Ik raakte een beetje uitgekeken op m'n derbi, zat setups gehad, maarja je raakt er zo snel gewent aan...
en ik heb altijd nog een ns1 willen hebben :P ik hoorde van ruben dat hij van z'n spul af wou, dus dat heb ik maar van hem overkocht..
zo kocht ik het zooitje:
nadat dit gedaan was kon ie volledig uit elkaar
heb eerst alle kappen gepoly'd (iig ze zijn nu weer stevig) ze moeten nog geplamuurd/geschuurd/gespoten worden.
----
Wat spullen besteld om het motorblokje te reviceren:
En het blokje gereviceerd
(cilinder zit er alleen nog maar evntjes op zodat er niks int carter komt terwijl hij niet gebruikt word..)
Aangezien ik de setup ook niet geheel standaard wou laten, en er niks fatsoenlijks aan opvoer spul voor te krijgen is, word alles zelf maar gedaan.
aangezien de ns1 std een 13mm piston pen heeft, is het een heel gekloot geweest om de correcte zuiger te vinden, maar het is gelukt! ik kwam er achter dat een cr125 uit 1985/86 de juiste diameter kwa zuigers heeft, en dat de pistonpen dia ook goed is. (14mm, small end gat is 18mm, netzoals bij m'n ns1
)
de cilinder word dus opgeboord naar 54.25mm (95.6cc) en er komt een prox cr125 (85/86)zuiger in
Zuigertje:
het standaard membraan kon natuurlijk ook niet door
dus maar een malossi 6 kleps membraan geregelt (0.3mm kleppen). deze is voor een 110/125cc honda mb cilinder bedoelt, dus past niet erg lekker in een ns1 cil, dus heb ik een stuffer/wig gefreest ervoor
Aangezien ik op m'n werk de mogelijkheden heb om wat leuke custom parts te maken, ga ik dat maar doen ook. de standaard verbrandingskamer is natuurlijk 3x niks
dus heb ik zelf maar een cilinderkop met losse verbrandingskamers ontworpen
.
Deze zal ik eerdaags nog eventjes gaan frezen.
aangezien er niks aan uitlaten te krijgen valt, zal dat ook zelf maar gemaakt moeten worden... het ontwerp:
Ik heb voor deze vorm gekozen omdat anders de pijp in de knoop komt met de kuip etc.. en daar heb ik geen zin in
owhja nog eventjes wat foto's van het std cilindertje :P
De bedoeling van dit project is dus om flink aardig te knallen met een klein budget...
Setup:
Ori cil @ 95.6cc (bullat tjoent)
CNC gefreesde cilkop
24MRD (tijdelijk, moet nog een 28/30mm teur op komen)
HPI06
Opmaatpijp @ pro race basis.
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 27-5-2006 om 13:58 uur.
Update 6-6-06
Vandaag het frame verder kaal geschuurt en geprimert + gespoten...
achterbrug had ik vorige week al gedaan:
morgen eventjes kroonplaatjes, stuurhelften en kettingspanners stralen op school, dan kan ie dit weekend weer redelijk in elkaar
nog even 2 proxjes naast elkaar
heb de cil alleen nog steeds niet weggebracht om te laten boren :/
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 6-6-2006 om 20:33 uur.
Update 7-6-06
vandaag kroonplaat, stuurhelften en ketting spanners gestraalt, geprimert en gespoten
tevens nieuwe aanwinst: Dellorto VHST 28mm vlakschuif carbje
erg mooi carbje, supers afgewerkt, en de sproeier zit gemonteerd in het boutje onder aan de vlotterbak
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 7-6-2006 om 22:12 uur.
aaaaight
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 9-6-2006 om 17:03 uur.
Update: 11-6-06
Ben gister en vandaag weer lekker bezig geweest met in elkaar zetten
remklauw achter word nog wel wat aan gedaan hoor :P maar moest er gewoon ff op, zodat ie iig achtterrem heeft ;P
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 11-6-2006 om 20:53 uur.
Update: 12-6-06
vandaag eventjes spruitje gefixt, moet hem nog niets afwerken
past wel mooi zo, zit nergens tegen aan, past mooi onder de tank
(en de carb flowt direct het memb in, zonder bochten :P )
filter is aan de lichte kant, komt omdat ik hem laatst gewassen heb :P
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 12-6-2006 om 22:07 uur.
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 13-6-2006 om 16:43 uur.
Update: 22-6-06
afgelopen zaterdag m'n cil bij de jager gebracht om te laten boren en honen, ben ook nog met de uitlaat bezig geweest... begint beetje vaart in te komen.
vandaag ook ff wezen hobby'n op m'n werk :P
hier mee begin je dan mee :P
en een minuutje later heb je dit 8-)
1e kamertje erin gefreest:
wat kamertjes verder :P
aaighht volgende week ff andere kant doen
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 22-6-2006 om 16:57 uur.
Update: 27-6-06
Vandaag na school eventjes verder gegaan aan de cil koppen, deze zijn af nu
en zo komt het erop; 2 temp sensors (1 honda, 1 stage6) en een slang tule.
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 27-6-2006 om 17:49 uur.
Update: 1-7-06
vandaag m'n cilinder terug gekregen, is netjes geboord & gehoont
moest de zuiger wel iets afdraaien, hemd bleek een paar mm te lang te zijn.
heb tevens gelijk de deckheight eventjes gemeten, 1mm positief.. maarja zal wsch nog wel aardig wat moeten ophogen
(hoop het wel iig, want de bedoeling is om de verbrandingskamers te centeren met de boring..
Dit bericht is gewijzigd door StefanB op 1-7-2006 om 20:49 uur.