Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc maximaal

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 661 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37197 - 50cc maximaal
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XtreemTerror 27-5-2006 19:57 Print reply

Posts: 1629
Maar wat heef het meeste nut :

Cilinder tunen(gilerdonie 2 cilinder)
carters aanpassen op cilinder,
Inlaat ??(wtf moet daar mee gebeuren)
Andere onsteking
Binnekop,

Opmaat uitlaat(laast wat ik zou doen)

Op rijdje dan h?

Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 27-5-2006 om 19:57 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
Neluhz 27-5-2006 19:57 Print reply

Posts: 4032
je kunt de Squishband aanpassen, de vorm van de verbrandingskamer, de plaats van de bougie.

maar voor je een opmaat binnenkop laat berekenen/maken zou ik eerst tijd en geld stoppen in de rest van je setup, fatsoenlijke cilinder, uitlaat.
 
Neluhz 27-5-2006 19:58 Print reply

Posts: 4032
ik zou uitlaat iets hoger op je rijtje plaatsen dan ontsteking en binnenkop, omdat je daar een stuk meer winst mee pakt.
misschien is het een goed idee om je in de werking van een tweetaktmotor te verdiepen en even uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn op het gebied van tuning.

Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 27-5-2006 om 19:59 uur.
 
tsxj oran 27-5-2006 19:58 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
Maar wat heef het meeste nut :

Cilinder tunen(gilerdonie 2 cilinder)
carters aanpassen op cilinder,
Inlaat ??(wtf moet daar mee gebeuren)
Andere onsteking
Binnekop,

Opmaat uitlaat(laast wat ik zou doen)

Op rijdje dan h?

Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 27-5-2006 om 19:57 uur.

je wil eers het maximale uit een 50cc halen, en nu wil je kiezen wat je gaat doen
je moet het dus allemaal doen als je optimaat wil rijden
ik zou eerst beginnen met je cilinder max laten tunen, en dan je carters aanpassen,
de rest kan later nog
 
oud
westcoastnewbie 27-5-2006 19:59 Print reply

Posts: 284
-uitlaat ,zeer belangrijk maar moet je idd op het einde doen.
-cil tunen =inlaat tunen
-binnenkop loopt samen met tunen van cil
-ontsteking is het laatst wat ik zou doen ,helpt alleen wat aan je gasreactie ,vervroegen is wel mogelijk.

 
XtreemTerror 27-5-2006 19:59 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

je wil eers het maximale uit een 50cc halen, en nu wil je kiezen wat je gaat doen
je moet het dus allemaal doen als je optimaat wil rijden
ik zou eerst beginnen met je cilinder max laten tunen, en dan je carters aanpassen,
de rest kan later nog


Dat wou ik nou horen,


 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
XtreemTerror 27-5-2006 20:01 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
-uitlaat ,zeer belangrijk maar moet je idd op het einde doen.
-cil tunen =inlaat tunen
-binnenkop loopt samen met tunen van cil
-ontsteking is het laatst wat ik zou doen ,helpt alleen wat aan je gasreactie ,vervroegen is wel mogelijk.



Ik d8 dat je met het membraan (dat gedeelte) bedoelde
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
tsxj oran 27-5-2006 20:02 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
[...]


Ik d8 dat je met het membraan (dat gedeelte) bedoelde

als jij het maximale uit een am6 cilinder wil halen, zal je ook een ander membraan moeten ja
 
oud
XtreemTerror 27-5-2006 20:04 Print reply

Posts: 1629
ja ik bedoel de inlaat van me carters... polijsten ofzo voor betere flow?? of iets dergelijks??
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
tsxj oran 27-5-2006 20:04 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
ja ik bedoel de inlaat van me carters... polijsten ofzo voor betere flow?? of iets dergelijks??

dat is wel heel erg perfectionistich en dat heeft het meest nut als je de andere dingen voor mekaar hebt
 
oud
Neluhz 27-5-2006 20:04 Print reply

Posts: 4032
Niet polijsten iig, maar wel flowen, zoveel mogelijk hoekjes enz. verwijderen.
 
Bullet 27-5-2006 20:53 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

als jij het maximale uit een am6 cilinder wil halen, zal je ook een ander membraan moeten ja



niet, meeste optimale is een std am6 memb met 0,3mm carbon kleppen
 
**My BungHole Will Speak Now**
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-5-2006 20:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]



niet, meeste optimale is een std am6 memb met 0,3mm carbon kleppen


waarom heb jij voor membraan van Honda NSR met Boyesen membraan klepjes gekozen als ik mag vragen ?

en v-force membraanen van stage 6 is dit niet wat ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Bullet 27-5-2006 21:01 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


waarom heb jij voor membraan van Honda NSR met Boyesen membraan klepjes gekozen als ik mag vragen ?

en v-force membraanen van stage 6 is dit niet wat ?



nou de werking van de boyesen kleppen zijn in het algemeen wel bekend neem ik aan?

en der zijn geen V-Force3 memb voor schakels (voor een betaalbare prijs)

Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 27-5-2006 om 21:01 uur.
 
**My BungHole Will Speak Now**
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-5-2006 21:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]



nou de werking van de boyesen kleppen zijn in het algemeen wel bekend neem ik aan?

en der zijn geen V-Force3 memb voor schakels (voor een betaalbare prijs)

Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 27-5-2006 om 21:01 uur.


maar ze zijn wel beide optimaler als ori membraan met 0,3mm carbon kleppen ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 4901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved