Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke turbo op brommer monteren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1367 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37202 - welke turbo op brommer monteren?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 27-5-2006 23:25 Print reply

Posts: 6438
welke wout gelooft nou dat jij een turbo op je comp hebt

 
Royal Club 27-5-2006 23:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
welke wout gelooft nou dat jij een turbo op je comp hebt



welke wout gelooft nou dat jij ori rijd
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
User 927 27-5-2006 23:26 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
voor zover ik et weet moet een turbo gesmeerd worden met olie die onder druk staat... Hoe wil jij dit onder druk inspuiten? En hoe wil je gaan werken met je carb? Turbo's die ik zie werken allemaal op een motor met injectiesysteem, en geen carburateur, en ik vroeg me af hoe hoog je budget is...



Je hebt ook wel geblazen motoren met carbs.

Olie onder druk zetten kan met een oliepompje, niet zo moeilijk.

En het gaat inderdaad een flinke bom duiten kosten
 
geert-nsr 27-5-2006 23:29 Print reply

Posts: 6438
k was laatst bij iemand een carb gaan kopen die had een gilera 501 staan met een compressor. kun je zo'n compressor er niet opmaken?
 
Hondalover19 28-5-2006 0:12 Print reply

Posts: 1255
Wat voor compressor had die man die dat mini V8 blok had gemaakt dan gebruikt?Of had die dat ook zelf gemaakt?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Blukaap2 28-5-2006 0:44 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]


Zie net dat ie er wel een heeft. Feest. Heb je verder niets aan, is veels te groot.


Waarom ?
 
Stoere brommers
Dakana 28-5-2006 1:14 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
voor zover ik et weet moet een turbo gesmeerd worden met olie die onder druk staat... Hoe wil jij dit onder druk inspuiten? En hoe wil je gaan werken met je carb? Turbo's die ik zie werken allemaal op een motor met injectiesysteem, en geen carburateur, en ik vroeg me af hoe hoog je budget is...


gewoon aftappen van je oliepomp
die olie druk is wel te regelen

helaas is al meer maal gebleken dat er gewoon geen turbo is die op maat is
ook de mitsub is gewoon te groot, een kleinere turbo ontwerpen is ook al gedaan, en dan blijkt dat de verhoudingen weer te veel uit vallen en het effect gewoon weg niet rendabel is, het maakt niet genoeg toeren, als je het meer toeren laat maken is de opbrengst niet kompleet... tis een systeem wat simpel weg pas bij meer cc's werkt

je bent veel beter af met een charger of compressor
die zijn al wel bewezen dat ze werken
en het leuke daarvan is ook dat ze van a tot b vermogen winst geven, turbo maakt je blok zwaar piekerig (zeker als die nog is te groot is ook)
paar japanners rijden met chargers, en hier in de buurt is een kennis bezig met een compressor op zijn cd50 ..

k zou me als ik jouw was liever daar tijd in steken dan een turbo, dat is toch reeds bewezen als geen optie
en zelfs Als het werkt is de kans dat het serieus wat gaat doen minimaal


 
Ice Ap rs50 28-5-2006 1:25 Print reply

Posts: 7149
garret t-28 maarja das dan eerder voor high performance lancer evo's etc
 
GTI - GTD - BMW
StefanB 28-5-2006 1:28 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
garret t-28 maarja das dan eerder voor high performance lancer evo's etc



hou dan je kop dicht?

en welke dweep gaat er nou een lompe garret op een evo zetten...
 
E24 M30b35@GT3576
User 927 28-5-2006 2:41 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]



hou dan je kop dicht?

en welke dweep gaat er nou een lompe garret op een evo zetten...



Iemand met geld teveel en verstand te weinig.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]


Waarom ?


Denk na! Ik weet dat is moeilijk voor je... Maar een turbo ontwikkeld voor een 600cc gaat dus nooit goed draaien op een 125cc. Simpelweg omdat het ding te groot is, te veel weerstand opwekt, niet op toeren komt, en dus geen overdruk maakt.
 
mcdronkz 28-5-2006 6:45 Print reply

Posts: 32777
Bovendien is het opzich wel een big issue dat je veel te veel turbo lag krijgt, iets waar niet echt makkelijk mee te rijden valt op een brommer.
 
Joel_koningslust 28-5-2006 9:03 Print reply

Posts: 14514
ik ben bang voor je dat het niet mogelijk is om er een turbo van een auto op te zetten omdat je 125cc gewoonweg te weinig kracht levert om het wormwiel voor te stuwen

voor de Honda cx500 turbo hebben ze al een turbo speciaal moeten ontwerpen omdat er geen een andere turbo van een auto klein genoeg was en die heeft nog wel 4x meer vermogen

dus ik denk dat je een compressor of een speciale turbo moet gaan zoeken

je kunt overigens als je een leuk machinefabriekje hebt zelf een turbo van andere turbo onderdelen maken ( ik raad het je niet aan maar het is mogelijk )


voor de rest

hou ons op de hoogte als je ergens mee begint
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-simon- 28-5-2006 10:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


welke wout gelooft nou dat jij ori rijd


is toch een 125 motor dan mag dat toch wel. of zit ik nou weer verkeerd?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 28-5-2006 om 10:36 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 28-5-2006 11:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


is toch een 125 motor dan mag dat toch wel. of zit ik nou weer verkeerd?

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 28-5-2006 om 10:36 uur.



inderdaad

tenminste ik denk dat hij als motor is verzekerd en gekeurd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
SendaMax 28-5-2006 12:01 Print reply

Posts: 1592
Anders probeer je >dit<
 

Dit topic is 21094 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved