Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kroonplaten aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 769 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37186 - Kroonplaten aanpassen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 26-5-2006 21:49 Print topicpost

Posts: 1255
Ik moet dus de kroonplaten van men marzocchi vork aanpassen .De marzocchi kroonplaten zijn gemaakt voor een 17inch wiel en ik moet er nu een 10 inc wiel inzetten.
De as-afstand tussen de poten is nu 175mm en deze zou 200mm moeten worden.Hier zie je in het blauw de gaten van de ori kroonplaten,en de rode gaten zo zou het moeten worden.Zoals ik ze op de tekening heb getekend zet ik de gaten gewoon verder van me af in het verlengde van de hoek dan.Nu moet ik de draaihoek ook aanpassen aan de 10 inc velg dus zou ik de poten dichterbij of juist verderaf van de balhoofdspen zetten?En hoe doe ik dit het beste gewoon zoals op de tekening of zou ik eerder de hoek moeten aanpassen tussen de poten en de balhoofdspen?Wie heeft hier wat meer info over...

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 26-5-2006 om 21:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 26-5-2006 om 21:50 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

tombromiseenmongool 26-5-2006 21:53 Print reply
Posts: 46
kan je niet gewoon een stuk wiel erafdraaaie?
 
MT IN DE ZOMERVAKANTIE :D
Hondalover19 26-5-2006 21:55 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombromiseenmongool
kan je niet gewoon een stuk wiel erafdraaaie?



nope gaat niet komt niet uit ivm de remschijf dan.Ik krijg hem nu er maar zeer nipt in en dan staat men velg alsnog niet in het midden van de vork.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 26-5-2006 om 21:55 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Joostvdw 26-5-2006 22:00 Print reply

Posts: 4789
ik weet niet hoe je bovenste kroonplaat eruit ziet, maar kan je niet het rechte stuk tussen je balhoofdspen en de klemmen voor je voorvorkpoten, doormidden slijpen en een stukje buis/balk/whatever ertussen lassen?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
renoeius 26-5-2006 22:04 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
ik weet niet hoe je bovenste kroonplaat eruit ziet, maar kan je niet het rechte stuk tussen je balhoofdspen en de klemmen voor je voorvorkpoten, doormidden slijpen en een stukje buis/balk/whatever ertussen lassen?


dat kan gevaarlijk worden, als het niet goed gedaan wordt. wilde ze bij mijn pa op het werk niet eens proberen.

denk dat de beste (en meest veilige) oplossing een kroonplaat vrezen is.
 
Hondalover19 26-5-2006 22:05 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
ik weet niet hoe je bovenste kroonplaat eruit ziet, maar kan je niet het rechte stuk tussen je balhoofdspen en de klemmen voor je voorvorkpoten, doormidden slijpen en een stukje buis/balk/whatever ertussen lassen?


Ja dat bestaat uit 1 volledige blok aluminium waar natuurlijk overal uit is gefreest.Maar dan kan ik beter een nieuwe laten frezen uit alu.

mja was net ff aant het denken , zoveel te verder dat ik de gaten van de poten van de balfhoofdspen afzet zoveel te groter wordt men uitslag /zwaai van de velg dus kan ik ook al een grotere draaihoek geven.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 26-5-2006 om 22:07 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
crosser10040 26-5-2006 23:19 Print reply

Posts: 515
ik zou iig naar een metaalbewerkings bedrijf gaan en nieuwe laten maken op de maten die jij wilt.
want als je met voorrem remt komt de traagheid van je lichaam en brommer op die platen tot stilstand. Dus komt nogal wat kracht op
 
Hondalover19 26-5-2006 23:45 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
ik zou iig naar een metaalbewerkings bedrijf gaan en nieuwe laten maken op de maten die jij wilt.
want als je met voorrem remt komt de traagheid van je lichaam en brommer op die platen tot stilstand. Dus komt nogal wat kracht op



ja dat ga ik zoiezo laten doen ,ik ga ze uit dezelfde dikte laten frezen als de ori platen (32mm dik) dat is zat sterk genoeg,en ik kan ze naderhand nog wat lichter frezen als het moet.Alleen moet ik nog op zoek gaan naar een balhoofdspen met lagers en moer enzo .Van de ori kroonplaten krijg ik ze er niet uit gehaalt zonder ze te beschadigen.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
BSTS 26-5-2006 23:53 Print reply

Posts: 4241
kun je voor je voorwiel geen andere bussen maken dat het wiel in het midden komt???

of is dit geen optie?

anders kun je op zoek gaan eventueel naar kroonplaten van andere moter/brommer met deze zelfde voorvorkpoot dikte.
 
sprintjah
Hondalover19 27-5-2006 2:26 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
kun je voor je voorwiel geen andere bussen maken dat het wiel in het midden komt???

of is dit geen optie?

anders kun je op zoek gaan eventueel naar kroonplaten van andere moter/brommer met deze zelfde voorvorkpoot dikte.


Ja daar heb ik ook al achter gezocht alleen is dit niet zo gemakkelijk aangezien die poten een diameter hebben van 32mm is zo'n maat die bijna niet tegenkomt.Bussen tussen de wielen moet zoiezo gedaan worden maar je begrijpt me verkeerd de plaats is er niet meer voor ik heb te weinig plaats voor alles er tussen te plaatsen.Ik krijg er nu alles maar nipt tussen en dan zou men velg nog moeten opschuiven om in het midden te staan.Dus daarmee moet men vorkpoten verder uiteen staan.
En van de velg een stuk afdraaien gaat ook niet , omdat dan de remschijf te ver in de velg staat en dan krijg ik men remklauw er niet meer tussen.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 27-5-2006 om 2:26 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
-Wheelie-Johie- 27-5-2006 8:08 Print reply

Posts: 2814
het heeft geen zin om de poten dichterbij of verderaf van het balhoofd te zetten. daar krijg je geen grotere draaihoek mee.. dan moet je die nokjes die de stuuruitslag beperken verlassen...
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 1520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved