Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke turbo op brommer monteren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1299 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37202 - welke turbo op brommer monteren?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 28-5-2006 12:02 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik geef het alleen maar aan dat ze je eerder aanhouden in dat geval,
verder leuk idee


met die akrapovic niet wil je zeggen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



inderdaad

tenminste ik denk dat hij als motor is verzekerd en gekeurd


uhm, mb8 met 125cc wordt toch vaak ook niet als motor gekeurd... dus waar je die hypothese op gebaseert hebt....
 
RS_70_power 28-5-2006 12:19 Print reply

Posts: 1990
ik denk dat een turbo op een 1 pitter zo wie zo weinig nut heeft , want er komt geen constante uitlaat druk op gang ( 4-takt en door dat het een 1 cilinder is ) duz zal je turbo steeds stil vallen .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-5-2006 14:22 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
ik denk dat een turbo op een 1 pitter zo wie zo weinig nut heeft , want er komt geen constante uitlaat druk op gang ( 4-takt en door dat het een 1 cilinder is ) duz zal je turbo steeds stil vallen .



daar heb je indd een punt, mn xr lijkt op bepaalde momenten zelfs licht te zuigen aan de uitlaat(kan aan gare klepstelling liggen, maartoch)

bij een 4 cil heb je een constantere druk indd
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-5-2006 16:24 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


sta je daar naast een wout op de weg.. psshhhhhhhhhh


notitie en tfban voor 1 week voor jou


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Turbo's die ik zie werken allemaal op een motor met injectiesysteem, en geen carburateur,



dan moet jij toch nog eens heel goed gaan kijken

zoek maar eens op marco suzuki gsx 1100 turbo



 
Sjoerd. 28-5-2006 16:32 Print reply

Posts: 2607
Hmm, zoeken naar een juiste turbo is iid niet zo makkelijk.
Misschien moet je het eens bij een lokale autotuner vragen oid.


En n blow-off, heb je geen eens een turbo meer voor nodig joh..
 
jonny 28-5-2006 16:34 Print reply

Posts: 153
tuinslang is veel goedkoper als een turbo, slang op je carb en keihard blazen
 
50cc oladijee
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-5-2006 16:36 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jonny
tuinslang is veel goedkoper als een turbo, slang op je carb en keihard blazen


pp voor jou

 
BSTS 28-5-2006 16:42 Print reply

Posts: 4241
ik las hier op het forum wat over een daihastsu cuore turbo.

mischien kun je wat vinden met de search???
 
sprintjah
Sjoerd. 28-5-2006 16:48 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik las hier op het forum wat over een daihastsu cuore turbo.

mischien kun je wat vinden met de search???



cuore turbo?


grootste motor voor een Cuore is een 1.1 ofzo?

Wel een opgebouwde turbo dan..

ontopic:

Heb je al goed in het Pro forum gekeken? Daan Da Man had er ooit iets over gepost geloof ik...
 
psychopatje 28-5-2006 16:53 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjoerd.
[...]



cuore turbo?


grootste motor voor een Cuore is een 1.1 ofzo?

Wel een opgebouwde turbo dan..

ontopic:

Heb je al goed in het Pro forum gekeken? Daan Da Man had er ooit iets over gepost geloof ik...

had ie al gedaan maar daar mag die niet posten drom vraagt ie t hier
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Sypie_Honda 28-5-2006 16:53 Print reply

Posts: 13830
hmm mijn pa had ook ooit zown idee voor op mijn CB50

toen dachten wij eigenlijk meer aan een compressor, omdat zoals RS_70_power al zecht, geen constante druk.

beter neem je dus een compressor, het liefst een rootsblower (een type compressor)

het zal wel moeilijk worden om die aan te drijven, miss een v-snaar op het vliegwiel oid (of zit ik te blaten?)

edit: hier staat wat een rootsblower is.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 28-5-2006 om 16:58 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Neluhz 28-5-2006 16:54 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
[...]

had ie al gedaan maar daar mag die niet posten drom vraagt ie t hier


dat gaat ook over 2takt.

blower is idd het meest ideaal, v-snaar op het vliegwiel moet te doen zijn als je het mij vraagt.
 
mcdronkz 28-5-2006 16:58 Print reply

Posts: 32777
Een compressor zit ook relatief eenvoudig in elkaar;



Dit is een Judson compressor, natuurlijk is het geen Roots oid, maar zoiets moet toch wel te maken zijn. Dit principe werkt trouwens prima, zijn veel VW's mee uitgerust.
 
Sypie_Honda 28-5-2006 17:01 Print reply

Posts: 13830
@mcdronkz: deze bedoel jij cker?

ik had er ooit een topic over geopend op het 2-stroke tuning forum, zal die ff opzoeken.

edit: hier staat dat topic


Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 28-5-2006 om 17:03 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mcdronkz 28-5-2006 17:02 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
@mcdronkz: deze bedoel jij cker?

ik had er ooit een topic over geopend op het 2-stroke tuning forum, zal die ff opzoeken.


Precies.

Topic op 2t forum had ik gezien geloof ik, daar werd ook een Judson VW compressor als voorbeeld gegeven.

http://www.2stroke-t...9fc7876b8&page=1

Lude, die die afbeelding gepost had, had 'm via mij gekregen :P Toevallig

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 28-5-2006 om 17:03 uur.
 

Dit topic is 21092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved