komt dat allemaal in orde.

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 28-5-2006 om 17:50 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Joostvdw 28-5-2006 17:49 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: concept
'k wil best graag een schakel binnen enkele maanden.
dacht aan MT5 maar die dingen betekenen elke dag sleutelen ofniet?


ligt eraan welke je koopt, het zijn en blijven oude brommers dus je moet er wel aan werken, maar als er niks echt mis is aan je brommer blijft het bij gewoon onderhoud (kettingkje spannen, vervangen, beetje dingen smere en schoonmaken)

als je een gaar oud barrel koopt (wat de meeste mt's wel zijn ja) dan heb je kans dat je er veel aan moet doen, als je dat gaat doen, laad me je goeie raad geven, doe ALLES in 1x goed, dan ben je er meteen vanaf en kan je daarna met plezier erop rijden
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Kees de Jong 28-5-2006 17:52 Print reply

Posts: 1881
@TS: stel je carburateur goed af, zorg dat je nergens valse lucht hebt en stel je varioding zo af dat ie bij lage toeren al aangrijpt. Kijk ook even of er nergens iets lekt, zorg voor een goede zuiger cilinder en veertjes. Ook voor een scooter moet dan gewoon 1:30/35 mogelijk zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]

k33s: Verbruik is niet optimaal en erg lekker zal het nu ook niet rijden. Maar goedkope olie zorgt toch voor meer verbruik. Waarom duurdere olie gebruiken? Voor betere smering en optimale verbranding.



Knap van je dat je de achterkant van zo'n flesje kan lezen. Duurdere olie koop je omdat het beter smeert, dus minder weerstand en minder slijtage ook zal de verbranding optimaler zijn, daar heb je allemaal helemaal gelijk in. Maar wat ik zeg is dat dit alles echt geen KM per liter mengsel gaat schelen, misschien 10 ml ofzo en dat is dus niet zijn probleem dus niet relevant voor TS. Daarbij is het al helemaal dom om de TS vol synthetische olie aan te bevelen omdat hij dat echt niet nodig heeft als ie 55 rijdt, dan is het verschil in slijtage ook miniem.

Edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]




Bijna alle ori niet verhachelde brommmers (2T) verbruiken veel minder, 1/30 ofzo

Als je echt voor h?t verbruik wilt gaan, ga je voor een 4T (is wel lekker sloom als je ori 50CC neemt, aan het rood licht geraak je niet mee met het verkeer, (persoonlijk )


1/50


Ook een scooter kan gewoon 1:35 lopen.

Ik heb er hier een staan die 1:42 doet.


Dit bericht is gewijzigd door k33s op 28-5-2006 om 17:56 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
Flybike 28-5-2006 17:57 Print reply
Posts: 2120



Maar wat ik zeg is dat dit alles echt geen KM per liter mengsel gaat schelen, misschien 10 ml ofzo en dat is dus niet zijn probleem dus niet relevant voor TS. Daarbij is het al helemaal dom om de TS vol synthetische olie aan te bevelen omdat hij dat echt niet nodig heeft als ie 55 rijdt, dan is het verschil miniem.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 28-5-2006 om 17:52 uur.

Ja knap dat j weet wat er op d achterkant staat..


Ja het was een mogelijkheid. Spreek ik jou tegen mssn? Ik argumenteerde men antwoord gwn nog eens. En het is gewoon beter volsynth te rijden ookal rijdt je maar 55..


Nogmaals @ Ts

Doet ie t al sins je hem gekocht hebt?



Quote:

Ook een scooter kan gewoon 1:35 lopen.

Ik heb er hier een staan die 1:42 doet.






Jah en een 4T doet met gemak 1/60

Discussies van verbruik hebben we gisteren al gehad, er is altijd wel eentje die r uitspringt z



Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 28-5-2006 om 18:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 28-5-2006 om 18:01 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-5-2006 20:19 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: concept
'k wil best graag een schakel binnen enkele maanden.
dacht aan MT5 maar die dingen betekenen elke dag sleutelen ofniet?



dit topic gaat over verbruik, over die mt maak je maar een eigen topic

ontopic!!!
 
erwin fs1 28-5-2006 20:21 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: concept
olie heb ik daarna pas vervangen hoor!
ik snap het niet ook nergens een lek, anders zou ik het merken onder de brommer op de vloer.
hmm,

zuipt een mt'tje minder?



als hij lekt hoef je het niet perse te zien, benzine verdampt erg snel. kijk je kraatje is na, maak je carb schoon, kijk ook naar je benzine slang.(voor de zekerheid )
 
vake bej te bange....
Saknet 28-5-2006 20:35 Print reply

Posts: 10355
wat ik het grootste nadeel aan scoots vind is dat je het toerental niet kan regelen tijdens het rijden

je kan wel minder gas geven
maar toch is het minder efficient als wanneer je zelf het toerental kan bepalen

echte lifesaver als je ff met weinig peut zit
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Tharealdj 28-5-2006 20:37 Print reply

Posts: 199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
wat ik het grootste nadeel aan scoots vind is dat je het toerental niet kan regelen tijdens het rijden

je kan wel minder gas geven
maar toch is het minder efficient als wanneer je zelf het toerental kan bepalen

echte lifesaver als je ff met weinig peut zit


das waar
 
*YAMAHA, IT'S A BETTER MACHINE*

Dit topic is 2953 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved