Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - slag yamaha dt80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37187 - slag yamaha dt80
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSP 27-5-2006 0:29 Print topicpost
Posts: 11
wie kan mij hier vertellen wat de slag van ene yamaha dt80 is??

BVD
Stefan
 

teknik 27-5-2006 0:29 Print reply

Posts: 1007
zoekfunctie of kleine vragen topic
 
Oma's, kinderen en hondjes.. Loop je voor de weg dan ga je HORIZONTAAAAAL!!!!!
YamahaDT80LC2 27-5-2006 0:59 Print reply

Posts: 1135
De slag is toch gelijk aan de diameter van de krukaswang.. Dan is het 74mm .. Of was de slag nou gelijk aan de drijfstang, anders is het 85mm, 1 van de 2 is het...
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Kees de Jong 27-5-2006 1:00 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
De slag is toch gelijk aan de diameter van de krukaswang.. Dan is het 74mm .. Of was de slag nou gelijk aan de drijfstang, anders is het 85mm, 1 van de 2 is het...


Het is het allebei niet.

Edit1: De lengte van de drijfstang is ongeveer 2*slag.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-5-2006 om 1:01 uur.

Edit2:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teknik
zoekfunctie of kleine vragen topic


Ik denk niet dat je dit zo 1,2,veel vindt, en in het kleine vragen topic worden vrij specifieke vragen die minder mensen weten vaak niet beantwoord dus zo heel gek is een topic erover niet.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-5-2006 om 1:03 uur.

Edit3: Als je de boring van een orginele cilinder weet kun je de slag natuurlijk ongeveer berekenen, ervanuitgaande dat de inhoud van de orginele cilinder redelijk dicht in de buurt van 80cc zal liggen.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-5-2006 om 1:06 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
YamahaDT80LC2 27-5-2006 1:02 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Het is het allebei niet.

Edit: De lengte van de drijfstang is ongeveer 2*slag.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-5-2006 om 1:01 uur.



hmm ik dacht op school te horen hebben gekregen dat 1 van deze gelijk is er aan....
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
mtlover 27-5-2006 1:05 Print reply

Posts: 2372
Quote:
ou hebben die hele oude dingen (begin jaren 80) dezelfde slag als een dt80 blok (42mm)..
Was de 2e hit..
 
rubbert 27-5-2006 1:05 Print reply

Posts: 8825
slag is gewoon de lengte van je drijfstang staat wel in dat topic over een poortmap maken en berekenen

http://www.brommerfo...faq/artikel/127/last

deze
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
YamahaDT80LC2 27-5-2006 1:08 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
slag is gewoon de lengte van je drijfstang staat wel in dat topic over een poortmap maken en berekenen

http://www.brommerfo...faq/artikel/127/last

deze



zie je wel.. dus het is 85mm.... ( nog weet ik het niet cker )

edit: Kheb die 85mm trouwens uit een werkplaatshandboek van een DT80 LC2

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 27-5-2006 om 1:08 uur.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Kees de Jong 27-5-2006 1:08 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]
Was de 2e hit..


Dat klopt niet, de slag die een 50 blok maakt is 39,7 mm namelijk.

Edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
slag is gewoon de lengte van je drijfstang staat wel in dat topic over een poortmap maken en berekenen

http://www.brommerfo...faq/artikel/127/last

deze


Moeilijk he lezen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


dezelfde lengte als je drijfstang.
als je deze lengte niet weet pak dan 2x de slag.




Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-5-2006 om 1:11 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
mtlover 27-5-2006 1:10 Print reply

Posts: 2372
YamahaDT80LC2 27-5-2006 1:10 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Dat klopt niet, de slag die een 50 blok maakt is 39,7 mm namelijk.



we hebben het niet over de diameter (boring) van de cilinder hea...


Edit 1:het is trouwens ook wel handig als de TS ff vermeld of het om de watergekoelde gaat of de luchtgekoelde...
Edit 2:Hmm kan idd wel kloppen die quot van John Huiben... Want 85 (drijfstang lengte) delen door 2 = 42.5...

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 27-5-2006 om 1:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 27-5-2006 om 1:14 uur.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Kees de Jong 27-5-2006 1:13 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



we hebben het niet over de diameter (boring) van de cilinder hea...


het is trouwens ook wel handig als de TS ff vermeld of het om de watergekoelde gaat of de luchtgekoelde...

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 27-5-2006 om 1:12 uur.



Pff, kom ik nu echt zo dom over?
 
7 seconden, of 21 gram
YamahaDT80LC2 27-5-2006 1:15 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]



Pff, kom ik nu echt zo dom over?



excuses
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Kees de Jong 27-5-2006 1:18 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



excuses


Als de lengte van de drijfstang echt 85 mm is dan zit je met een slag van 42,5 redelijk dicht in de buurt van de ware lengte.

@TS: Waar heb je het voor nodig?

Edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
http://www.google.nl...80&submit=Zoeken


Voordat je een leuke google link geeft is het wel handig als je em zelf even doorkijkt, het staat er namelijk niet (goed) bij.


Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-5-2006 om 1:19 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
YamahaDT80LC2 27-5-2006 1:19 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Als de lengte van de drijfstang echt 85 mm is dan zit je met een slag van 42,5 redelijk dicht in de buurt van de ware lengte.

@TS: Waar heb je het voor nodig?




Volgens het boekje is die 85mm, dus dan zal het wel zo zijn Maar idd waar heb je het voor nodig TS???


TS = offline...

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 27-5-2006 om 1:20 uur.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Kees de Jong 27-5-2006 1:21 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



Volgens het boekje is die 85mm, dus dan zal het wel zo zijn Maar idd waar heb je het voor nodig TS???


TS = offline...

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 27-5-2006 om 1:20 uur.


Haha, dan was dit een mooie discussie voor niets , alhoewel we wel weten dat de slag van een DT80 ongeveer 42,5 is .

Maar als je zo'n boek hebt, dan staat de slag daar toch ook wel in?


Dit bericht is gewijzigd door k33s op 27-5-2006 om 1:22 uur.
 
7 seconden, of 21 gram

Dit topic is 932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved