XtreemTerror |
27-5-2006 19:57 |
 Posts: 1629 |
Maar wat heef het meeste nut :
Cilinder tunen(gilerdonie 2 cilinder)
carters aanpassen op cilinder,
Inlaat ??(wtf moet daar mee gebeuren)
Andere onsteking
Binnekop,
Opmaat uitlaat(laast wat ik zou doen)
Op rijdje dan h?
Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 27-5-2006 om 19:57 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b] |
|
Neluhz |
27-5-2006 19:57 |
 Posts: 4032 |
je kunt de Squishband aanpassen, de vorm van de verbrandingskamer, de plaats van de bougie.
maar voor je een opmaat binnenkop laat berekenen/maken zou ik eerst tijd en geld stoppen in de rest van je setup, fatsoenlijke cilinder, uitlaat.
|
|
|
|
Neluhz |
27-5-2006 19:58 |
 Posts: 4032 |
ik zou uitlaat iets hoger op je rijtje plaatsen dan ontsteking en binnenkop, omdat je daar een stuk meer winst mee pakt.
misschien is het een goed idee om je in de werking van een tweetaktmotor te verdiepen en even uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn op het gebied van tuning.
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 27-5-2006 om 19:59 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
27-5-2006 19:58 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
Maar wat heef het meeste nut :
Cilinder tunen(gilerdonie 2 cilinder)
carters aanpassen op cilinder,
Inlaat ??(wtf moet daar mee gebeuren)
Andere onsteking
Binnekop,
Opmaat uitlaat(laast wat ik zou doen)
Op rijdje dan h?
Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 27-5-2006 om 19:57 uur.
je wil eers het maximale uit een 50cc halen, en nu wil je kiezen wat je gaat doen 
je moet het dus allemaal doen als je optimaat wil rijden
ik zou eerst beginnen met je cilinder max laten tunen, en dan je carters aanpassen,
de rest kan later nog
|
|
oud |
|
westcoastnewbie |
27-5-2006 19:59 |
 Posts: 284 |
-uitlaat ,zeer belangrijk maar moet je idd op het einde doen.
-cil tunen =inlaat tunen
-binnenkop loopt samen met tunen van cil
-ontsteking is het laatst wat ik zou doen ,helpt alleen wat aan je gasreactie ,vervroegen is wel mogelijk.
|
|
|
|
XtreemTerror |
27-5-2006 19:59 |
|
XtreemTerror |
27-5-2006 20:01 |
 Posts: 1629 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
-uitlaat ,zeer belangrijk maar moet je idd op het einde doen.
-cil tunen =inlaat tunen
-binnenkop loopt samen met tunen van cil
-ontsteking is het laatst wat ik zou doen ,helpt alleen wat aan je gasreactie ,vervroegen is wel mogelijk.
Ik d8 dat je met het membraan (dat gedeelte) bedoelde
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b] |
|
tsxj oran |
27-5-2006 20:02 |
|
XtreemTerror |
27-5-2006 20:04 |
 Posts: 1629 |
ja ik bedoel de inlaat van me carters... polijsten ofzo voor betere flow?? of iets dergelijks??
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b] |
|
tsxj oran |
27-5-2006 20:04 |
 Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
ja ik bedoel de inlaat van me carters... polijsten ofzo voor betere flow?? of iets dergelijks??
dat is wel heel erg perfectionistich en dat heeft het meest nut als je de andere dingen voor mekaar hebt
|
|
oud |
|
Neluhz |
27-5-2006 20:04 |
 Posts: 4032 |
Niet polijsten iig, maar wel flowen, zoveel mogelijk hoekjes enz. verwijderen.
|
|
|
|
Bullet |
27-5-2006 20:53 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
als jij het maximale uit een am6 cilinder wil halen, zal je ook een ander membraan moeten ja
niet, meeste optimale is een std am6 memb met 0,3mm carbon kleppen
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-5-2006 20:57 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
niet, meeste optimale is een std am6 memb met 0,3mm carbon kleppen
waarom heb jij voor membraan van Honda NSR met Boyesen membraan klepjes gekozen als ik mag vragen ?
en v-force membraanen van stage 6 is dit niet wat ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Bullet |
27-5-2006 21:01 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
waarom heb jij voor membraan van Honda NSR met Boyesen membraan klepjes gekozen als ik mag vragen ?
en v-force membraanen van stage 6 is dit niet wat ?
nou de werking van de boyesen kleppen zijn in het algemeen wel bekend neem ik aan?
en der zijn geen V-Force3 memb voor schakels (voor een betaalbare prijs)
Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 27-5-2006 om 21:01 uur.
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-5-2006 21:04 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
nou de werking van de boyesen kleppen zijn in het algemeen wel bekend neem ik aan?
en der zijn geen V-Force3 memb voor schakels (voor een betaalbare prijs)
Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 27-5-2006 om 21:01 uur.
maar ze zijn wel beide optimaler als ori membraan met 0,3mm carbon kleppen ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|